Zwarte olie normaal?

Gestart door Gert, 22-03-2004 19:33:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Beste forumlezers,

Sinds drie weken ben ik eigenaar van een V70 2.5D met ruim 2 ton op de teller. De auto heeft een goede onderhoudshistorie, ziet er erg netjes uit en ik heb hem bij een Volvo-dealer gekocht, met BOVAG-garantie. Hij bevalt goed, alleen moest ik na een week terug naar de dealer, omdat bij de afleveringsbeurt een aantal belangrijke zaken over het hoofd was gezien. Gisteren heb ik (na 3 weken en ca. 2.000 km) voor het eerst het oliepeil gecheckt. Het niveau was prima, maar de olie was wel pikzwart. Dat betekent toch gewoon dat de olie oud en vervuild is? En dat deze bij de afleveringsbeurt dus niet is ververst? De receptionist probeerde me wijs te maken dat olie bij diesels al heel snel zwart, wordt, maar dat is toch gewoon flauwekul, of ben ik nou abuis?

Gert
Rust roet...

thecrew

Zover ik weet klopt het wel dat diesels zwarte olie hebben en gas auto's de schoonste olie. Zou mij er niet te veel zorgen over maken.

ed

Bij een diesel of benzine is de olie al heel snel zwart. Bij gas blijft het inderdaad mooi doorzichtig bruin.

Niets om je zorgen over te maken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mark20v

Als je de olie hebt ververst en je start de motor, laat hem een minuutje draaien dan is de olie al weer zwart  (bij een diesel)

Geen zorgen,

     mark
Volvo separates men from the boys  

Reitse

Mijn olie was ook met noodgang weer zwart...

mehn

Citaat van: Reitse op 22-03-2004 20:43:18
Mijn olie was ook met noodgang weer zwart...

En dan heb je niet eens een diesel  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

De uil

Precies.  Dit gaat snel bij diesel.  Niets aan de hand.

denkweb

?? Wat een b******t... Ik, of beter mijn tdi, heeft nergens last van.