Plaatsen Nokia bleutooth carkit

Gestart door Concorde, 21-10-2010 10:20:50

Vorige topic - Volgende topic

Hendrix

Citaat van: R-man T op 21-10-2010 17:52:38
Citaat van: Hendrix op 21-10-2010 16:59:23

was 99 euries en heeft best een aardig geluid voor zo'n standaard massa product met blauwe achtergrond verlichting

Blauwe verlichting op mijn radio in mijn roffel? Nooit dus  :eusa_hand:. Maar tja, vind maar eens iets met groen, hé. Vinden ze tegenwoordig oubollig.

Nou bied mijn goedkope sony massa product de mogelijkheid te kiezen tussen blauw en groene achtergrond verlichting :eusa_dance:!!

Freakybaby

Ook in de volvo zijn het maar 3 schroefjes om de onderplaat eruit te halen. Dan heb je de ruimte meteen.

Stroom heb ik gepakt vd sigarettenaansteker, knopje heb ik op een vd ongebruikte plaatsen gezet (achterbankverwarming geloof ik) en dan komt het draadje langs de hoes van de pook naar buiten.

Maar ik heb dat ding van ellende er weer uit gegooid en een oude carkit zonder BT teruggeplaatst.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Concorde

OK, daar was ik benieuwd naar.
Nu nog de tijd om het uit te voeren.
Ik meld uiteraard of het gelukt is!

Citaat van: Freakybaby op 22-10-2010 20:29:50
Ook in de volvo zijn het maar 3 schroefjes om de onderplaat eruit te halen. Dan heb je de ruimte meteen.

Stroom heb ik gepakt vd sigarettenaansteker, knopje heb ik op een vd ongebruikte plaatsen gezet (achterbankverwarming geloof ik) en dan komt het draadje langs de hoes van de pook naar buiten.

Maar ik heb dat ding van ellende er weer uit gegooid en een oude carkit zonder BT teruggeplaatst.

johnn54

Weet niet of je e.e.a. nog moet aanschaffen.
Heb zelf een parrot c3100.
Heb deze in laten bouwen en werkt perfect (via radiospeakers incl mute mode)
Kosten € 199,-- all in. (klein uurtje werk).
Misschien ook het overwegen waard.
Voordeel (vind ik): je kunt tot 5 telefoons (bluetooth) koppelen.
Hij zoekt zelf welke (van de (max) 5) telefoon(s) er binnen bereik is, je kunt het dus nooit 'vergeten'.
Het enige 'zichtbare' is een klein display (en bij mij valt dat ook niet eens op door de kleur en plaats), dus ook niet uitnodigend voor mensen die het graag 'lenen' zonder dat jij dat goed vind (via een ingeslagen raam om maar iets te noemen).

Concorde

Ik heb al een Kenwood radio, en een Nokia carkit.
Dus ik probeer het eerst hiermee....
Maar ik neem alle iedeëen mee! :)

Concorde

Nou, hij zit erin!

Ik heb de + en de - beiden bij de sigaretten aansteker weggehaald. (1x Torx in de sigarettenaansteker en 1x bij de uitleesstekker)

-De module ligt op de onderplaat, die onder het dashbordkastje ligt. (3 torx T25-schoeven los...)
-De microfoon heb ik op m'n stuurkolom geplaatst, deze kabel kon mooi door de kier erachter.
-De speaker ligt in de ruimte van de dashbordspeaker rechts, dit past precies! Ik heb er een sponsje onder gelegd, om 'm wat te klemmen.
-De 'opneem-knop' zit op het dashbord op de plek van een ongebruikte schakelaar, volgens mij vd boordcomputer. Daar was ooit 's een hoekje afgezaagd door de vorige eigenaar voor een kit ofzo....

Voor het prutsen in/onder het dashbord is het wel makkelijk om het dashbordkastje eruit te halen; 6 Torx T25 en je pakt 'm er zo uit!
Als je dan ook nog de radio eruit haalt wordt 't nog makkelijker.

Ik wil dit even aanzien; wellicht bouw ik er binnenkort een mutebox tussen.
De mute-draad heb ik (nog) niet gebruikt; aan de radio zat geen ongebruikte (blauwe) draad.  misschien ook nog iets waar ik naar moet kijken als ik wat meer tijd heb (en tijd is schaars met een jong gezin en muzikant zijnde....)
Ik kan nu in ieder geval legaal bellen! :) één keer €160,- vond ik wel genoeg.... :(

Tot zover iedereen bedankt voor zijn bijdrage(n)!

Gr, Jan