uren voor het vervangen koppeling set

Gestart door volvo Rob, 18-10-2010 00:42:10

Vorige topic - Volgende topic

volvo Rob

Hallo geachte 850 forum leden, ik ben nieuw hier, heb net mn 2e 850 en direct al een probleempje met de koppeling. Nou vroeg ik me af hoeveel uren je ongeveer bezig bent met het vervangen van de hele rattaplan bij een t5 uit 1-'96.

Graag hoor ik van jullie!

groeten Rob

Sven850

Ligt een beetje aan je sleutel ervaring, maar reken maar op 6 tot 8 uur.
XC40 T4 Recharge

peteRRR

Marc van ET Tuning doet het hele spul in 8 uur dacht ik.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

pwassink

Is hij echt stuk of kreunt hij alleen bij terugschakelen ?

Daar kunnen ze heel oud mee worden over het algemeen  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

arjenT5R

trek er maar gerust een hele dag voor uit... zeker als je geen brug hebt  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjan_de_jong

Enne vervang gelijk uit voorzorg de keerring er achter... is ook zo jammer als die erna nog gaat lekken en die kost amper 2 tientjes.

volvo Rob

Hallo roffelaars, de koppeling grijpt heel direct aan waardoor ik nauwelijks normaal kan optrekken, de hele auto begint dan te schudden als ik de koppeling niet goed laat opkomen. Ik moet eerst een dot gas geven en dan de koppeling langzaam op laten komen zodat de auto vloeiend in beweging komt. ik heb het idee dat het al zo erg is dat de aandrijving er al van te lijden heeft gehad omdat ik ook onbalans voel in de aandrijflijn bij koud weer.

Dus ik heb zelf het idee dat de hele boel vervangen moet worden dus wou ik es even weten wat voor klus dat is.

Maar graag krijg ik ook nog wat antwoorden over het schudden van de auto tijdens het optrekken, opmdat ik dus denk dat dit aan de koppelingsplaten of de drukgroep ligt, maar als iemand hier een andere verklaring op heeft graag een antwoord.

MVeldhuis

Zou ook aan je aandrijfassen kunnen liggen, maar is eigenlijk onmogelijk te zeggen zonder in de auto te rijden.

nickk.

Is het bij de koppeling op laten komen dat heel de auto trilt, of trilt de auto nadat de koppeling al heeft aangegrepen?

Bij het eerste is er een goede kans dat je vliegwiel verbrand is. Je vliegwiel verglaast en de koppeling grijpt niet meer netjes aan. Ik heb t zelfde geintje gehad. Vervangen was voor mij toen een goede 7 uur werk(850R).

razorx

Ik zou deze klus, en ik ben niet onhandig, nooit zelf aanpakken.

PB dennis850estate  even. De expert op dit vlak.

thuur

Als ie heel vroeg aangrijpt kan het ook zijn dat er lucht in de leiding zit. Het schudden verklaart dit niet overigens.

Wat is je km-stand?
Grofweg overlijdt je drukgroep na 200dkm, terwijl de plaat vaak wel 350d kan hebben.

Gr 8)

Ries van de Zilverschuit

Ik had ook last van trillingen in de auto, bleek uit mijn toen nog nieuwe koppeling te komen. Hoe harder de auto reed, hoe gekker het werd. Nieuwe druklager erin: alle trillingen weg. Trilling was ook in het koppelingspedaal te voelen, als je hem licht indrukte.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjenT5R

Citaat van: razorx op 20-10-2010 01:13:55
Ik zou deze klus, en ik ben niet onhandig, nooit zelf aanpakken.

PB dennis850estate  even. De expert op dit vlak.

Kan jij best  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvo Rob

Het trillen gebeurt tijdens het aangrijpen in de 1e versnelling.

De drukgroep is bij stationair draaien stil als ik de koppeling intrap en weer op laat komen, in de vrij bedoel ik dan, dus dat zegt mij dat het niet aan de drukgroep ligt,want die maakt dan lawaai toch?

De huidige km stand is 370.000 km en de keerring achter de bak is vorig jaar vervangen.

Ik heb in een ander topic gelezen dat het verglazing van de koppelingsplaat kan zijn wat evt. op te lossen is door MET BELEID de bak in de drie te zetten met de handrem erop en dat voorzichtig met een beetje gas de koppeling op te laten komen zodat hij gaat slippen, dus dat wil ik in ieder geval even proberen binnenkort.

tackle

als je m snel naar de kloten wilt helpen, is dat een mooie optie inderdaad.