Sam's Volvo : Van oud ( T-5 ) wrak tot racekar

Gestart door SamSterckval, 26-10-2010 23:30:47

Vorige topic - Volgende topic

SamSterckval

Idd een drummende Belg :-D

en ja, idd ik ga op circuit rijden, voorlopig gewoon mee met eran ( vrij rijden ). En wie
weet, ooit, als ik nog wat geïnteresseerd volk vind, wel een oldtimer competitie ofzo.

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

SamSterckval

BenC70ES

elianmars

Citaat van: M a r c op 27-10-2010 18:02:50
Een heel weekend om de motor eruit te halen....   :eusa_doh:  Da's 3 uur werk....   ;)

Waar staat dat ts een heel weekend nodig heeft om de motor er uit te halen?  :eusa_think:

SamSterckval

@ben:  ja, idd, enja, daar werk ik!  Hoe weet je dat?

@eliannemars:  idd, ik zal wel zien hoelang het duurt, maar het zal toch nog een week worden uitgesteld, dit weekend zou anders wat stressvol worden.
Maar, wat geprul, zoals compressie meten, wegen, enz...  Zullen wrs wel dit weekend gebeuren!

Piere

Citaat van: SamSterckval op 28-10-2010 12:09:04
Idd een drummende Belg :-D
Join the club  8)

Citaat van: SamSterckval op 28-10-2010 12:09:04
en ja, idd ik ga op circuit rijden, voorlopig gewoon mee met eran ( vrij rijden ). En wie
weet, ooit, als ik nog wat geïnteresseerd volk vind, wel een oldtimer competitie ofzo.

Oldtimer competitie? Dan zul je toch nog enkele jaren moeten wachten denk ik :P
Of zit je ook met een 240 in je hoofd?  :eusa_shifty:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

BenC70ES

Citaat van: SamSterckval op 28-10-2010 23:56:56
@ben:  ja, idd, enja, daar werk ik!  Hoe weet je dat?

Van je tweede foto  ;)

Kan ook zijn dat de turbo die koelproblemen veroorzaakt.

SamSterckval

Heb dit weekend ( eindelijk ) wat geprult aan de Volvo.

Compressie : 10,5. 11. 11,5. 12. 12. Ö. ( zou normaal 8,5 moeten zijn )
carterventilatie verstopt natuurlijk, de nieuwe olieafscheider en het slangetje naar boven zijn juist aangekomen
bougie 3 was wel wat vettig van de olie, de andere 4 zagen er best goed uit

foto's volgen!

arjenT5R

compressie moet tussen de 11 en 13 bar zijn.... hoe kom je nou weer aan 8,5?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jwstoop

denk dat hij zich vergist met de compressieverhouding die 8,5:1 moet zijn. Zou het nog ff checken SamSterckval ;-)

SamSterckval

Helemaal correct, heb veel te snel willen lezen, entoen ik daarjuist het boek terug open deed, zag ik de :1 er achter staan

SamSterckval

snel even een foto plaatsen, sewwes ga ik weer aan de slag, hopelijk eens zonder teveel gestoord te worden, dan ligt de motor er straks wel uit.

SamSterckval

deze luidsprekers zijn er trouwens uitgekomen, zien er nog perfect uit, iemand interese?

+ er zit een trekhaak onder met een 13 polige stekker, (niet zo een met allemaal kleine pinnetjes, maar zo'n 7 polige met 6 extra kleine pinnetjes, ben de naam kwijt )
moest er daar ook iemand interesse in hebben, Alles moet de deur uit!

SamSterckval

En even een vraagje aan de echte kenners:  hoe gaat de motor er best uit?  Langs onder ( motor laten staan, brug met carosserie omhoog ) of langs boven ( auto mate staaan, motor met hefboom eruit heffen? ). Het is wel de bedoeling dat de versnellingsbak er mee uit gaat