Schuddende motor Wie kan mij helpen ? nu met oplossing !

Gestart door d6, 31-10-2010 13:03:59

Vorige topic - Volgende topic

d6

Beste allemaal  :),

Mijn Volvo V70 T5 Classic automaat '98 exact 200.000 gelopen, heeft vanmorgen de navolgende storing gegeven; Knipperend lampje motormanagement. Trad op bij gasgeven (reed 140) en intrede turbo. Normaal brand het lampje altijd, al drie jaar, maar nu begon hij te knipperen bij gas geven. Na 20 kilometer afslag genomen. Bij stoplicht optrekken lichte trilling. Ook bij lagere snelheid (20 km) trillen van motor.
Auto stilgezet voor mijn deur. Kap open. Motor schud. Uitlaat "plopt". Alsof een cylinder niet meedoet.

Gasklephuis is 8000 km geleden vervangen. Motor heeft net, 199.300 km, een beurt gehad. Olie vervangen voor Total 5-30.

Morgenvroeg, het is nu zondag, eerst naar de garage maar graag zou ik weten wat ik kan verwachten, kan het kwaad nog verder te rijden en of mijn vaste garage (geen Volvodealer) hier mee uit de voeten kan.

Alvast bedankt.

elmarconi

Citaat van: d6 op 31-10-2010 13:03:59
Beste allemaal  :),

Mijn Volvo V70 T5 Classic automaat '98 exact 200.000 gelopen, heeft vanmorgen de navolgende storing gegeven; Knipperend lampje motormanagement. Normaal brand deze altijd, al drie jaar, maar nu begon hij te knipperen bij gas geven. Na 20 kilometer afslag genomen. Bij stoplicht optrekken lichte trilling. Ook bij lagere snelheid (20 km) trillen van motor.
Auto stilgezet voor mijn deur. Kap open. Motor schud. Uitlaat "plopt". Alsof een cylinder niet meedoet.

Gasklephuis is 8000 km geleden vervangen. Motor heeft net een beurt gehad.

Knipperend lampje zou niet moeten mogen?

Op 4 poten: 1e verdachten: bougies/bougiekabels/ontsteking.

--
Autogas Inside . . .

d6

Bedankt voor je reactie ! Heb zoiets ook eens aan de hand gehad met de Daimer. Daar heb ik nog een week mee doorgereden. Bleken 2 bougies te zijn.

d6