kabel kleur achteruit rij lichten

Gestart door wepster, 25-10-2010 08:02:16

Vorige topic - Volgende topic

wepster

beste mensenzoals velen weten ben ik net klaar met de ombouw van een AT naar een handbak .
alles is nu werkend op een ding na .
mijn achteruitrijlichten doen het nu niet en ik ben aan het zoeken naar de kabel kleur voor mijn achteruitrij lichten in de kabelboom van de AT bak maar kom er niet uit .
weet iemand van jullie welke 2 kabeltjes ik moet gebruiken voor mijn achteruitrij verlichting om deze werkend te krijgen ???
ik zou het fijn vinden als een elektro kenner mij uit de brand kon helpen want ik wil het wel werkend hebben voor de APK ;D

-D©©©L-

In de stekker die normaal op de automaatbak gaat (kabelboom zijde dus) moet je even zoeken naar een dikke blauwe draad, die gaat naar de achteruitrijlampen (plus geschakeld).
De voeding van de schakelaar is de dikke blauw-grijze. Dat is de plusdraad die naar de "achteruit" schakelaar op je handbak gaat. Deze zit samen met de richtingaanwijzers en het TRACS systeem achter zekering 27.

Let goed op welke draad je pakt. Blauw zit er twee keer in, je moet de dikke hebben.

wepster

Citaat van: -D©©©L- op 25-10-2010 08:23:55
In de stekker die normaal op de automaatbak gaat (kabelboom zijde dus) moet je even zoeken naar een dikke blauwe draad, die gaat naar de achteruitrijlampen (plus geschakeld).
De voeding van de schakelaar is de dikke blauw-grijze. Dat is de plusdraad die naar de "achteruit" schakelaar op je handbak gaat. Deze zit samen met de richtingaanwijzers en het TRACS systeem achter zekering 27.

Let goed op welke draad je pakt. Blauw zit er twee keer in, je moet de dikke hebben.

dus als ik het goed begrijp moet ik de dikke blauwe en de blauw/grijze op de schakelaar op de bak aansluiten en dan werken de achteruit rijlampen weer ???
en maakt het wat uit op welk pinnetje ze aangesloten worden of is de schakelaar enkel een maak contact schakelaar  ???

francois

als je de kleur in je hoofd heb maak ik het je wel in orde as zaterdag

heb je wel een connector die er op past

gr

-D©©©L-

Citaat van: francois op 25-10-2010 20:16:04
als je de kleur in je hoofd heb maak ik het je wel in orde as zaterdag

heb je wel een connector die er op past

gr

Gewoon de stekker losmaken die normaal op de bak gaat. De genoemde draden verlengen.
Voor zover ik weet maakt het niet uit hoe ze op de achteruitrijlichten schakelaar komen te zitten.

wepster

zo dat werkt ook weer wat mij betreft mag er een slotje op dit topic

oja met dank aan marco  :eusa_clap:

francois

ha     je kan toch meer dan je zelf denk  ;D ;D ;D ;D

)()()sT

Pfff, niet dat Wibo effe zegt dat ie zelf een topic erover had geopend hè ;D

wepster

Citaat van: )()()sT op 13-09-2011 21:51:37
Pfff, niet dat Wibo effe zegt dat ie zelf een topic erover had geopend hè ;D

dat was ik dus gewoon even vergeten   :eusa_wall: