LPG installatie hoe verwijderen?

Gestart door steve p, 25-10-2010 17:56:22

Vorige topic - Volgende topic

steve p

Ik overweeg de aanschaf van een 850 estate met LPG. Vanwege het feit dat ik jaarlijks maar 5000km rijdt, lijkt het me logisch om i.v.m wegenbelasting de gasinstallatie eruit te halen.
Is dit redelijk eenvoudig zelf te doen, m.a.w moet de verdamper naast de gastank ook verwijderd worden?
Of is het beter alles, incl. slangen, electra weg te halen, misschien met oog op storingsgevoeligheid?
:eusa_hand:

elmarconi

Je moet een goede reden hebben deze Volvo met LPG te willen kopen. Met LPG is i.h.a. duurder, en er staan meer km's op.
Er is genoeg te koop zonder LPG inbouw.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/aanpassen_of_restaureren/Gasuitbouw.htm
--
Autogas Inside . . .

steve p

Elmarconi, bedankt.
Is het misschien gewoon lonend om op gas te blijven rijden met 5000km per jaar? Die 255 per kwartaal valt wel mee, vergeleken met 174 op benzine.
Wat vinden jullie?
???

-D©©©L-

het omslagpunt van een G3 auto ligt zonder terugverdienen van de installatie al bij 4000 km.

elmarconi

Rekenvoorbeeld: 5000 km, 1 op 10 op benzine, 20% meer op gas.

5000 km/10 = 500 liter benzine: 1.45/liter, 725 euro
5000 km/10 +20% = 600 liter LPG: 0.65/liter, 390 euro

725-390 = 335 euro.
(255-174) *4 = 324 euro

ja, het kan uit  :D

--
Autogas Inside . . .

steve p

hmmm,
dat wordt steeds interessanter.
Ik zag hier in de buurt een mooie 850GLE station met G3 uit '94, 360000km's, mooi beige leren bekleding etc. 1400eu, boekjes aanwezig. Niet gek, toch?

steve p

Heb de auto bekeken vandaag. Oliesporen rond de vuldop, ontbrekende schroeven op het kleppendeksel, maakte niet echt een verzorgde indruk. Op zich draaide het blok mooi stationair.
Wat me de meeste zorgen baarde was de carrosserie achter de achterwielen, kokerbalken doorgerot alsof de achterbumper en trekhaak er zo vanonder kon donderen.
Voor dat geld mag je niet veel verwachten natuurlijk, maar deze laat ik in ieder geval staan :eusa_naughty:

joebar

Citaat van: steve p op 26-10-2010 23:36:43
Heb de auto bekeken vandaag. Oliesporen rond de vuldop, ontbrekende schroeven op het kleppendeksel, maakte niet echt een verzorgde indruk. Op zich draaide het blok mooi stationair.
Wat me de meeste zorgen baarde was de carrosserie achter de achterwielen, kokerbalken doorgerot alsof de achterbumper en trekhaak er zo vanonder kon donderen.
Voor dat geld mag je niet veel verwachten natuurlijk, maar deze laat ik in ieder geval staan :eusa_naughty:
Voor dat geld koop je nog een hele mooie hoor, Heb zelf een T5 gescored voor 1200, en nergens een plekje, en alle rekeningen erbij met bakrevisie....

Het voordeel van LPG is dat een trip(je) betaalbaar blijft, dus als er LPG inzit , altijd LPG blijven rijden...