Climat Control inbouwen

Gestart door Noco78, 20-03-2004 11:48:11

Vorige topic - Volgende topic

Noco78

Hallo

Ik heeft een 850 uit 95'
Er zit momenteel een standaard airco in.
Nu is mijn vraag is het mogelijk om hier een climat control systeem van te maken. Het is nu namelijk gewoon een schakelaar dit je in moet drukken. Een de 2 temperatuur draai schijven zijn ook niet uit gevoerd met een temperatuur verdelings schaal. Maar een rode band die van dun naar dikker loopt.
Mijn airco schakelaar heeft de geest gegeven en aangzien ik dit toch moet vervangen leek het mij net zo gemakkelijk om het helesysteem aan tepassen.Indien dit niet te veel werk is en of mogelijk.

Kunnen jullie ook links geven voor twedehans onderdelen in omg limburg Venlo

Bedankt Noco

Edwin

Hallo Noco78, geen flauw idee, maar ik denk dat het meer is dan alleen maar een bedieningspaneel en wat sensoren plaatsen. Het prijsverschil was indertijd +/- 3000 gulden en dat zal niet voor niets zijn geweest. Waarom alles vervangen als alleen de schakelaar kapot is?

gr. Edwin.  8)

850fan

Lijkt me ook een ingrijpende operatie, die handbediende airco werkt nog met kabels aan de draaiknoppen en de climate control werkt zover ik weet electronisch. Vandaar de naam 'electronic' climate control?

HarmCBolt

Neem eens contact op met Deltamil in Malden. Deze leveren een z.g. After-Market Digitaal ECC syteem, speciaal ontworpen voor Volvo's. Volgens berichten op dit forum een perfecte installatie die, integenstelling tot de airco van Volvo een veel betere condensor heeft die wel vele jaren meegaat. Ga er overigens wel van uit dat koop en installatie een behoorlijke aanslag op je bankrekening pleegt.

konniekip

Op de verdamper-apparaat en luchtverdeelkast zitten bij een ECC 4 extra stappenmotoren die kleppen bedienen. Bovendien zit er op de luchtinlaat nog een extra temperatuursensor en op het dashboard een solarsensore. Lijkt me niet de moeite waard dit om te bouwen.. Veel veel werk....