gasklepregelaar

Gestart door khana38, 17-10-2010 13:32:02

Vorige topic - Volgende topic

khana38

Heb de stappenmotor goed gereiunigd volgens instructies. Toerental loopt terug van 1400 wat het was tot ca 900 a 1000, maar dan ineens weer 1400. Heb de female polen in de stekker bekeken, die blijken gecorrodeerd te zijn. De male polen op de gklregelaar ontvet met alcohol, die zijn ok.  Vraag: is dat stekkertje op de kabel te vervangen? of welke andere oplossing raden jullie mij aan?

gr.,
Kees

cas

een goed werkend tweedehandsje zoeken, of in de buidel tasten. en een nieuwe a 260.- ?  euro kopen.
met volvoclubkorting is net geen 200 euro al een stuk prettiger dacht ik....

eerst een wissel met een kennis met een goedwerkende stappenmotor is wellicht wel slim om te doen, om zeker te zijn dat hier je probleem mee opgelost is...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

khana38

heb meteen een 2ehandsje gekocht, gereinigd en heb hetzelfde resultaat. Het vreemde is dat bij het koud starten de motor keurig 850 a 900 rpm draait, daarna wordt het soms 1100 danweer 1400. Maar ik stond deze week in een kilometers lange file en hij draaide keurignetjes 900 stationair.

cas

hmmzz.. misschien een kapotte tweedehands...

wisselen met een goede is nu even wat het beste zou zijn, gaat het dan nog niet weg. dan kan je verder zoeken.

hoe is verder de staat van het onstekingsgedeelte?  hoe oud zijn de bougies, kabels en rotor (kapje).

ik dacht dat de stappenmotor oa de veroorzaker was van het blijven " hangen" in toeren bij gas loslaten. dat was wat mijn volvo deed voorheen, en nu niet meer met een andere. niet dat op en neer van 900 tot 1400 toeren.

EDIT:  heb je al uitgelezen?
          verschil tussen gas en benzine?

khana38

Bougies, bougiekabels,rotor, verdeelkap etc: alles vernieuwd. Overigens trekt de motor enorm goed, bij even terug naar de 4e en gas geven: hij spuit vooruit.

cas

verder onderhoud bekend? hoeveel km staat erop.  nog steeds je eerste LMM ?

gasklepHUIS ook al schoongemaakt?

Ik blijf bij het even wisselen met een andere zeker weten werkende regelaar. en even uitlezen..

citaat van THUUR bij een topic waar ook wisseld toerental een probleem was in stationair toestand.

Meet de TPS eens door.

Verder de stekkers van  LMM en lambdasonde eens loshalen, schoonmaken, invetten en deugdelijk aansluiten, evt. met een tie-wrap.

Gr

er is op zich best veel over te lezen,

zoek op oa

wisselend toerental
wisselende toeren
hoog laag statoinair
etc etc... verschillende combinaties proberen!!

khana38

Bedankt voor je adviezen. zal e.e.a. deze week na-lopen. Ik wil wel dat stakkertje op de stappenmotor vervangen, want met de corrosie erop is ook niet echt lekker.

gr.,
Kees

thuur

Citaat van: khana38 op 17-10-2010 13:45:11
heb meteen een 2ehandsje gekocht, gereinigd en heb hetzelfde resultaat. Het vreemde is dat bij het koud starten de motor keurig 850 a 900 rpm draait, daarna wordt het soms 1100 danweer 1400. Maar ik stond deze week in een kilometers lange file en hij draaide keurignetjes 900 stationair.

Koppel het EVAP systeem eens af (zwart/witte rondje met 2 vacuumslangen en stekekrtje bij de fan) en kijk of je verschil merkt.

Gr 8)