Car-PC / Carputer

Gestart door mehn, 22-10-2010 10:00:20

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Vulk op 23-10-2010 20:51:29
En hoe communiceer je met de pc? Wifi?

Communiceren met de thuis PC? WiFi of via USB. Ligt er een beetje aan wat je op de Car-PC moet doen. Ik zorg dat een USB poort in de auto beschikbaar is (in het dashboardkastje of middenarmsteun). Dan kun je altijd nog ff snel een toetsenbord aansluiten ofzo ;)
Als ik m onder het raam parkeer moet ik vanuit de auto mijn netwerk kunnen zien, dat is met de laptop al getest ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

Met de thuispc ja. Als je er bijvoorbeeld files wil opzetten, updates doen, ...

mehn

Citaat van: Vulk op 23-10-2010 21:10:23
Met de thuispc ja. Als je er bijvoorbeeld files wil opzetten, updates doen, ...

Dat zal Wifi gaan worden ;)

XC60 D4 AWD:

Vulk

Ik denk dat ik het ook maar's bij mijn lijst zet, onder de categorie "ooit als ik eens tijd en goesting heb". :)

razorx

Tipje: Zorg dat je een Pro versie van Windows installeert.
Deze hebben "terminal services", zo kan je vanuit thuis via "verbinden met extern bureaublad" je Car PC op afstand bedienen.
Handig als je vanuit de woonkamer aanpassingen wilt doen.

Vulk

Kan anders toch ook met dingen zoals tightVNC enzo?

mehn

Citaat van: razorx op 23-10-2010 21:14:27
Tipje: Zorg dat je een Pro versie van Windows installeert.
Deze hebben "terminal services", zo kan je vanuit thuis via "verbinden met extern bureaublad" je Car PC op afstand bedienen.
Handig als je vanuit de woonkamer aanpassingen wilt doen.

Hmm dat kan natuurlijk ook nog. Ik heb nog een RemotelyAnywhere licensie liggen ;D

XC60 D4 AWD:

mehn

HartV70R, wepster, MarcelV70R, macdriver en andere vrachtautochauffeurs, niemand met navigatie op de laptop?

Ik heb er hier op de zaak vandaag ook al 3 aangesproken, allemaal TomTom  :evil:

XC60 D4 AWD:

daytonawim

Vroeger had ik Tom Tom op de laptop, middels een emulatie programma.

Deze heb ik ook gebruikt ",Microsoft Auto Route-navigatiesoftware " maar ja als je Tom Tom gewent bent  :eusa_snooty:

Rijns_t5r

hoe staat het ervoor maickel,ben je nog aan het knutselen geweest van de week?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

StefanCJ

Ik ben reuze benieuwd Mehn ... Ga je ze niet toevallig in serie produceren?  ;)

Lampje

Ik stream dagelijks FM radio naar mijn bluetooth autoradio. Zo heb je geen antenne nodig en toch nieuws en zo.

mehn

Ik was eigenlijk niet van plan een weblog te gaan bijhouden over de CarPC, maar gezien het aantal nieuwsgierige pb's dat ik dagelijk krijg plaats ik hier maar af en toe wat foto's van de voortgang ;)

Het touchscreen is binnen en inmiddels gemodificeerd. Helaas is 7"niet precies de 2DIN maat en is het scherm iets te smal. Er moest dus een oplossing gezocht worden om aan beide kanten het zicht op de 2DIN behuizing te verdoezelen. Een half uurtje Hornbach leverde enkele mogelijke oplossingen op en na een avondje knutselen met dremel en een Bison super glue stick gun was alles klaar. Helaas brak een hoekje van de reeds in het scherm gelijmde kunststof strip af toen ik met de dremel aan de gang was. Dat moet ik later maar oplossen.

Soms zijn reserve autoonderdelen handig, dit keer kwam het reserve dashboard goed van pas ;)

Het scherm zit er nog niet aan vast, dat komt als het moederbord passend gemaakt is. Aan beide zijkanten van de behuizing zitten 4 gaten met schroefdraad waar ik van binnen uit schroefjes in ga zetten die het scherm klemmen. Daar zet ik dan ook meteen de zwarte geleiders mee vast die niet op de foto staan.

XC60 D4 AWD:

razorx

Ik denk dat je anderen een groot plezier doet met je weblog.
Je komt toch altijd voor verrassingen te staan en zo kan een ander daarop anticiperen.

Die zijkanten heb je netjes afgewerkt.
Mobo en zo staan veilig onder de Benseo ;) .

Heb je al iemand voor het inkorten van de VGA kabel?

mehn

Citaat van: razorx op 30-10-2010 14:54:32
Mobo en zo staan veilig onder de Benseo ;) .

Thanks ;)

Citaat van: razorx op 30-10-2010 14:54:32
Heb je al iemand voor het inkorten van de VGA kabel?

Nee dat ik zie ik later wel. De kabel is een kleine meter, misschien doe ik er wel helemaal niet aan. Als het echt in de weg gaat zitten knip ik er gewoon een stuk tussen uit en soldeer ik de eindstukken gewoon aan elkaar, dan kunnen de connectoren gewoon blijven zitten ;D

XC60 D4 AWD: