Wanneer slaat koelfan aan/in?

Gestart door Frankmeijers, 30-06-2011 10:51:40

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Citaat van: )()()sT op 30-06-2011 12:07:05
Precies, de meter moet strak op "3 uur staan."
Bij mij zowel in de winter, als wanneer ik met een caravan een lange helling op péage op rij.

Let wel, in werkelijkheid zal het water wel warmer zijn, er zit dus een marge in.

Bij mijn 850 staat de meter netjes op 3 uur, ALTIJD ! Maar toch durf ik mijn hand niet op het blok te leggen als ik 20 km gereden heb want ik ben dan zeker 2 lagen huid kwijt en als ik mijn vingers in het koelreservoir stop dan hou ik het daar niet lang uit. Mijn fan slaat alleen nog aan bij het inschakelen van de ECC ............... dit sinds een paar dagen en daarvoor sloeg hij zeker bij stationair draaien vaker aan.

Groet,
Roger

thuur

Citaat van: Frankmeijers op 30-06-2011 19:16:48
Net toch maar even de auto stationair laten draaien op oprit na ritje en inderdaad na enkele minuten slaat de fan gewoon aan.  :eusa_clap: Wat mij alleen opviel toen ik de motorklep open had was dat het net lijkt of de kleppen tikken. Naaimachinegeluid. Ik hoor dit alleen maar als de motorklep open is, want klep dicht is er binnen niks te horen. Is dit normaal? Mijn distributieriem is trouwens 2.000 km geleden vervangen, maar ik weet niet of dit verband houdt.

Ja. Zullen de injectoren wel zijn.

Gr 8)

NinaPaul

Citaat van: thuur op 30-06-2011 20:24:31
Citaat van: Frankmeijers op 30-06-2011 19:16:48
Net toch maar even de auto stationair laten draaien op oprit na ritje en inderdaad na enkele minuten slaat de fan gewoon aan.  :eusa_clap: Wat mij alleen opviel toen ik de motorklep open had was dat het net lijkt of de kleppen tikken. Naaimachinegeluid. Ik hoor dit alleen maar als de motorklep open is, want klep dicht is er binnen niks te horen. Is dit normaal? Mijn distributieriem is trouwens 2.000 km geleden vervangen, maar ik weet niet of dit verband houdt.

Ja. Zullen de injectoren wel zijn.

Gr 8)

Second that
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Frankmeijers

Dus dat hoort bij de 850 en kan geen kwaad.