xenon flikkert....

Gestart door vincde, 02-11-2010 19:05:26

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

verstelling zit recht achter de koplampen in de motorruimte. Het ligt eraan of deze handmatig of electrisch is. de electrische is makkelijker te herkennen daar deze groter en dikker is. vierkant zwart blok. Aan de passagierskant wat beter te zien

LPGLE

Dat hij in de Saab wel werkte kan te maken hebben met laadspanning of electronische spanningsvelden , plaats van je ballast ....???

Kogeltje kaduuk , kan je ook controleren door via het kapje waar je normaal de lamp verwisselt even te voelen of je reflector kan bewegen .
Hij moet vast zitten uiteraard .

vincde

Goeie tip van de reflector.

Ik heb de ballasten helemaal vooraan bij de koplamp geplaats gemonteerd aan de kunstof strip/plaat.

Hmmmm de ballasten hebben een eigen min, maar misschien toch de behuizing eens aan de min leggen...

Morgen in elk geval wat te doen (als het droog is)
VolvoC70 2.5t automaat LPG g3 Cabrio met 300000Km. BMW k100rt 220000Km en een Kawasaki Z550 55000Km.

LPGLE

Misschien hebben ze koeling nodig , want de officiele voorschriften zijn dat ze tegen het ijzeren chassis gemonteerd moeten worden .
( zelf heb ik dit ook niet , werkt ook goed )
niet binnen 5 cm van  de motor of koelventilator .
Massa kan zeer zeker een oorzaak zijn voor flikkeren

Sbv

Neemt niet weg dat de verstelling van de koplampen het ook niet doet

vincde

ga morgen naar de verstelling kijken en naar een extra aarde voor de ballasten.

Boven mijn koplamp is er een oranje stekker gemonteerd.....is die van de koplamp verstelling?
Dan zit er geen electrische op maar alleen het bedien ding aan de binnen kant.

Er ligt ook een grijze stekker los ergens onder de koplamp, maar om die nou zonder meer in die oranje te proppen....

VolvoC70 2.5t automaat LPG g3 Cabrio met 300000Km. BMW k100rt 220000Km en een Kawasaki Z550 55000Km.

verburgh

Ik weet zeker dat de kabels in de trafo die naar je lampen gaan gegoten zijn :P

vincde

Citaat van: verburgh op 02-11-2010 19:59:27
Wat bedoel je daarmee?

verburgh

Citaat van: vincde op 02-11-2010 20:00:59
Citaat van: verburgh op 02-11-2010 19:59:27
Wat bedoel je daarmee?
Dat je de kabels niet uit de trafo kan halen ;) dus bij een kabelbreuk moet je altijd een nieuwe set kopen.

vincde

Ja dat klopt, maar een stilliggende kabel breekt gelukkig niet zomaar. Dus verwacht niet dat hij breekt.

En dat hij nu gebroken is verwacht ik ook niet want dan is het wel heel erg toeval dat het bij beide ballasten is.

Sbv

Citaat van: vincde op 02-11-2010 19:58:39
ga morgen naar de verstelling kijken en naar een extra aarde voor de ballasten.

Boven mijn koplamp is er een oranje stekker gemonteerd.....is die van de koplamp verstelling?
Dan zit er geen electrische op maar alleen het bedien ding aan de binnen kant.

Er ligt ook een grijze stekker los ergens onder de koplamp, maar om die nou zonder meer in die oranje te proppen....

Heb je op je dashbord een schakelaar voor hoogte verstelling ?

Die grijze stekker kan zijn van: - koplamp wisser of hoogte verstellings motor

verburgh

Ik denk ook niet dat er een breuk is ;) alleen die goedkopere setje hebben bijna altijd kabels die in de trafo vastzitten en daar begint het gedonder meestal al mee, en de trafo zelf kan je ook niet open maken.

vincde

De trafo die kan ik zo open schroeven dus dat is geen probleem als er een kabel breuk is.

nou ja morgen in elk geval wat te doen.

maar die oranje stekker? waar is die voor?

Marc O.

Citaat van: vincde op 02-11-2010 20:15:39
De trafo die kan ik zo open schroeven dus dat is geen probleem als er een kabel breuk is.

nou ja morgen in elk geval wat te doen.

maar die oranje stekker? waar is die voor?

Wel uit zetten voordat je ze open maakt hè, d'r staat nogal hoogspanning op ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

vincde

hihi,

ja dat zal ik doen!