ledje startonderbreker brandt continue

Gestart door Egon, 22-03-2004 14:05:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Egon

Hoi allemaal,
Ik ben sinds kort in het bezit van een gitzwarte 850 GLE uit 1995.
Rijdt lekker en remt geweldig!

Echter afgelopen weekend een lege accu... Met hulp de boel weer aan de praat gekregen.
Het blijkt dat het ledje van de startonderbreker na het contact te hebben uitgezet continue brandt. 'Oplossing': ik heb zekering nr. 2 fuelpomp eruit getrokken. Ledje gaat dan weer knipperen. Ik kan de zekering dan weer terugplaatsen. Vandaag bleek dat het bovenstaande werkt maar dan met zekering 4 i.p.v. zekering 2.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Overigens heb ik eerder problemen gehad met de dashboardverlichting die bleef branden met het contact uit.....


Alvast bedankt voor jullie reacties.


Egon




denkweb

ruzie inside je contactslot? Sluiting bij je startonderbreker? Vocht onder de zekeringen?

Egon

Hallo allemaal,

Met de kwaal naar de dealer geweest waar ik de auto heb gekocht.
Het bleek dat de electrische schakelaar van de aanjager de geest had gegeven en daardoor  constant stroom afnam, ook met het contact uit.

De dealer heeft een nieuwe schakelaar gemonteerd en het probleem is (tot op heden) verholpen.  
Weer frisse en gekoelde lucht in de auto...

Overigens kan een dergelijk defect allerlei electrische storingen veroorzaken zoals het blijven branden van de dashboardverlichting nadat het contact is uitgezet, aldus de dealer.

Ik ga weer genieten van mijn 850 4-wieler.

Groeten,
Egon