aankoop 850 T5

Gestart door André850GLT, 17-10-2010 18:36:44

Vorige topic - Volgende topic

André850GLT

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik in het bezit van een 850 2.5 20V uit 1992 in de prachtige kleur rood ( wel een beetje verschoten)
maar na 440000 kilometer mag dat ook wel.

Eigenlijk ben ik nu op zoek naar een T5 ( moet wel een 850 zijn ) en ik heb er al diverse gezien.

Wt ik niet begrijp is dat ik fotoś zie van de motor waar de buis voor de intercooler
over het motorblok loopt en fotoś waar die buis nergens te vinden is.

Kunnen jullie mij vertellen wat het verschil is ??

Ik zie ook regelmatig 2.0 Turboś te koop staan maar die komen volgens mij uit Italie want die zijn
hier toch nog nooit verkocht ?

Wat raadden jullie mij aan - ik zoek een auto met niet meer dan 200000 - 250000 op de teller.
en eventueel nog later gas inbouwen ( ik rij ongeveer 25000 km per jaar )

Ben benieuwd naar de reakties,

groet,

Andre

mehn

T-5's van MY1994 hebben de buis over het motorblok lopen. Vanaf MY1995 loopt die buis langs het motorblok.
Dit is gewijzigd omdat in de 94 setup de gasklep bevroor in koude landen. Met de nieuwe setup is die kans veel kleiner omdat de lucht die door het systeem loopt minder koud is.
De lucht stroom dan ook andersom door het intercoolersysteem.

Als je auto's van na MY1994 ziet met de buis over de motor dan is dat later aangepast d.w.v. een z.g. reversed intercooler setup.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

capri

25.000 km per jaar in een T5 of een T-5R worden geen goedkope kilometers.
Kocht mooi voor de hobby een T-5R en voor de vele kilometers iets anders.

;)

cas

hij wilde er ook gas inbouwen  ;D  dan is het wel te doen lijkt mij.... dr staat een gele op mp.... met 185.000 maarja , of die km echt zijn....

een forum auto met historie kan beter zijn  ;) onderhoud ga je hebben als je er 1 aanschaft. ik heb in een jaar er nu een dikke 3000 in gestopt. met 360dkm op de teller. maar wordt wel steeds netter!  :eusa_dance:  gas doe ik niet overigens... vind zon dop niet mooi op mn bupert  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

maruska

Laat staan een spoilert ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Hans Duiven

Citaat van: cas op 17-10-2010 18:58:48
hij wilde er ook gas inbouwen  ;D  dan is het wel te doen lijkt mij.... dr staat een gele op mp.... met 185.000 maarja , of die km echt zijn....

een forum auto met historie kan beter zijn  ;) onderhoud ga je hebben als je er 1 aanschaft. ik heb in een jaar er nu een dikke 3000 in gestopt. met 360dkm op de teller. maar wordt wel steeds netter!  :eusa_dance:  gas doe ik niet overigens... vind zon dop niet mooi op mn bupert  ;D

Even wat verder kijken op dit forum en dan...:

Vraag Marco ( -D©©©L- ) maar even over het hoe en wat  ;D

Hans