Flinke schade opgelopen

Gestart door BasTa, 10-10-2010 14:37:54

Vorige topic - Volgende topic

BasTa

Hallo allemaal,

Na ruim een half jaar lekker in mijn 855 t5r rondgereden te hebben had ik gisteren goed pech.
Een klein shoveltje vond het nodig om vol gas achteruit de zijkant van mijn auto in te rijden.
Gevolg:

de voor en achterdeur aan de passagierszijde zijn overleden en de onderskirt is kopot.
Verder een klein deukje in het achterscherm bij de wielkast en een klein krasje op de bumper.

Nu een vraag:
De voordeur wil niet meer open.
Het is gewoon verzekeringswerk, want de bestuurder van de shovel is schuldig.
Zal ik de auto gewoon door de garage laten maken of zal ik het zelf doen met tweedehands onderdelen en alles laten spuiten. (kleur Black Stone)

Aangezien de passagiersdeur niet meer open wil ben ik bang dat de deurstijl misschien krom is, om de slotvanger 
kapot.  Wat zouden jullie doen?

Groeten,
Bas

daytonawim

Goede taxatie laten doen en hopen dat ie niet total los wordt verklaard.

dan weet je in elk geval wat er wel of niet kapot is.

Gebruik eventueel recente prijzen van gelijkwaardige auto's bij de taxatie.

BasTa

Morgen ga ik bij de garage langs om te kijken hoe of wat.
De voordeur gaat trouwens wel open.
Ik had het nog niet geprobeerd vanuit de binnenzijde ;D
Zo te zien is er niets stuk aan de slotvanger, dus dat valt weer mee.
Zoals ik het nu zie zijn de kosten:

Twee nieuwe deuren, een onderskirt een deukje in achterscherm en alles spuiten.
Ben benieuwd wat ze daar voor vragen, maar het maakt mij toch niet uit, want ik hoef het gelukkig niet te betalen. :)

groeten,
Bas

Starbuck

Bekijk de uiteindelijke schade en wat je ervoor krijgt.
Weet dat een goede T-5R Estate met misschien minder km's een goede 5000 eurie's kost.
Even rekenen misschien?

StefanCJ

Balen man! Ondanks dat het verzekeringswerk is zit je er niet op te wachten!

Succes met de afhandeling en reparatie!

BasTa

Ja, het is goed balen, maar ik laat hem denk ik wel opknappen.
Deze rijdt heerlijk.'
Ik zie wel wat de schade is en hopen wat ze zeggen of hij wel of niet total loss is.
Als ik morgen meer weet zal ik het even posten.

Bedankt voor jullie reacties :eusa_dance: :eusa_dance:

groeten,
Bas

Starbuck

In ieder geval veel succes en hopelijk valt alles in de plooi voor je!

Hans Duiven

Is de B-stijl ook krom?

Hans

BasTa

Hoi Hans,

Voor zover ik kan zien is die niet krom. Ik zie geen vouwen of deuken en ook geen knik in het dak.
Ik denk dat het bij de deuren en de skirt blijft + spuitwerk.
We weten morgen meer.

groeten,
Bas

henry classic v70

Eerst de schade laten taxeren en dan ga je nog schrikken hoeveel schade het uiteindelijk is....2 deuren, skirt achterscherm (dan kun je rekenen op een hele zijkant spuiten)
Eigenlijk zou ik nu al meteen op zoek gaan naar een voor- en achterdeur in dezelfde kleur. Een nieuwe kale  deur kost al snel ergens tussen €500,= / €600,= en moet dan nog aan de binnen- en buitenkant worden gespoten en alles worden overgezet. 2 nette sloopdeuren kosten samen rond de €300,= en alles zit er dan ook nog in, enige wat de spuiter doet is de buitenkant meespuiten.
Zo heb ik het ook gedaan en scheelde uiteindelijk de helft van het getaxeerde schadebedrag, houd je nog iets over......... (ik niet want kreeg de helft van 't schade bedrag maar uitbetaald, dit loopt nog steeds)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BasTa

Hoi Henry,

Ik ben al rond aan het kijken voor deuren, maar ik wil toch liever nieuwe. Zelf doen is ook een optie, maar ik ben nu druk de badkamer aan het verbouwen, dus daar heb ik voorlopig geen tijd voor.
De ramen uit de oude deuren moeten in ieder geval overgezet worden, omdat die getint zijn.
Ik zie wel wat voor schadebedrag ze morgen roepen.
De veroorzaker, een aannemersbedrijf, heeft gezegt dat hij onder de 3500 zo betaald, en daarboven via de verzekering. Het gebeurde namelijk op zijn eigen terrein waar een veegauto/shovel volgas achteruit, met een te jong jongetje erop, mij aan de zijkant ramde. Ik was daar om sloopafval weg te brengen.
Ik neem aan dat hij voor 3500 wel te maken is.
Wordt vervolgt.

Groeten,
Bas

Relaxed

Ben bang dat het wel meer dan € 3500 zou kunnen zijn; onderstaande schade was ruim € 3600:

En dat was maar 1 nieuwe deur. Ik hoop dat je eruit komt met de verzekering.

BasTa

hmm :eusa_think: dat ziet er ook niet best uit.
Was hier de b style krom of niet?
Ik hoop dat het meevalt, ander heb ik een probleem.

groeten,
Bas

Relaxed

Nee, alleen de deur was naar z'n grootje, was wel een hele grote deur ;D

Voorts hebben ze de blanke laklaag op de zijkant ook voor een deel nieuw gespoten om kleurverschil met de nieuwe deur te vermijden. Was allemaal goed gedaan. Ook hebben ze een hoop werk gehad aan het goed stellen van het nieuwe portier.

Een week later rijdt een klein jongetje met z'n fietsje er linksachter een kras op; weer € 700 schade :P

Gelukkig in beide gevallen niet mijn schuld.

henry classic v70

Dit was mijn schade......
Getaxeerde schadebedrag €2560,=
Krassen in de spiegelkap en voorportier, grote oppervalkte deuk in het achterportier en deuk in het achterscherm.

Het duurste van de schade was de achterportier; nieuw zoals ik al aangaf rond de €500,= / €600,= en daar komt het spuiten en alles overzetten nog bij. Reken dan maar op €800,= / €900,= per deur, zou je nette sloopdeuren gebruiken scheelt je dat al snel €1000,=........Zo'n ruit overzetten is voor een schadebedrijf dagelijks werk en als je vraagt of ze dat willen doen bij een nette sloopdeur is dat meestal geen probleem.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4