100w lampen ipv standaard standaard 55w

Gestart door verron, 31-10-2010 20:11:48

Vorige topic - Volgende topic

verron

Na nu terug weer te zijn uit Zweden, kom ik tot de conclusie dat de verlichting vooral bij slecht weer onvoldoende is. Nou ben ik niet zo'n fan van verstralers, "nep" en echt xenon e.d. dus ik wil eigenlijk alle lampen vervangen door gewone 100w varianten. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Ik vraag me nl af of dit consequenties heeft voor bedrading, schakelaars, reflectoren en glas. Wie weet daar iets meer van?
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

LPGLE

NIET DOEN !!!

reflector wordt dof , bedrading smelt !

xenon is de enige juiste oplossing !

Je kan de dunne ballasten ook onder de koplampen wegwerken , 4500K  erin en 'niemand'  ziet  dat er xenon in zit , alleen een bak meer helder licht ;)

rovelra

Je koplamp glazen in de vaat wasser stoppen en een setje X-tremeVision van eigen bodem doet ook wonderen !

http://www.philips.nl/c/auto-lampen/x-tremevision-h1-12-v-55-w-12258xvb1/prd/nl/

StefanCJ

Ik zou dan toch voor Xenon gaan, prijzen zijn acceptabel en lichtbeeld vele malen beter dan Halogeen. Neem dan wel een nette kleur (4300k) en geen 8000k ofzo.

LPGLE

je kan cas(per)  eens vragen wat het verschil met nieuwe koplamp glazen is . Hij heeft net sinds 2 weken nieuwe glazen gemonteerd .

)()()sT

... en neem dan wel een xenonsetje H7R met "blinde" kop.

De standaard koplamp units hebben immers geen parapluutje erin en dan is een gewone H7 xenonlamp niet zo lekker.

verron

dus eigenlijk komt het erop neer dat als ik het dimlicht én grootlicht wil vervangen ik twee sets xenon moet aanschaffen?

850estatetdi

Citaat van: verron op 31-10-2010 20:56:55
dus eigenlijk komt het erop neer dat als ik het dimlicht én grootlicht wil vervangen ik twee sets xenon moet aanschaffen?

als je echt goed licht wil en je de auto niet uit gebrand wil hebben wel ja

KIM

Heb er ook 4300 K Xenon inzitten; dat heb je op de rijvaardigheidstraining kunnen zien.
Hengeveld heeft zijn nieuwe koplampunits van R-type Xenon lampjes voorzien en ik moet zeggen dat dat wel erg op origineel lijkt.

Xenon is echt een openbaring qua lichthoeveelheid en kent geen temperatuur issues zoals 100W dat zeker wel zal hebben.

verron

Citaat van: KIM op 31-10-2010 21:00:34
Heb er ook 4300 K Xenon inzitten; dat heb je op de rijvaardigheidstraining kunnen zien.
Hengeveld heeft zijn nieuwe koplampunits van R-type Xenon lampjes voorzien en ik moet zeggen dat dat wel erg op origineel lijkt.

Xenon is echt een openbaring qua lichthoeveelheid en kent geen temperatuur issues zoals 100W dat zeker wel zal hebben.

Heb jij er xenon inzitten??????? toch eens terug kijken op de foto's. Is mij niet opgevallen (zegt meer over mij denk ik)

verron

Citaat van: 850estatetdi op 31-10-2010 20:59:26
Citaat van: verron op 31-10-2010 20:56:55

als je echt goed licht wil en je de auto niet uit gebrand wil hebben wel ja

Ehh.......das wel erg veel licht ben ik bang, dus dat kost me dan twee setjes.

850estatetdi

xenon kan je ook zo duur maken als ej zelf wil ik haal ze hier in hengelo bij max cartuning kosten 50 euro setje dus voor 100 euro kan je klaar zijn en heb je genoeg licht

reneetje

85W lampen erin met goede koplampen (refectoren), geven al een wereld van verschil.

Kostenplaatje ongeveer 10 euro.... ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

verron

Citaat van: reneetje op 31-10-2010 21:22:43
85W lampen erin met goede koplampen (refectoren), geven al een wereld van verschil.

En waar haal je die vandaan? ik heb het hele internet al afgezocht, 90 en 100w zijn wel te vinden, maar 85w?

reneetje

Citaat van: verron op 31-10-2010 21:25:36
Citaat van: reneetje op 31-10-2010 21:22:43

En waar haal je die vandaan? ik heb het hele internet al afgezocht, 90 en 100w zijn wel te vinden, maar 85w?

Gewoon bij de plaatselijke automaterialen boer op de hoek  ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)