xenon flikkert....

Gestart door vincde, 02-11-2010 19:05:26

Vorige topic - Volgende topic

vincde

Ik heb een setje xenon ingebouwd in mijn s70.
werkt op zich goed en geeft heerlijk licht.

Alleen beide lampen flikkeren een beetje of knipperen is lastig uit te leggen maar als ik vlak achter mijn voorganger staat zit er zeg maar beweging in mijn verlichting en staat hij niet strak.

iemand enig idee waar dit door kan komen, ik heb het op beide lampen. Geen verlichtingsfout melding in mijn dashbord (zit er nog niet in denk ik)

Wie kan mij advies geven
VolvoC70 2.5t automaat LPG g3 Cabrio met 300000Km. BMW k100rt 220000Km en een Kawasaki Z550 55000Km.

Sbv

Zitten de lampen niet wat los, of zit de reflector niet wat los ?

Wat voor koplamp units heb je ? origineel? C70 ? immitatie ?

LPGLE

ik heb al eens gehad dat een kogeltje van de reflector eruit was geschoten.
Dus de reflector op zich ging kantelen .

Anders misschien de xenon lamp die niet strak genoeg in de fitting zit ???
EDIT SBV was net iets sneller  ;D ;D

( goed forum hé , binnen 3 minuten al 2 "zinvolle antwoorden"  8)  )

verburgh

Haal maar een nieuwe setje xenon ;) koop dan wel een beter setje met goede trafo's.

StefanCJ

Hoeft toch niet iets met de trafo te maken te hebben? Misschien zit het kogeltje van de koplampverstelling los of de reflector, of zit de lamp er niet stevig in?

Misha

Meestal einde lamp.
Is het licht ook wat roze-achtig ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

verburgh

Citaat van: StefanCJ op 02-11-2010 19:12:16
Hoeft toch niet iets met de trafo te maken te hebben? Misschien zit het kogeltje van de koplampverstelling los of de reflector, of zit de lamp er stevig in?
Goedkope setje flikkeren altijd :-\ ik had ook eerst een setje van 50 euro het zelfde probleem, nu heb ik pilot en geen problemen meer maar kost wel wat meer.

KIM

Dat LB setje van mij heeft daar anders weinig last van. Al 2 jaar niet.

-D©©©L-

Citaat van: vincde op 02-11-2010 19:05:26
Ik heb een setje xenon ingebouwd in mijn s70.
werkt op zich goed en geeft heerlijk licht.

Alleen beide lampen flikkeren een beetje of knipperen is lastig uit te leggen maar als ik vlak achter mijn voorganger staat zit er zeg maar beweging in mijn verlichting en staat hij niet strak.

iemand enig idee waar dit door kan komen, ik heb het op beide lampen. Geen verlichtingsfout melding in mijn dashbord (zit er nog niet in denk ik)

Wie kan mij advies geven

Hoeveel branduren hebben die lampen erop staan ?

Misha

Citaat van: KIM op 02-11-2010 19:16:01
Dat LB setje van mij heeft daar anders weinig last van. Al 2 jaar niet.
En de originele Volvo OEM set van mij had dat wel toen de lampen aan hun einde waren na 6 jaar.

vincde

Citaat van: Sbv op 02-11-2010 19:07:19
Zitten de lampen niet wat los, of zit de reflector niet wat los ?

Wat voor koplamp units heb je ? origineel? C70 ? immitatie ?

Zover ik kan voelen zit alles goed vast en het zijn originele s70 lampunits.

Dat kogeltje voor de verstelling, waar zit dat. Kom net tot de ontdekking dat de verstelling het helemaal niet doet en dan zou daar het probleem wel eens kunnen liggen.
Misschien iemand een fotootje hiervan.

En ja super zo snel reacties!

gr Vincent
VolvoC70 2.5t automaat LPG g3 Cabrio met 300000Km. BMW k100rt 220000Km en een Kawasaki Z550 55000Km.

vincde

Lampen zitten er 3 maanden in ofzo. en beide lampen knipperen iets.
Is een "goedkoop" setje maar heb dit eerder in mijn Saab gehad zonder enig probleem.

Sbv

Doen beide kanten het niet, grote kans dat dan het kogeltje los zit

Aan het uiteinde van je verstelling zit een kogeltje wat weer aan je reflector vast zit

Misha

Citaat van: vincde op 02-11-2010 19:20:56
Lampen zitten er 3 maanden in ofzo. en beide lampen knipperen iets.
Is een "goedkoop" setje maar heb dit eerder in mijn Saab gehad zonder enig probleem.
Op zich is een niet constante kwaliteit wél een kenmerk bij uitstek van goedkopere setjes.

Maar als de verstelling niets doet is dat ook wel een teken aan de wand, zeker als de kleur gewoon goed is.

vincde

Ja beide kanten doen het niet.

iemand een fotootje waar die verstelling zit?

ik probeer het met de zoek functie maar die geeft volgens mij alleen maar alle berichten weer.....lijkt niet lekker te zoeken