wel of niet doen, van R naar C70.

Gestart door rifwachter, 16-10-2010 10:52:57

Vorige topic - Volgende topic

rifwachter

Maar hoe nu verder....

Ook na twee dagen met de C70 op pad te zijn geweest ben ik er nog niet uit.

Mijn collega's van de dealer zeggen allemaal "niet doen, de rode R mag je nooit meer weg doen".

De waarde van de R wordt nu bij de dealer geschat van ergens tussen de 7500 en 10000 euro.

Hun advies is wacht gewoon nog een jaar of twee, dan koop je een C70 voor 3000 euro....."jouw rode R zal zeker in de huidige staat zijn waarde zeker vasthouden".

Iemand heeft het in dit topic al geroepen :  geen beslissing is ook een beslissing

Eerst maar eens naar de VKB, lekker kijken naar de C's en 850's.

Wel met mijn collega's afgesproken dat als er een klant komt voor de C70 dat ze mij eerst even moeten bellen, ik heb eerste keus.

De vraagprijs voor deze C70 is € 8950,-  bouwjaar 2002

Iedereen bedankt voor het geven van een mening.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

StefanCJ

Spin!

Och Rene,

Ik dacht dat het om een nieuw type C70 ging...euh...dat maakt een eenvoudige mening: lekker laten staan die C, door blijven karren met die R!!! Met alle respect voor de C rijders, maar deze overstap is pure kapitaalvernietiging.

amen, slotje maar ;D

www.vm-parts.nl

rifwachter

Citaat van: Spin! op 24-10-2010 18:27:10
Och Rene,

Ik dacht dat het om een nieuw type C70 ging...euh...dat maakt een eenvoudige mening: lekker laten staan die C, door blijven karren met die R!!! Met alle respect voor de C rijders, maar deze overstap is pure kapitaalvernietiging.

amen, slotje maar ;D

Ik vind de huidige C70 niet mooi, "kapitaalvernietiging"  dat hoorde ik ook van mijn collega's verkoop.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

BenC70ES

...maar deze overstap is pure kapitaalvernietiging.

Dat ligt er maar aan hoe lang je ermeer gaat rijden natuurlijk...   bekijk even de vraagprijzen voor een Amazon Estate en een P1800.  ;)

Die 3000 Eur over twee jaar wil ook wel zien bij de dealer...   je hebt zo wel bij de R als bij de C70 verwaarloosde voertuigen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

arjen850

Citaat van: Frankglt op 24-10-2010 14:15:53
Ongelofelijk hoe sommigen deze auto saai, anoniem of geen spannende en originele auto vinden. Je zou bijna gaan geloven dat sommigen jaloers zijn. Jammer hoor, ik vind hem schitterend, mooi ingetogen en zonder gekke aftermarketfratsen.

Jaloers nog wel ??? :eusa_think: Denk je niet dat als ik een C zou willen die al lang had gehad en mijn R de deur uitgedaan had?

Succes met de keus Rene ;)

viking_in_shorts

Zitten er nou een aantal krasjes op het glas/plastic van de klokkenwinkel, of heb je net geniest?

Verder ziet hij er wel volgens mij wel erg goed uit: geen schade aan de velgen, geen deukjes of krasjes. Dat kan ik van die van mij niet zeggen...

rifwachter

Citaat van: viking_in_shorts op 24-10-2010 20:42:31
Zitten er nou een aantal krasjes op het glas/plastic van de klokkenwinkel, of heb je net geniest?

Verder ziet hij er wel volgens mij wel erg goed uit: geen schade aan de velgen, geen deukjes of krasjes. Dat kan ik van die van mij niet zeggen...

We hebben de C70 zo binnen gekregen,nog niet schoongemaakt.  Die plekjes voor de klokkenwinkel is vuil.

viking_in_shorts

Citaat van: rifwachter op 24-10-2010 21:04:05
Citaat van: viking_in_shorts op 24-10-2010 20:42:31

We hebben de C70 zo binnen gekregen,nog niet schoongemaakt.  Die plekjes voor de klokkenwinkel is vuil.

Ik heb zelf een kras op mijn klokkenwinkel.

Niet dat ik me eraan erger, maar leuk is het niet en het is wel iets wat je _elke keer weer_ ziet als de zon erin schijnt. Jammer genoeg gebeurt dat bij een cabrio vrij vaak.

Maar ja - op mijn auto zitten overal krassen, deuken en andere plekken ...

Chris

De C is denk ik wel een wat rustigere auto. De 2.4t is een heerlijke motor, zeker in combinatie met een automaat. Het is allemaal wat minder zenuwachtig, dit was althans wat ik zelf merkte toen ik van de T-5 naar een 2.5t ging. Toch heb je zoals je zelf al aangaf wel genoeg vermogen.

Frankglt

Citaat van: arjen850 op 24-10-2010 12:43:18
Ik vind het een mooie auto, maar hij doet mijn hart absoluut niet sneller kloppen.. Juist in deze kleur vind ik hem toch wat anoniem..
De R geeft een veel exclusievere uitstraling.. Maar ja, echt een onafhankelijke mening heb ik natuurlijk niet ;)

Grappig, ik ben juist het tegenovergestelde van mening. Een C70 heeft een veel exclusievere uitstraling ;) kan ook niet door iedereen worden gereden i.v.m. het hebben van bijvoorbeeld een gezin, een baan of bedrijf waarbij je veel moet vervoeren. En zo heeft iedereen z'n eigen smaak en mening, en da's maar goed ook, anders zou iedereen dezelfde auto's mooi vinden!

elianmars

Citaat van: rifwachter op 24-10-2010 18:33:51
Och Rene,

amen, slotje maar ;D

Ik vind de huidige C70 niet mooi, "kapitaalvernietiging"  dat hoorde ik ook van mijn collega's verkoop.

Kapitaalvernietiging. Lekker belangrijk. Het gaat er om dat je een wagen wil rijden, die naar je zin is. Of deze over een aantal jaar nou wel of niet meer waard is, zou ik totaal onbelangrijk vinden. Daar doe je het m.i. niet om.

Als ik het zo eens lees, heb je wel zin in die C. Dan zou ik zeggen, koop 'm en geniet ervan  ;)

Frankglt

Citaat van: elianmars op 25-10-2010 19:20:33
Citaat van: rifwachter op 24-10-2010 18:33:51
Och Rene,

amen, slotje maar ;D

Kapitaalvernietiging. Lekker belangrijk. Het gaat er om dat je een wagen wil rijden, die naar je zin is. Of deze over een aantal jaar nou wel of niet meer waard is, zou ik totaal onbelangrijk vinden. Daar doe je het m.i. niet om.

Als ik het zo eens lees, heb je wel zin in die C. Dan zou ik zeggen, koop 'm en geniet ervan  ;)

Helemaal mee eens! En genieten ga je zeker, een C70 rijdt niet alleen heerlijk, hij is ook nog eens echt heel erg mooi.

Geert-Jan

Citaat van: Frankglt op 24-10-2010 14:15:53
Ongelofelijk hoe sommigen deze auto saai, anoniem of geen spannende en originele auto vinden. Je zou bijna gaan geloven dat sommigen jaloers zijn. Jammer hoor, ik vind hem schitterend, mooi ingetogen en zonder gekke aftermarketfratsen.
Ik heb nooit gezecht dat deze C70 niet mooi is ??? hij is prachtig.

Maar jaloers ben ik zeker niet  :eusa_naughty: ik ben blij met wat ik heb en zou hem zelf echt niet weg doen voor een C70.

Volvo850Club lidnr.0504409

elianmars

Ligt het nou aan mij, of..... Ik heb diverse keren geprobeerd de foto's te bekijken (gisteren en vandaag). De enige foto die ik krijg te zien is die waarop het stuur en dashboard te zien is  :eusa_shifty: