Motor jankt een klein beetje.

Gestart door xremcox, 26-10-2010 20:46:16

Vorige topic - Volgende topic

xremcox

Wanneer mn auto stationair draait lijkt het net of hij een beetje piept/jankt. Verder loopt de auto helemaal perfect en trekt hij ook wel goed. Het gaat hier om een volvo v70 op gas van 1998. 2.5 10v.

LPGLE

spanner van de multieriem ? ,  hobbelt deze bij stationair toerental ?

cas

deed die van mij ook ( voorheen v70 gereden) bij mij deed een spuitje wd40 wonderen rond het draaiende gedeelte... de riemen of lagers van iets daar links had blijkbaar smering nodig  ;D  was natuurlijk maar tijdelijke oplossing.  wist wel waar het euvel zat  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

xremcox

Ik zal het morgen bij daglicht even controleren. Voor de zekerheid waar zit deze ongeveer? :)

LPGLE

de spanner van de multieriem zit bij het enigste zichtbaar draaiende gedeelte , links van je motorblok ,  tussen motorblok en chassis .
De spanner heeft een zwarte metalen rol. en deze mag niet teveel op en neer klapperen . ( niet de zwarte rol verwarren met je stuurpomp, die zit vrij bovenaan, echt er dieper tussen kijken dus )
Klappert deze wel , is de veerspanning te laag , en is vervangen de enigste optie.

xremcox

Ik zal morgen bij daglicht even controleren of het de multiriem is. Wanneer worden deze eigenlijk vervangen? ik zit momenteel op 225000 km...

volvobug

Bij 240.000 km ben je aan de beurt voor de distributieriem (met spanrollen, optioneel waterpomp), dan meteen de multiriem meenemen. Overigens, als je de onderhoudshistorie van de auto niet kent zou ik de d-riem nu vervangen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

xremcox

ik heb een volledige onderhouds historie, en alles is netjes op tijd vervangen gelukkig, ik wou bij 230000 de hele boel vervangen...

xremcox

Het valt me op wanneer de airco aanslaat (harde tik) dat de boel dan begint te janken. Niet extreem hard, maar wel een vervelend geluid.

elmarconi

Citaat van: xremcox op 27-10-2010 11:14:53
Het valt me op wanneer de airco aanslaat (harde tik) dat de boel dan begint te janken. Niet extreem hard, maar wel een vervelend geluid.

Lees hier verder: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45210.msg918210.html#msg918210
--
Autogas Inside . . .