Wat is de beste keuze

Gestart door Graad, 11-10-2010 15:35:52

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: thuur op 12-10-2010 01:17:55
Citaat van: animalT5R op 11-10-2010 18:42:20
Citaat van: Graad op 11-10-2010 18:33:45
Nou....geen of lage onderhoudskosten..... Ik bedoel meer, als het maar binnen "normaal" onderhoud blijft. Ik wil me, door aanschaf van een volvo, die bekend staan als km-vreters, niet onnodig meer onderhoudskosten op mijn nek halen.

En daarbij, zeg nou zelf V70 of toyota....
Das helemaal jou keuze,maar Ludo heeft weldegelijk een punt.
Japanners[ Toyota-Nissan] zijn gewoon goedkoper in het onderhoud als een Volvo  :eusa_shifty:

Wanneer ben je voor het laatst bij de Toyota-dealer geweest voor nieuwe onderdelen?

Gr :eusa_shifty:

Een 20 tal jaren geleden.  ;D
Mijn broer rijd al meer dan 35 jaar Toyota.
Al 2x zo'n gebak op +8 ton gezet, zonder ook maar 1 probleem.
10 onderhoudsbeurten voor dezelfde prijs van 1 bij Volvo.
...

mehn

Er zijn toch onderdelen van de 4D4 (of was het D4D ;D ) die regelmatig stukgaan en érg duur zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 13-10-2010 17:42:06
Er zijn toch onderdelen van de 4D4 (of was het D4D ;D ) die regelmatig stukgaan en érg duur zijn.

De SCV klepjes ja. Houd rekening met 400+ euro voor enkel 2 klepjes (kleiner dan een injector), en dan heb je ze nog niet erin zitten. Ze liggen bijna overal op voorraad, aftermarket is nog niet uit te halen..

Gr :o

animalT5R

Citaat van: thuur op 12-10-2010 01:17:55
Citaat van: animalT5R op 11-10-2010 18:42:20
Citaat van: Graad op 11-10-2010 18:33:45
Nou....geen of lage onderhoudskosten..... Ik bedoel meer, als het maar binnen "normaal" onderhoud blijft. Ik wil me, door aanschaf van een volvo, die bekend staan als km-vreters, niet onnodig meer onderhoudskosten op mijn nek halen.

En daarbij, zeg nou zelf V70 of toyota....
Das helemaal jou keuze,maar Ludo heeft weldegelijk een punt.
Japanners[ Toyota-Nissan] zijn gewoon goedkoper in het onderhoud als een Volvo  :eusa_shifty:

Wanneer ben je voor het laatst bij de Toyota-dealer geweest voor nieuwe onderdelen?

Gr :eusa_shifty:
Toyota misschien niet,maar nissan is weldegelijk goedkoper in onderhoud en onderdelen als v o l v o
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

FGG

Er van uit gaande dat TS een Volvo wil, kunnen andere merken even buiten beschouwing gelaten worden.

Uitgaande van gelijkwaardige auto's: LPG is altijd goedkoper dan benzine en bij bv 10k ook goedkoper dan diesel in verbruik. De wegenbelasting is van G3 altijd lager dan van diesel. Dus je kan rustig stellen dat LPG-rijden goedkoper in gebruik is dan diesel.
In onderhoud zal in het voordeel van de diesel zijn. Over het algemeen hebben LPG-auto's iets meer onderhoud nodig dan diesels, er van uitgaande dat er geen rare dingen gebeuren, maar ja, dat weet je nooit van tevoren.
Emotionele voordelen van een diesel zouden het minder vaak hoeven tanken, het hogere koppel waardoor een luiere rijstijl mogelijk is kunnen zijn. Het hoge koppel heeft ook als voordeel dat een diesel eerder oppakt dan een benzine/LPG-auto.
Een deel van je keuze zal toch door emotie bepaald worden en dat kunnen wij dan weer niet voor je doen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Graad

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er nog een nachtje over slapen. Daarna proefrijden in een aantal volvo's die ik op het oog heb, zowel G3 als diesel.

Ik hou jullie op de hoogte

Mvg Graad

)()()sT

Citaat van: animalT5R op 13-10-2010 18:27:01
Toyota misschien niet,maar nissan is weldegelijk goedkoper in onderhoud en onderdelen als v o l v o

Ja, maar daar is nix-an  :evil: ;D

KIM

Ik weet nog een mooie V70R automaat te koop. In Arkel bij http://www.volvoestate.nl/ kun je 'm vinden.
Ik heb 'm gezien en vind het een mooie originele en bovenal eerlijke auto.
Bouwjaar weet ik niet uit mijn hoofd, maar het is wel een met hydraulische klepstoters en daardoor uitermate geschikt voor een LPi installatie. Haakse overbrenging is ook in goede conditie (geen geluiden e.d.)
LPi dien je dus nog wel in te laten bouwen.

)()()sT

Hmmm... staat er niet bij hè... Wel een nette site.
Hij houdt wel van stevige prijzen; € 3150,- voor een alter 1 GLE  :eusa_doh:

Graad

Ik kan hem niet vinden :eusa_think: