aanhaalmoment winterbanden velgen.

Gestart door basphil, 08-10-2010 22:14:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

basphil

Kan iemand mij vertellen of 110 newton meters het juiste aanhaal moment is voor mijn stalen velgen voor mijn V70 uit 1998.

Alvast bedankt groet Bas.

MVeldhuis


cas

wow..... dacht gewoon vast is vast met een klik geluidje van een doodnormaal kruisstuk... :)  echt niet dat ik een moment sleutel hiervoor ga aanschaffen...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

basphil

Nou die heb ik ook niet aangeschaft maar geleend van iemand die hem nog nooit heeft gebruikt ;D

Geert-Jan

Ik zet ze altijd vast met 120 Newton Meter.

Sorry ik heb lichtmetaal. :eusa_wall:

Volvo850Club lidnr.0504409

cas

Citaat van: basphil op 08-10-2010 22:23:55
Nou die heb ik ook niet aangeschaft maar geleend van iemand die hem nog nooit heeft gebruikt ;D

goedzo  ;D  maar ik heb heel wat wielen in de wissel gehad met mijn auto verslaving. en ook bij de dealer gaan ze er vaak genoeg af.... en of ze daarna de boel weer op moment aanhalen??  :eusa_think:  twijfel.

ik werk er natuurlijk niet, dus kan die uitspraak niet doen.

bij de bandenboer niet, die ratelen hem er met de luchtsleutel op. weet niet wat het moment daarvan is, en of die concistent is. lijkt me sterk ivm druk op dat moment die nog rest in de opslagtank.....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Geert-Jan

Citaat van: cas op 08-10-2010 22:28:37
Citaat van: basphil op 08-10-2010 22:23:55
Nou die heb ik ook niet aangeschaft maar geleend van iemand die hem nog nooit heeft gebruikt ;D

goedzo  ;D  maar ik heb heel wat wielen in de wissel gehad met mijn auto verslaving. en ook bij de dealer gaan ze er vaak genoeg af.... en of ze daarna de boel weer op moment aanhalen??  :eusa_think:  twijfel.

ik werk er natuurlijk niet, dus kan die uitspraak niet doen.

bij de bandenboer niet, die ratelen hem er met de luchtsleutel op. weet niet wat het moment daarvan is, en of die concistent is. lijkt me sterk ivm druk op dat moment die nog rest in de opslagtank.....
Bij onze bandenboer,

Volgas met die luchtsleutel en daarna voor de show even met de moment sleutel natrekken, ja die klikt gelijk.

Je wilt daarna niet met een lekke band langs de weg komen te staan. :eusa_think:

Volvo850Club lidnr.0504409

Ludo

Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 08-10-2010 22:31:55
Volgas met die luchtsleutel

Ook een luchtsleutel kun je op moment zetten...  :eusa_shhh:

cas

o sjips....

verkeerd gezegd, moest meer zoiets zijn van bij MIJN bandenboer niet....

maar nu je het zegt, ging vd week spatlapjes plaatsen bij mij, en wilde de bouten lossen.... ik moest letterlijk springen op de sleutel om ze los te krijgen....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Geert-Jan

Citaat van: Ludo op 08-10-2010 22:44:36
Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 08-10-2010 22:31:55
Volgas met die luchtsleutel

Ook een luchtsleutel kun je op moment zetten...  :eusa_shhh:
Dat weet ik....

Maar weten zij dat ook ;D

Volvo850Club lidnr.0504409

)()()sT

Ik doe het tegenwoordig met de momentsleutel. Heb gemerkt dat ik ze eigenlijk met de kruissleutel vaster draaide, maar ben natuurlijk ook beresterk ;D

Staal en lichtmetaal, beide met 120 Nm om ff antwoord te geven op de TS.

basphil


basphil


Jacks70

Volgens het instructieboekje is het ongeveer 110 Nm.
Voordeel van het gebruik van een momentsleutel is dat je de bouten niet kan overstrekken. Daardoor blijft het schroefdraad goed en zal je normaal gesproken de bouten goed los kunnen kunnen krijgen met de moersleutel die bij de auto hoort.

Henk855

Net voor het breken van de bout/moer stoppen :D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com