Aanlopen handrem

Gestart door rene755, 23-10-2010 23:45:28

Vorige topic - Volgende topic

rene755

Ik heb sterk het idee dat mijn handrem aanloopt, en dan met name links. En ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat het trekken naar links van mijn auto daar ook aan ligt. Het is namelijk soms erger dan anders.

Goed, ik zal het even toelichten. Ik ben zoiezo geen fan van de handrem, normaal laat ik hem gewoon in zn 1 staan. Maar bij deze auto viel het me op dat als ik op bijvoorbeeld een schuine parkeerplaats ga staan dat hij langzaam de motor in de rondte draait, vandaar dat ik de handrem maar gebruik.

En als ik na het gebruik van de handrem deze los zet en ik sta op een schuin parkeerplaatsje dan rolt de auto niet eens naar beneden. Vaak helpt het dan om een stukje achteruit te rijden maar dan nog heb ik het idee dat hij niet helemaal lekker loopt.

Kan het zijn dat het mechanische deel een beetje vies is en daarom die meer lekker loopt, of een luie veer? Of heeft iemand anders hier al is mee te maken gehad?

speedyT5

Beter is het om de handrem gewoon wel te gebruiken, dan blijft alles gangbaar, in beweging zeg maar.
maar niet onwaarschijnlijk zijn je handremschoenen gewoon versleten of de voering is losgeraakt van de schoenen! komt nog al eens voor bij onze auto's.

kan je controleren door de remschijven achter te demonteren.
gr piet
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

rene755

Ja dat doe ik nu ook maar (verplicht):P

Oke, dank je. Ik zal er is naar kijken. Hoeveel mm remvoering zit er normaal op die schoenen?

speedyT5

normaal is een mm of 8, maar dat zegt niks, meestal is roest tussen de remvoering en de ijzeren remschoen de oorzaak dat de remvoering loslaat.
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

rene755

Oke, ik zat nog even te denken. Tijdens het vervangen van de achterremblokken (schijf) viel het me op dat er een harde leiding naar de remklauw gaat.
Is er een manier om de schijf eraf te halen zonder dat ik deze leiding hoef los te halen? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om de boel open te halen en weer te ontluchten, dus als het anders kan...

Jack v

hoe bedoel je een harde leiding, er zijn toch gewoon remslangetjes naar je klauw gemonteerd, bedoel je niet de dikke handremkabel die zit onder de naaf.
plaats anders even een fotootje
;D
gr Jack
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rene755

Volgens mij heb ik gewoon stalen leidingen vanaf de ophanging, maar ik zal het even controleren en anders een fototje schieten.

Jack v

sorry mijn fout je hebt gelijk :eusa_wall:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

De remleidingen hoeven niet los, om de schijf eraf te halen.

De hele boel goed zuiver maken, en goed afstellen kan ook al voldoende zijn.

thuur

Citaat van: speedyT5 op 24-10-2010 00:05:46
normaal is een mm of 8, maar dat zegt niks, meestal is roest tussen de remvoering en de ijzeren remschoen de oorzaak dat de remvoering loslaat.

Nee joh, nieuw zijn ze ook maar 3mm. Ze slijten niet, maar gaan wel vastzitten. Gewoon vervangen, schoonmaken en raakvlakken met koppervet behandelen.

En vanaf dan iedere rit de handrem gebruiken ;)

Gr 8)

Ludo

Citaat van: thuur op 24-10-2010 12:56:58
En vanaf dan na iedere rit de handrem gebruiken ;)

;)  ;D

tackle

ik gebruik dat ding echt bijna nooit. Sinds ik ooit in een ver verleden in de bergen woonde, en mijn auto wilde gebruiken zat de rem vastgevroren.