Turbo vs. N/A uitlaat

Gestart door LQDI, 29-10-2010 08:44:03

Vorige topic - Volgende topic

LQDI

Hallo!

Ik heb een korte vraag omtrent uitlaten.
Is het mogelijk om op een 2.5 20V N/A een 2.5T uitlaat te monteren en andersom? Of krijgt de turbo dan problemen met de luchtafvoer? Uitgaande van een normaal uitlaatsysteem.

Mvg. LQDI

arjenT5R

waarom zou je dat in godsnaam willen doen...
of ben je gewoon benieuwd?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Citaat van: arjenT5R op 29-10-2010 09:40:55

omdat een nieuwe uitlaat van ~210 euro te duur is...  ;D

arjenT5R

wibo eens vragen met zijn braadslee?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

LQDI

Citaat van: -D©©©L- op 29-10-2010 09:44:53
Citaat van: arjenT5R op 29-10-2010 09:40:55

omdat een nieuwe uitlaat van ~210 euro te duur is...  ;D

Nou niet zozeer te duur maar ik kan er eentje geinig voor weinig ruilen dus vandaar mijn vraag;)

tackle

is de diameter anders? Nou heeft die gast nog geen antwoord op zijn vraag.

-D©©©L-

Citaat van: tackle op 29-10-2010 10:47:24

Het is mogelijk om hem te monteren. (te)veel herrie en (extra) beperking van de flow is in 1 van beide gevallen steeds niet uitgesloten. Ga je oud tegen oud ruilen ? vergeet dan niet de rubbers te vervangen en de achterste ophangbeugels (boven en onder). Nieuwe bouten voor de klem (evt een nieuwe klem) is ook een aanrader. De lengte van de estate en sedan uitlaten is anders. tenzij het een S70 uitlaat is, die is net zo lang als een 855 en V70 uitlaat. Soms wil ie wel eens scheefhangen bij gecombineerde montage met bepaalde merken trekhaken. Overigens is het scheuren van NA spruitstukken na het vervangen van de uitlaat geen zeldzaamheid. reden: (nieuwe) catback onder voorspanning gemonteerd. Maak gelijk gebruik van de gelegenheid om de lambdasonde te vervangen, die heeft met ~14 jaar de beste tijd wel gehad (als ie nog niet vervangen is).

succes !

LQDI

Citaat van: -D©©©L- op 29-10-2010 10:54:32
Citaat van: tackle op 29-10-2010 10:47:24

Het is mogelijk om hem te monteren. (te)veel herrie en (extra) beperking van de flow is in 1 van beide gevallen steeds niet uitgesloten. Ga je oud tegen oud ruilen ? vergeet dan niet de rubbers te vervangen en de achterste ophangbeugels (boven en onder). Nieuwe bouten voor de klem (evt een nieuwe klem) is ook een aanrader. De lengte van de estate en sedan uitlaten is anders. tenzij het een S70 uitlaat is, die is net zo lang als een 855 en V70 uitlaat. Soms wil ie wel eens scheefhangen bij gecombineerde montage met bepaalde merken trekhaken. Overigens is het scheuren van NA spruitstukken na het vervangen van de uitlaat geen zeldzaamheid. reden: (nieuwe) catback onder voorspanning gemonteerd. Maak gelijk gebruik van de gelegenheid om de lambdasonde te vervangen, die heeft met ~14 jaar de beste tijd wel gehad (als ie nog niet vervangen is).

succes !

Toch nog een antwoord waar ik iets aan heb!:P

Dus van turbo naar 2.5 20V uitlaat is minder geschikt en van 2.5 20V naar turbo zou wel kunnen als ik het goed begrijp?

M a r c

Kan gewoon, alleen de koppeling heeft een andere diameter.... dus daar komt een lasapparaat bijkijken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

LQDI

Mensen, dank voor de info!