Bovenste schokbreker-rubber KAPOET!

Gestart door Zippo, 22-03-2004 19:02:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zippo

Gereedschap heb je wel nodig!
Anders vliegt de veer eruit met veeeel spanning.

Het is een rubber met een stalen bus in het midden.

Zippo

JCviggen

Citaat van: Ton op 09-07-2005 13:54:07
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33590&item=7985581375&rd=1
Ik heb al een keer zaken gedaan met deze persoon (en momenteel nog 1 order onderweg), en ik heb er geen klachten over.

Dat is FCP groton www.fcpgroton.com als je direct wil bestellen...vaak wat makkelijker dan ebay
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

micha

Heeft iemand de onderdeelnummers van de veerpootlagers en de lagerset achter? En ook van de veerpootschotelrubbers? Alvast bedankt, Micha.

witte

Ik heb inmiddels die rubbers via grotton in amerika gekocht. Omdat -ie aan twee kanten knarste heb ik er twee besteld. Maar wat ik me nu afvraag: de vorm van dat rubber is rond met aan één kant een rechte hoek, moet het rubber van de ene kant niet symmetisch zijn ten opzichte van die aan de andere kant? Nu heb ik twee rubbers die beide precies hetzelfde zijn.
Hoort dat of merk ik straks bij het monteren dat ik bijvoorbeeld twee linker of juist twee rechter rubbers heb?

Wat weten juliie ervaringsdeskundigen?

Witte




elianmars

#34
Volgens mij is nu ineens bij onze T-5 ook het bovenste schokbreker rubber kapot gegaan.....

Kan het dat dat ineens gebeurt? Ik heb vorige week juist de schokbrekers en de draagarmen vervangen. Alles was super in orde.
Gisteren zei mijn vrouw: wat heb je nou weer met de auto gedaan? Het lijkt wel of-ie uit elkaar valt!

Ik heb 'm vandaag even mee genomen naar mijn werk. Ik schrok van de herrie die ik hoorde. Vreselijk soort kraak-bonk geluid.
Als ik optrek en rem hoor je 't goed. Ook over een hobbel of drempel.

Ik heb de schokdemper- en draagarm bevestiging nagekeken en niets dat los zit, waardoor het zou kunnen kraken.

Ik heb dus het vermoeden dat nu toch dat schokbreker rubber de geest heeft gegeven.......

elianmars

#35
Ik heb de bovenste schokbreker-rubbers inmiddels vervangen (was niet de oorzaak van het gerammel, maar dat terzijde).

En om het wat duidelijker te maken: die dingen heten geen bovenste schokbreker-rubbers, maar [size=20] VEERZITTINGEN[/size].

Dat staat op de faktuur van Hooftman, namelijk.  ;D ;)

Auke T-5R

hoi allemaal,

Ik heb een vraag die veerspanner is dat nog iets speciaals (dikte, breedte lengte sterkte.....)?
Of is een universele ook goed genoeg. ???
Kan de link niet openen namelijk vandaar deze vraag. Moet ook de rubbers vervangen maar heb geen zin om een ongeleide projectiel (lees veer) om mijn oren te krijgen :o

m.v.g.
Auke

Jeroentjuh

Citaat van: Auke T-5R op 18-12-2005 01:25:34
hoi allemaal,

Ik heb een vraag die veerspanner is dat nog iets speciaals (dikte, breedte lengte sterkte.....)?
Of is een universele ook goed genoeg. ???
Kan de link niet openen namelijk vandaar deze vraag. Moet ook de rubbers vervangen maar heb geen zin om een ongeleide projectiel (lees veer) om mijn oren te krijgen :o

m.v.g.
Auke

Als die universele goed past is er nix aan de hand, gewoon voorzichtig werken...

thuur

Wat zijn eigenlijk de gevolgen als je doorrijdt met een knarsend geluid van de veerschotelrubber?


Gr ;)

DopdeDouwer

Ben  ik ook wel benieuwd naar.

Bij ons knarst er ook iets vooraan, het is bij optrekken en remmen met het stuur een stukje gedraaid. Het zijn niet de homokineten.
Volgens de dealer is het "gekraak in het chassis" wat me nogal vreemd lijkt... Ik hoefde me er niet druk om te maken, maar dat geluid is toch wel naar.
Vierkant Rules

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 14-08-2006 20:45:31
Wat zijn eigenlijk de gevolgen als je doorrijdt met een knarsend geluid van de veerschotelrubber?
Gr ;)

Het hart scheurt uit de veerzitting, daardoor doet de demper weinig meer (zie eerste foto's).
De veerzitting zelf scheurt, daardoor zakt de betreffende veerpoot iets.
Ik had beide, als gevolg daarvan had de stabilisatorstang link aan die kant een knik opgelopen. logisch want deze wordt bij inveren extreem belast.
Ook was het lager bij mij redelijk aan gort, zeker 2 mm speling.

Wat merk je aan het rijden:

Kraken als recht over drempels heen gaat.
Trekken in het stuur bij flink vermogen en stevig remmen
Zoekerig weg gedrag, veel last van spoor vorming.
Problemen bij uitlijnen, juiste waardes maar toch raar sturen.  bij nazien vreemd verloop constateren.

Door het versleten lager:
Zwaar sturen, soms een tikje in het stuur voelen.

Ik heb er net 1 vervangen, de andere kant is niet lang geleden gedaan.
Het lijkt er dus op dat je ze net zo goed tegelijkertijd kan doen,
lijkt duur maar scheelt weer 1 keer uitlijn kosten.
Ik was 60 euro voor het lager kwijt en 20 voor het rubber.




thuur

Citaat van: DCCCL op 02-02-2007 22:09:25
Citaat van: thuur op 14-08-2006 20:45:31
Wat zijn eigenlijk de gevolgen als je doorrijdt met een knarsend geluid van de veerschotelrubber?
Gr ;)

Het hart scheurt uit de veerzitting, daardoor doet de demper weinig meer (zie eerste foto's).
De veerzitting zelf scheurt, daardoor zakt de betreffende veerpoot iets.
Ik had beide, als gevolg daarvan had de stabilisatorstang link aan die kant een knik opgelopen. logisch want deze wordt bij inveren extreem belast.
Ook was het lager bij mij redelijk aan gort, zeker 2 mm speling.

Het wiellager?

Citeer
Wat merk je aan het rijden:

Kraken als recht over drempels heen gaat.

Check ;)

Citeer
Trekken in het stuur bij flink vermogen en stevig remmen
Zoekerig weg gedrag, veel last van spoor vorming.
Problemen bij uitlijnen, juiste waardes maar toch raar sturen.  bij nazien vreemd verloop constateren.

Door het versleten lager:
Zwaar sturen, soms een tikje in het stuur voelen.

Dat klinkt als versleten draagarmrubbers....

Citeer
Ik heb er net 1 vervangen, de andere kant is niet lang geleden gedaan.
Het lijkt er dus op dat je ze net zo goed tegelijkertijd kan doen,
lijkt duur maar scheelt weer 1 keer uitlijn kosten.
Ik was 60 euro voor het lager kwijt en 20 voor het rubber.


Ok. Eerst een paar verlagingsveren scoren dus ;)


Bedankt voor je antwoord!


Gr 8)

Ludo


-D©©©L-


thuur

Citaat van: DCCCL op 02-02-2007 22:59:49
Citaat van: Ludo op 02-02-2007 22:50:36
Citaat van: thuur op 02-02-2007 22:47:00

Het wiellager?

volgens mij bedoeld ie deze


yep,  dat heet een "lagercup" eigenlijk.


Ok. Ja goed, dat lager zit in het rubber toch?


Gr ;)