verkoop van mijn 850, oplichter in het spel?

Gestart door benvolvo20, 17-10-2010 21:11:23

Vorige topic - Volgende topic

benvolvo20

hallo iedereen,

ik heb een vraag, ik heb mijn 850 te koop staan en nu heeft er een engelsman geboden op mijn auto.
Nou mailt hij mij dat hij bij de engelse marine zit en dat ie alleen kan betalen via paypal.

heeft iemand daar ervaring mee of niet??
of is dit gewoon een oplichter?

hieronder staat wat hij schreef:
1ste email:
Thanks how much do you want to sell it to me?I will also want to know if the engine is still in good condition and i will want you to send me picture if possible,i want you to know that i will pay you the full price for it and i will be paying you by PayPal after the payment has been made i will contact my shipper to come for it at your home i am doing that because i am on sea now(I am a marine Engineer so i can not come for the pick up myself..

ik had gestuurd dat ik het graag cash wou.
2de email:
Oh i see but i want you to know that paypal is the safest and also they secure but buyer and the seller and its also like you are using your bank account because the money will be transfer from your paypal account to your bank account cus when you are setting up the account you will have to link it up with your bank account...so it will just take you just a minutes to set it up online and also you can read more about how it works on www.paypal.com and am sorry to tell you that i can only access my paypal account because am on the ship now  i have all my money on my paypal accunt so i can only make my payment through paypal ..so if you want to sell it for me ..plz try to get the account setup as soon as possible ...thanks

alle tips zijn welkom

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

benvolvo20

aardigebas

ik kon me herinneren hier een keer een tv documentaire gezien te hebben.

FF googlen:

Auto kopers oplichters !!!
Beste verkopers, Hier een tip voor als oplichters op je auto reageren die je te koop hebt staan ze reageren uit het buitenland dat ze interesse hebben in je auto hebben en ze willen je ook betalen wat je ervoor hebben wil maar het moet via PayPal dit is te vertrouwen zou je denken !! Je moet hun je PayPal accout geven dan maken ze het over zeggen ze, maar dan komt het de auto moet per schip naar plaats van bestemming en je moet dan eerst € 400,00 over maken naar zogenaamd het scheepsbedrijf dat ze dan de naam PayPalteam.com noemen en als hun die € 400,00 ontvangen dan zouden ze je het bedrag van de auto en die € 400,00 over maken op je PayPal account Niet dus je bent je je geld kwijt...
Het is mij zo overkomen maar had wel gelukkig die € 400,00 niet over geboekt en heb daarna ook nooit meer wat van ze gehoord !!
Betaal dus nooit voor iets dat je wil verkopen !!!!!!!!!

benvolvo20

ik had nog niks aanbetaald enzo, ik vertrouwde het ook niet dus daarom vroeg ik het ook hier.

rpakuypers

Heel eenvoudig : wil je mijn auto hebben dan kom je persoonlijk langs, we doen even een proefrit met z'n tweeën, bij akkoord betalen we eerst en dan gaan we samen even naar het postkantoor.

Nog nooit gezeur mee gehad ......  :eusa_snooty:

Groet,
Roger

aardigebas

peteRRR

And tell,this engineering guy.

That he can stick his head where the son don,t shine.

Dit is echt zo misselijk.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

The Saint

No shirt no shoes, no pinball

rpakuypers

Citaat van: peteRRR op 17-10-2010 21:23:37

Groet.

Daar waar zijn zoon niet schijnt ? Is dat geen helder licht dan  ???;D  Het is SUN en niet SON. Sorry, beroepsdeformatie.

Groet,
Roger

850estatetdi

dit zelfde mailtje kreeg ik toen mijn tdi op mp stond 2 weken geleden ik ben daar verders niet op in gegaan wel erg raar dat het mailtje echt het zelfde is

elmarconi

Citaat van: 850estatetdi op 17-10-2010 21:31:02
dit zelfde mailtje kreeg ik toen mijn tdi op mp stond 2 weken geleden ik ben daar verders niet op in gegaan wel erg raar dat het mailtje echt het zelfde is

CTRL-A, CTRL-C, ALT-TAB, CTRL-V. Send. Next.
--
Autogas Inside . . .

peteRRR

Citaat van: rpakuypers op 17-10-2010 21:30:17
Citaat van: peteRRR op 17-10-2010 21:23:37

Groet.

Daar waar zijn zoon niet schijnt ? Is dat geen helder licht dan  ???;D  Het is SUN en niet SON. Sorry, beroepsdeformatie.

Groet,
Roger

;D zat al te kijken,er klopt iets niet  :eusa_think:

Maar het blijf toch wel een sukkel he,....beetje een stukje van je liefde weg willen graaien.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

rpakuypers

De oplichting druipt er van af en toch maken ze genoeg slachtoffers op jaarbasis. Helaas is er een categorie mensen dat zich laat verne*ken en die zitten in alle lagen van de bevolking overigens. En als je op 2% van je mailtjes beet hebt dan heb je op jaarbasis nog een aardig inkomen.

Groet,
Roger

Misha

Citaat van: elmarconi op 17-10-2010 21:32:45
Citaat van: 850estatetdi op 17-10-2010 21:31:02

CTRL-A, CTRL-C, ALT-TAB, CTRL-V. Send. Next.
Nerd.  ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het