Motor Ducato 2.5td in 2.5d

Gestart door joebar, 13-10-2010 15:55:48

Vorige topic - Volgende topic

joebar

Mensen ik weet dat het heel erg off-topic is, maar misschien zit hier iemand met technische kennis die er iets van af weet, of dit kan achterhalen....Ik heb n.l. alle fora doorzocht maar kan niet de gewenste antwoorden vinden..
Ik heb een Camper met een 2.5diesel, van fiat, helaas 75 PK, dus bij 95-100 kmh houdt dat op, en de bergen in is een drama( voor iemand die een t5 gewend is  ;D )
Het is een Ducato 280/290 ( die zijn gelijk aan de peugeot busjes en de citroen, en talbot )
Het enigste wat ik wil weten of ik een motor uit een 230 ( dus vanaf BJ 1990, ) op een bak kan schroeven van een 280/290.... Alle andere aanpassingen doe ik zelf wel
Ik kan voor een redelijke prijs een 2.5 Turbo diesel  blok kopen,  maar mag en kan natuurlijk niet eerst passen, gekocht is gekocht.

Nu weet ik b.v. dat een hoop blokken alleen maar doorontwikkeld worden, en de gietstukken vaaak hetzelfde blijven, dus het zou m.i. zo maar kunnen dat de nieuwe blokken dezelfde demensie's hebben als de oude...

Dus kort gezegd past een motor 2.5TD bj 92 op een 88er bak

arjenT5R

korte vraag terug dan maar waarom ook niet gelijk die bak van de td er achter? :eusa_clap:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

joebar

Citaat van: arjenT5R op 13-10-2010 16:45:32
korte vraag terug dan maar waarom ook niet gelijk die bak van de td er achter? :eusa_clap:

De 2.5td zijn gemaakt met 16" velgen, en de assen en wielnaven zijn daar op aangepast, dus als ik dat wil gaan overzetten, dan moet ik subframe wielophanging en remmen everzetten, dus eigenlijk een halve auto verbouwen...
Is op zich ook nog een optie, maar een blokwissel bij zo'n ducato is a three beer job, en dat kan ik wel regelen, maar zo'n grote ingreep moet ik ergens weer een sleutelruimte zien te regelen waar een camper naar binnen kan en waar ik langere tijd over kan doen..
Cris

UserID6342

Ik kan je helaas geen antwoord geven Chris, maar kun je toch niet beter motor + bak + cardanas overzetten.  As is eventueel in te korten / verlengen / pas te maken op je diff door Wijlhuizen in Arnhem, zijn ook niet echt gek duur daar mee en anders is Dronk in Huissen een goede tweede keuze.

Jack v

Cris als je nog even geduld hebt tot morgen ga ik  h et even voor je vragen bij de camperdealer  bij ons in het dorp heeft fiatcampers.

gr :D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

joebar

ikheb de hele winter de tijd  ;D

Jack v

Joebar , ik heb even voor je gevraagd:

- de ophanging e.d is gelijk mits je wel een ducatoblok hebt (peugot en citroën passen niet)

- mogelijk zal de turbo tegen het schot aan komen, de monteur gaf te kennen dat hij hier
tegenaan zou komen,  dit was optelossen door er een stuk uit te knippen.

- verder zou alles moeten passen.

- ik pb je even het nr van de dealer.

succes gr  ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

joebar

Citaat van: Jack v op 14-10-2010 09:37:33
Joebar , ik heb even voor je gevraagd:

- de ophanging e.d is gelijk mits je wel een ducatoblok hebt (peugot en citroën passen niet)

- mogelijk zal de turbo tegen het schot aan komen, de monteur gaf te kennen dat hij hier
tegenaan zou komen,  dit was optelossen door er een stuk uit te knippen.

- verder zou alles moeten passen.

- ik pb je even het nr van de dealer.

succes gr  ;D

Nou de kogel is door de kerk, er is witte rook, de boel gaat passen...

Joebar gaat de slijptol vast pakken...

Allen bedankt, joebar gaat binnenkort racen met de Camper  :eusa_dance: :eusa_dance:

henry classic v70

Af en toe wat foto's van de vorderingen zou mooi zijn Chris, lijkt me wel een "uitdagend" project ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

ik adviseer een deuk slaan op de plek waar de turbo komt
dan kan je het een "powerdome" noemen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Succes alvast Chris !  Je hebt nog even de tijd natuurlijk ;D en als je hulp nodig mocht hebben hoor ik het wel, alleen even niet aankomende week ;D.