stuur airbag

Gestart door karlie, 19-10-2010 20:38:39

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Een goeie uitlijner begint, zoals Marcel het uitlegt, met het stuur vast te zetten in rechtuitstand.
Als een stuur dan na het uitlijnen scheeft staat, betekent dat niks anders dan dat de uitlijning niet geslaagd is.

thuur

Citaat van: daytonawim op 19-10-2010 23:25:28
Ik heb al zo vaak een auto laten uitlijnen, en nagenoeg altijd staat het stuur scheef.
En daar verbaas ik me dan over omdat ze het stuur eigenlijk altijd vastzetten.

Vaak is het idd mm werk maar kan zeer storend zijn als je veel en vaak rijd.

Dan ben ook jij niet bij een bedrijf geweest wat zijn best doet.

Als het stuur niet rechtgezet kan worden tijdens de uitlijning dan kun je vergif innemen dat je ergens speling op hebt (stuurkogel/fuseekogel). Een goede uitlijner zal van te voren zeggen dat hij de uitlijning dan wel binnen de marges krijgt maar je niet de garantie geeft dat het stuur kaarsrecht komt te staan.

Gr ;)

razorx

Citaat van: Ludo op 19-10-2010 23:26:11
Een goeie uitlijner begint, zoals Marcel het uitlegt, met het stuur vast te zetten in rechtuitstand.
Als een stuur dan na het uitlijnen scheeft staat, betekent dat niks anders dan dat de uitlijning niet geslaagd is.

Exact!

Als je je stuur zou moeten verstellen na een uitlijning is er prutswerk geleverd.

We mogen aannemen dat onze roffels fabriekshalve de deur goed uitgingen.
Ok de auto wordt uitgelijnd bij de ehh wat luie garage X.

Hé we moeten de stuurstangen bijstellen na de uitlijning denken ze.
Verdomme, die krengen zitten muurvast na 15 jaar.

Ach laat maar is de daaropvolgende gedachte. De auto rijdt toch goed. Tja het stuur scheef, who cares?

Nooit genoegen mee nemen.

karlie

hallo allemaal...

het stuur stond al scheef toen ik hem heen bracht...de reden waarom de auto uit gelijnd is is omdat er voor de apk een stuurkogel op het raport stond dus die heb ik maar even vervangen,toen wij hem los haalde bleek ook de stuur stang aan vervanging toe.
du sik kan de uitlijner niet de schuld geven het stuur stond immers al een kleiin tikkeltje scheef......
ik denk als ik het stuur 1 tandje verzet dat het weer keurig recht staat zoals het hoort......
maar hoe voor kom ik dat het alarm begint te loeien dan kan ik dat op een of andere manier uit zetten???

greetzzzz karlie

Ludo

Citaat van: karlie op 20-10-2010 19:28:56
dus ik kan de uitlijner niet de schuld geven het stuur stond immers al een kleiin tikkeltje scheef......
ik denk als ik het stuur 1 tandje verzet dat het weer keurig recht staat zoals het hoort......

Je moet niet denken, je hebt de uitlijner toch betaald voor zijn diensten neem ik aan ?.
Dan mag je ook verwachten dat hij goed werk aflevert, het stuur in rechtuitstand zetten is daar onderdeel van.

Ik kan me ook moeilijk voorstellen, dat je de deur gewezen word, als je terug gaat met je klacht.

karlie

ik snap wel wat je bedoeld hoor...maar het is voor mij een kleine moeite om even het stuur 1 tandje te verzetten,het eningste probleem voor mij was hoe ik de airbag los kon halen zonder dat hij uit zijn jasje schoot hahaha....

Ludo

En als 1 tandje verzetten teveel is, met resultaat dat het stuur naar de andere kant verkeerd staat, sta je nog even ver...

Gelukkig voor jou dan, heb je niet 4 nieuwe lekke banden gekocht.
Ik had jou oplossing willen lezen...  :eusa_doh:  ;D

karlie

wat hebben die lekke banden te maken met de uit lijning .ik heb de uit draai toch gezien!!!de uit lijning van de auto is goed  alleen het stuur wat al scheef stond staat nu nog steeds scheef en dat wil ik graag veranderen....... dus ik snap niet echt wat nou het probleem is.

Ludo

Citaat van: karlie op 20-10-2010 19:48:57
dus ik snap niet echt wat nou het probleem is.

Ik ook niet.  ::)
Als je nu terug, of naar een andere uitlijner zou gaan, en je zou kunnen zien wat die allemaal moet verstellen met het stuur vast in rechtuitstand, snap je wél wat er eerder hierboven gezegd is.

karlie

dus als jij je roffel voor een apk weg brengt,en je uitlaat lekt iets bij de achterste demper dan moeten ze die ook maar gelijk maken omdat je er toch voor betaald??
volgens mij zijn dat twee verschillende dingen.....en aangezien dat een kennis (die in banden en velgen doet) mijn auto heeft uitgelijnd voor nop,alleen hij heeft een keer mee gemaakt dat de airbag uit het stuur kwam omdat er van te voren al mee gerommeld was ,snap ik best dat hij iets terug houdend is.en het stuur stond immers van te voren ook al scheef.

Ludo

Zucht. Straks duikt er weer zo'n perfect onderhouden auto op in het advertentieboard. :eusa_doh:

Bij uitlijnen, hoort een stuur in rechtuitstand zetten, daar begint men mee.
Geen enkele zelfrespecterende uitlijner zal gaan lopen klooien met een stuur los te halen, om dat recht te zetten.
Die doet dat op de manier, zoals dat hoort.

En ja, vaak gaat men pas uitlijnen, nét omdat het stuur niet (meer) recht staat.

Het moraal?: laat je auto uitlijnen bij iemand die daar verstand, én de apparatuur voor heeft.
Zó simpel kan het zijn...

karlie

als jij ook even terug leestr zijn er meer op het forum die het stuur zelf verzet hebben.....maar als we jou moeten geloven mag je dat zelf dus niet doen....
vind het alleen een beetje jammer dat jij anderen afkraakt zonder ze te kennen.......ik heb de uit draaien gezien en de auto is goed uit gelijnd...en dat staat voor mij voor op en als ik dan zelf het stuur 1 tandje moet verzetten zal me dat een zorg zijn......

verburgh

Citaat van: karlie op 20-10-2010 20:27:09
als jij ook even terug leestr zijn er meer op het forum die het stuur zelf verzet hebben.....maar als we jou moeten geloven mag je dat zelf dus niet doen....
vind het alleen een beetje jammer dat jij anderen afkraakt zonder ze te kennen.......ik heb de uit draaien gezien en de auto is goed uit gelijnd...en dat staat voor mij voor op en als ik dan zelf het stuur 1 tandje moet verzetten zal me dat een zorg zijn......
Ludo kan rot uit de hoek komen :P maar op een forum kan je soms kritiek verwachten ;)

Ludo

In dit geval, wil ik een ander inderdaad wel afkraken ja.
Je vriend heeft niks meer, en ook niks minder dan voddewerk afgeleverd.
Daar zijn nu eenmaal geen andere woorden voor...

Je doet net alsof goed uitlijnen, een vermogen kost...  ::)

verburgh

Citaat van: Ludo op 20-10-2010 20:41:22
In dit geval, wil ik een ander inderdaad wel afkraken ja.
Je vriend heeft niks meer, en ook niks minder dan voddewerk afgeleverd.
Daar zijn nu eenmaal geen andere woorden voor...

Je doet net alsof goed uitlijnen, een vermogen kost...  ::)
Is zeker duur, ik was 35 euri kwijt  ;D

Voor en achter lekker recht :eusa_dance: