Ondefinieerbaar luchtje na het starten.

Gestart door byb501, 05-10-2010 10:28:02

Vorige topic - Volgende topic

byb501

Hallo,

Mijn eerste post in dit forum.....

Ik ben de sinds een jaar de trotse eigenaar van een V70 Classic uit 2000. 260.000KM op de teller. Afgelopen zomer is de airco ge-serviced / gereinigd en het interieur filter vervangen. Hij heeft het de hele zomer goed gedaan en nu nog steeds. Alleen de laatste paar weken ruik ik elke keer als ik de auto start direct een ondefinieerbaar luchtje (verbrand plastic / warme remblokjes achtig).  Na een paar minuten te hebben gereden is het weg maar als ik de auto opnieuw start ruik ik het weer. Soms start hij slecht. Slaat hij af na 2 seconden te hebben gelopen en moet ik de sleutel helemaal terug draaien en opnieuw starten.

Ook brand het Service lampje 2 minuten maar dat is omdat ie een beurt nodig heeft denk ik.

Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? Is het gevaarlijk om hier mee te rijden?

Tips zijn welkom.

Groeten byb501

V70 2.4 Classic 2000
260.000KM
Benzine
ECC

UserID6342

Even me glazen bol opwrijven en kijken; ja, is gevaarlijk. 

Onzin natuurlijk, wij kunnen vanaf hier niet zo zeggen wat dit voor lucht is.  Zo te lezen klinkt het op iets wat vanuit de airco komt, maar wat ?  Geen idee omdat wij de auto niet gezien / hebben en mijn monitor geeft geen luchtjes door (gelukkig).

Jack v

@Dirk, heb jij nog geen sniffer dan ;)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Ruik je de lucht ook buiten de auto of komt het echt van de airco denk je?

Afslaan na starten: antennering.

Gr 8)

byb501

Citaat van: thuur op 05-10-2010 18:14:50

Gr 8)

Had ik nog niet geprobeerd, zal het vanmiddag even uitproberen.

byb501

Citaat van: byb501 op 06-10-2010 08:35:42
Citaat van: thuur op 05-10-2010 18:14:50

Gr 8)

Had ik nog niet geprobeerd, zal het vanmiddag even uitproberen.

Nee ruik het niet buiten.... alleen binnen

thuur

Ruik je het ook als je de ventilator op 0 zet voor het starten?

Gr :eusa_think:

byb501

Citaat van: thuur op 13-10-2010 00:28:29
Ruik je het ook als je de ventilator op 0 zet voor het starten?

Gr :eusa_think:

Bedankt voor de reactie thuur,

Ik heb de auto gestart met ventilator op 0 en dan ruik je het niet. als je hem dan aan zet weer wel.

Zou het dan aan het luchtfilter liggen of aan de aanjager? Het is wel een "electrisch" luchtje.

byb501

thuur

Zoals het ruikt net nadat het geregend heeft? Of als een laserprinter? -> Ozon.

Luchtfilter kun je eens weglaten voor de test, 2 schroeven en je pakt hem eruit.

Gr ;)

byb501

Het ruikt eerder naar een plastic dat aan het smelten is tijdens solderen maar dan net iets anders.

Kan het zijn dat er meerder fans in dat unit in het dashboard zitten en dat er daar een niet meer draait?  Ik herinner me een keer deze zomer iets van een getik te horen toen de airco aan stond. Het getik kwam uit de rechter lucht uitlaat bij de passagier stoel. Dat getik hoor ik nu niet meer.

Als dat unit of fan vervangen moet worden  moet daar echt het hele dashboard voor uit???

Byb501.

straat

Hoi Byb, ik ken dat luchtje ook. Is idd een plastic luchtje.. Ik had daar het net na het vv van mijn interieurfilter ook.

Het gaat vanzelf weg.. na een km of 500 :)

grt,

A