Wat is de beste keuze

Gestart door Graad, 11-10-2010 15:35:52

Vorige topic - Volgende topic

Graad

Hallo Volvo-liefhebbers,

Ik ben al enige tijd aan het speuren naar een mooie V70 (bj. 1998-2000). De ene keer denk ik aan een TDI en de andere keer een G3. Zouden jullie mij kunnen helpen met de keuze. Ik heb geen idee wat de beste keuze zal zijn. Ik rij zo'n 40.000km per jaar. Aangezien ik jaren gedieseld heb (audi, maar vaak turbo problemen heb na 200.000km :eusa_think:) denk ik eerder aan G3. Is dit verstandig bij 40.000KM?

Verder weet ik niet precies welk type ik moet kiezen. ik lees op het forum, dat als je op gas wil rijden je beter naar de 2.5 kan kijken, dan naar de 2.4. (blijkbaar hebben de oude 2.5 nog hydraulische kleppen stellers. En kunnen de 2.5T of zelfs de 2.3T op gas (zonder onnodige onderhoudskosten). En hoe zit dit met de R-versies. aangezien ik deze verschrikkelijk mooi vind, zou ik graag zo'n uitvoering willen hebben, op gas. ;D

Mocht iemand een goede V70 weten te staan (liefst op gas en automaat, en misschien zelfs als R uitgevoerd) dan ben ik zeer geinteresseerd.

arjenT5R

je zegt het zelf al een V70R op LPI is de beste keus  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wout309t

Als je jezelf enigszins als autoliefhebber ziet moet je sowieso voor benzine/gas kiezen.
En niet voor een knikkerbak.  :evil:

*naar schuilkelder gaat*
2011 V70 2.0T R-Design MT

)()()sT

Citaat van: Graad op 11-10-2010 15:35:52
En hoe zit dit met de R-versies. aangezien ik deze verschrikkelijk mooi vind, zou ik graag zo'n uitvoering willen hebben, op gas. ;D

Een R is technisch gewoon een T5, dus dat levert geen probleem op.
Ik heb zelf ook een V70R, welke ik gelijk na aanschaf heb laten voorzien van een LPi installatie...
Je rijdt aardig wat... dus het kan wel hard gaan... Als de belasting etc. niet zo hoog zou zijn zou ik zelf kiezen voor een werkauto in de zin van een diesel of non-turbo op gas, om de R wat te ontzien :D

Graad

Ik denk dat je me wel een auto-liefhebber kan noemen. Ik heb 2x gekozen voor diesel (2.0TDI) om de kosten voor 40.000km toch wat te drukken.

Maar goed aangezien ik toch (2x) een kapotte turbo heb gehad, wat behoorlijk in de papieren ging lopen overweeg ik nu dus gas.

Ik begrijp uit de verhalen dat een t5 technisch gezien gewoon een R is?? Dus mocht ik voor zekerheid willen gaan, en geen grote onderhoudskosten bij 40000km per jaar, zou ik een normale 2.5 moeten nemen op gas??of begrijp ik jullie verkeerd?

Mocht ik deze kunnen vinden met een R-pakket, dan ben ik er natuurlijk ;D

Ludo

Citaat van: Graad op 11-10-2010 16:19:35
Dus mocht ik voor zekerheid willen gaan, en geen grote onderhoudskosten bij 40000km per jaar, zou ik een normale 2.5 moeten nemen op gas??of begrijp ik jullie verkeerd?

Ja helemaal verkeerd.
Als het uitgangspunt geen/lage onderhoudskosten is, zou ik een Toyota nemen.
Écht waar.

;D

henry classic v70

Wil je op gas gaan rijden zou je kunnen overwegen de 2.5 10V te nemen, niet de snelste maar wel super betrouwbaar....... KMstanden van 500/600dkm zijn geen uitzondering met de 2.5 10V
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

reneetje

Eentje waar LPI al inzit en dan ook nog een R en eentje met niet al te veel km......= speld in een hooiberg  ;)

Je kunt geluk hebben , maar eentje scoren met niet al teveel km en daar LPI in laten bouwen is denk ik een betere keuze
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Graad

Nou....geen of lage onderhoudskosten..... Ik bedoel meer, als het maar binnen "normaal" onderhoud blijft. Ik wil me, door aanschaf van een volvo, die bekend staan als km-vreters, niet onnodig meer onderhoudskosten op mijn nek halen.

En daarbij, zeg nou zelf V70 of toyota....

Graad

Ja dat is waar Rene.

Zal lastig te vinden zijn. achteraf inbouwen is inderdaad ook nog een optie. Gezien mijn km's per jaar heb ik dat zo terug verdient.

animalT5R

Citaat van: Graad op 11-10-2010 18:33:45
Nou....geen of lage onderhoudskosten..... Ik bedoel meer, als het maar binnen "normaal" onderhoud blijft. Ik wil me, door aanschaf van een volvo, die bekend staan als km-vreters, niet onnodig meer onderhoudskosten op mijn nek halen.

Das helemaal jou keuze,maar Ludo heeft weldegelijk een punt.
Japanners[ Toyota-Nissan] zijn gewoon goedkoper in het onderhoud als een Volvo  :eusa_shifty:
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Ludo

Tja, het is niet omdat je een kilometervreter koopt, dat de onderhoudskosten laag zijn.
Neen, veel kilometers betekent ook veel onderhoud, en naarmate ze ouder worden, nóg meer...

Vulk

Goedkoop rijden is het inderdaad niet, maar wel fijn. ;D

thuur

Citaat van: animalT5R op 11-10-2010 18:42:20

Das helemaal jou keuze,maar Ludo heeft weldegelijk een punt.
Japanners[ Toyota-Nissan] zijn gewoon goedkoper in het onderhoud als een Volvo  :eusa_shifty:

Wanneer ben je voor het laatst bij de Toyota-dealer geweest voor nieuwe onderdelen?

Gr :eusa_shifty:

kyro

ach, je moet met iedere wagen 'n beetje mazzel hebben ook !
probeer er eentje te bemachtigen, waar i.i.g. wat onderhouds-historie
bij zit !

en problemen............. heb m,n S70 tdi gekocht met 320.000 op de klok,
en hij is eruit gegaan met 410.000 ! tussentijds, geen
enkel motorisch probleem gehad