100w lampen ipv standaard standaard 55w

Gestart door verron, 31-10-2010 20:11:48

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Citaat van: Marc O. op 01-11-2010 22:38:46
Citaat van: reneetje op 01-11-2010 22:29:47
Citaat van: Marc O. op 01-11-2010 20:55:10
Citaat van: KIM op 01-11-2010 19:33:01
Citaat van: reneetje op 01-11-2010 19:06:15
Bewust voor deze gekozen , omdat ik geen fan ben van xenon.

9 van de 10 xenon riiders hebben de afstelling niet goed staan , de 10 e gaat over een drempel en verblind je alsnog.... 8)

Ik denk dat je tegenliggers van die 85W niet blijer worden....

+ 1

Van het bestaan van degelijke lampen weet men niet , maar het resultaat weten ze al wel ...... :eusa_wall:

Verschillende mensen in mijn omgeving rijden hiermee, nog nooit enig commentaar hier over gehoord....

In tegenstelling tot de xenon, als een wagen met xenon maar iets in deint dan word je als tegenligger meteen verblind .

Om even jouw manier van redeneren aan te houden:
Ik heb nog nooit klachten gehoord over (mijn) xenon, dus verblindt xenon niet.

Lees toch eens man...... :eusa_sick:

Heb jij al eens 85 watters  gezien dan   :eusa_wall:

En dat er gewoon veel xenon lampies zodanig verkeerd staan zodat tegenliggers er last van hebben , zal niemand tegenspreken.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

KIM

Ik heb mijn koplampen perfect afgesteld. Ik zet desondanks de lampen 3 tandjes naar beneden om het gevoel van verblinden weg te nemen.

Het is namelijk niet echt verblindend, maar het is zeker zo dat er een enorme bak licht uit komt die als verblindend ervaren kan worden. De lampen die domaso noemt, verhelpen dat probleem enigszins.

Je hoeft 85W en 100W lampen niet te kennen om te weten wat het effect van de lampen zal zijn. Het is niet voor niets dat deze lampen bijna niet verkocht worden, ze zijn namelijk niet toegestaan in NL. Dit in tegenstelling tot Xenon verichting op onze auto's; dit is gewoon toegestaan, mits voldaan aan een aantal voorwaarden (wis-was, koplamphoogteregeling).

Henk855

Ik heb het hele topic eens door gelezen en ik kan alleen maar zeggen dat ik al meer dan 12 jaar rij met 100 watt lampen in verschillende auto's en nooit last heb gehad van doffe reflectors. Wel is het zo dat een 100 watt lamp veel korter mee gaat dan een 55 watt, niet zo vreemd natuurlijk want de warmte ontwikkeling is veel groter. Geeft een puist licht en gezien de spots op TV ,,goed licht beter zicht,, voldoe ik aan de oproep :D

Verblinden van tegenliggers geen last en ook nooit een groot licht sein gehad, kwestie van goed afstellen denk ik.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

verron

Citaat van: sjors855 op 02-11-2010 00:16:33
Ik heb het hele topic eens door gelezen en ik kan alleen maar zeggen dat ik al meer dan 12 jaar rij met 100 watt lampen in verschillende auto's en nooit last heb gehad van doffe reflectors. Wel is het zo dat een 100 watt lamp veel korter mee gaat dan een 55 watt, niet zo vreemd natuurlijk want de warmte ontwikkeling is veel groter. Geeft een puist licht en gezien de spots op TV ,,goed licht beter zicht,, voldoe ik aan de oproep :D

Verblinden van tegenliggers geen last en ook nooit een groot licht sein gehad, kwestie van goed afstellen denk ik.

Hoe werkt dat met 100 W lampen?..........ik lees overal dat dat 24volt is
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

LPGLE

nee hoor , is gewoon ook in 12 volt verkrijgbaar .

art.nr philips : 12454

In tegenstelling tot sommige berichten , hier ging het een half jaar goed. Toen was de draad in de koplamp gesmolten .
Ook heb ik  daarna koplampen moeten vervangen ivm apk afkeur op lichtbeeld .
( reflector was poederwit )

verron

Citaat van: LPGLE op 02-11-2010 16:28:49
nee hoor , is gewoon ook in 12 volt verkrijgbaar .

