help mijn 850 heeft geen airbag

Gestart door Paul1850, 27-10-2010 18:26:01

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Nee.

De 5e ster kun je alleen ontvangen indien de auto met ESP is uitgerust. De de score wordt verder bepaald door de gemiddelde score op de gebieden:
- Volwassene inzittenden bij frontaal, offset en zijdelingse crash
- Kinderen in de auto bij frontaal, offset en zijdelingse crash
- Voetgangerveiligheid
- Actieve veiligheidssystemen

Paul1850

Dank je Dirk342  ik zie ert och maar van af mijn knutselvaardigheden zijn beperkt
Citaat van: Dirk342 op 01-11-2010 08:02:23
@Paul1850 / TS Heb toevallig wel zaterdag mijn Alter I stuur terug gekregen met airbag erin.  De sleepring onder het stuur heb ik ook nog wel voor een Alter I met airbag, een controller Alter I heb ik ook nog wel liggen, dus dan ben je al een eindje op weg als je het wilt inbouwen.

capri

Zonder airbag had je het niet overleeft in deze volvo tegen de toyota yaris.
Blijkt nog best een veilige auto te zijn de oude volvo maar zonder aibag bijna of geen overlevingskans volges de heren.

http://www.cisionwire.se/folksam/video/krocktest-mellan-ny-toyota-yaris-och-en-volvo-945

Het verslag.

http://www.cisionwire.se/folksam/nytt-krocktest-fran-folksam--ny-smabil-sakrare-an-aldre-stor-bil

UserID6342

Bij dit hele verhaal moet je dan wel even een paar restricties meteen zetten.  Dezelfde discussie loopt nu ook op het Volvo700vereniging. a) Yaris is een gloedjenieuw hok en de Volvo is al weer knap gedateerd. b) Yaris heeft alle mogelijke electronische knoei aan boord inzake veiligheid en de Volvo niet (was er toen ook niet) c) de gedachtengang van autobouwers is in de loop der jaren veranderd.  Vroeger was het zo stevig en hard mogelijk (dus de auto ving totaal niets op, gaf alleen maar door) en tegenwoordig moet de auto de complete klap absorberen zodat het lijf van de inzittenden minder te verduren krijgt.

In mijn ogen is deze vergelijktest gewoon een heel dom iets.  Je kunt een auto uit de beginjaren '90 niet vergelijken met een hedentendaagse nieuw afgeleverde.  Je kunt het echter wel reĆ«el zien en dat is dat onze Volvo's en net zoals de 700 en 900 serie in hun tijd de veiligste auto's waren en nu nog heel goed mee kunnen komen.  Dat is in mijn ogen de enigste juiste conclusie wat je hieruit kunt trekken.

capri

Het gaat mij erom dat een auto met een aibag gewoon veiliger is en dat geld ook voor een volvo 850.
En de volvo doet het niet veel minder dan de nieuwe toyota en dat komt mede door de airbag. 

;)

KIM

Ik had 'm eerder al beloofd, maar nu pas gevonden:

Het filmpje beschrijft wat er gebert gedurende een crash bij 50 km/h. Zo'n crash duurt 200 msec, vandaar de naam:
200 msec of your life
Zichtbaar is wat kreukelzones, gordelspanners en airbags doen voor volwassenen en kinderen in een auto.

rovelra

Citaat van: KIM op 10-11-2010 16:10:47
Ik had 'm eerder al beloofd, maar nu pas gevonden:

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/th_200msecofyourlife.jpg

Het filmpje beschrijft wat er gebert gedurende een crash bij 50 km/h. Zo'n crash duurt 200 msec, vandaar de naam:
200 msec of your life
Zichtbaar is wat kreukelzones, gordelspanners en airbags doen voor volwassenen en kinderen in een auto.

Gaaf filmpje !!

KIM

Ik heb 'm ooit ietwat ingekort en gedigitaliseerd.
Tijdens trainingen liet ik 'm regelmatig. Het is namelijk een erg leerzaam filmpje.

Ewout Schalkwijk

Hee Kornelis,

Ff oud draadje weer oppakken. Wat voor trainingen geef/gaf je dan? Beroepsmatig og hobby?

groet,

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Technische trainingen voor automonteurs van diverse importeurs, beroepsmatig.