Ik kan me vergissen, maar volgens mij doe jij iets in automaterialen en heb jij ze ook?

LPGLE

Ja klopt,  heb ze wel, verkoop ze ook , maar geef een negatief advies  :P ( althans de ervaring met 850 , audi A4 gaat binnen een dag mis , ook ervaring )
verkopertje he ;)

verron

Hoe kan sjors dan al zo lang met 100w rondrijden zonder problemen? Bij Volvo kan het licht (officieel) niet uit dus hij rijd met z'n licht aan.

LPGLE

Tja , Ik kan alleen MIJN bevindingen tonen .  Echter betwijfel ik wel of zijn bedrading IN de koplampen nog soepel is , ik heb het idee dat de isolatie van de draad kneiterhard of zelfs al gebarsten moet zijn .

Misschien heeft sjors de deksel aan de achterkant eraf , ter koeling ???

Denk dat er meer zijn met slechte ervaring als goede .

verron

Gezien alle reacties hier, geloof ik dat ook. Wat adviseer jij als goed alternatief? Ik denk zelf aan Xenon voor het dimlicht en 70-85W voor de mistlampen en het grootlicht.
Voor Xenon denk ik aan Pilot en 35W 4300K.

LPGLE

denk dat je dat beter ook een onafhankelijk iemand kan vragen .

Maar inderdaad .  We hebben op xenon gebied enkele jaren terug al de les geleerd .
We verkopen beslist geen goedkope xenon sets meer . De garantie claims en de ontevreden klanten waren we zat !
Is ook een ander verhaal als je xenon via een website koopt , of uitleg en demo krijgt aan de balie .
Aan de balie komt men terug als je troep verkoopt , op internet neemt men achteraf de troep en de bijbehorende problemen vaak op de koop toe, omdat je toch meestal geen of heel lastig garantie krijgt .

En Als jij pilot noemt , dan heb je blijkbaar al wel het e.a  gelezen .
2 jaar garantie geeft men niet zomaar natuurlijk .
Moet wel zeggen , de prijs van sommige xenon sets is dermate laag , dat je altijd wat kan proberen .
Pilot is duurder, maar gewoon erg goed ! Losse onderdelen leverbaar ( dat lukt met goedkope sets vaak niet )

Een afweging die je zelf moet maken .

Marc O.

Heb zelf ook Pilot 5000k en ben daar erg tevreden over. Het spul ziet er erg degelijk uit, mooie kleine balasten. Wel duur, betaalde er bijna 200 Euro voor. Maar ik heb geen zin om midden in de nacht met doorgebrande zooi te staan en betaal liever wat meer voor goede kwaliteit.
...The Nile isn't just a river in Africa...

LPGLE

Citaat van: Marc O. op 02-11-2010 18:28:29
Heb zelf ook Pilot 5000k en ben daar erg tevreden over. Het spul ziet er erg degelijk uit, mooie kleine balasten. Wel duur, betaalde er bijna 200 Euro voor. Maar ik heb geen zin om midden in de nacht met doorgebrande zooi te staan en betaal liever wat meer voor goede kwaliteit.
Daar zeg je ook zo wat ja . Als je voor xenon gaat , en er gaat onderweg wat stuk , kan je niet net zo snel ff terug wisselen naar halogeen.
Is natuurlijk wel mogelijk , maar kost je een paar extra handelingen .

StefanCJ

Kost een minuutje of vijf ... Lampje eruit, kabeltjes los en aansluiten op het nieuwe halogeen lampje, beetje kabels erin friemelen en het werkt weer. Ziet er niet heel sjiek uit, Xenon in de ene, halogeen in de andere ...  :)

Mr Rens

Gooi er eens een zwaardere accu in, ik heb er sinds kort een accu in zitten die 1,5 meer capaciteit heeft. Auto start beter en heb merkbaar meer lichtopbrengst aan de koplampen, en natuurlijk aan de rest van de verlichting. Wel moet ik er bij zeggen dat de accu die er in zat vermeldde; JAPANESE QUALITY en erg veel moeite had om de 2,5 liter rond te krijgen met starten; die was dus al niet zo best meer.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm