Mistlampen!!

Gestart door RonnieDuck, 24-03-2004 15:20:06

Vorige topic - Volgende topic

RonnieDuck

Hallo allemaal!!

De clubinschrijving is onderweg en wacht met smart op de clubcard zodat ik langs hooftman kan!! Dit ivm met de 15% korting.

Heb de volvo ondertussen ruim en maand en ik geniet nog elke dag als ik het sleuteltje omdraai en het geheel begint te roffelen!!!  ;D

Vandaag ben ik even wat sloperijen afgegaan, met in het achterhoofd de 850. Ik ging namelijk kijken voor onderdelen voor mijn 264GL uit 1975. Ondanks dat het fantastische volvo onderdelen programma kan ik in iedergeval al geen achterlichten meer vinden!!!

Zag ik dus een 850 met mistlampen voor.
Hier mijn vraag!! Wat is er allemaal voorbekabeld in mijn 850??? Kortom kan ik alleen die lampen en de schakelaar meenemen???
Welke verschillende modellen zijn er?? Ik denk dat de mijne model 93 is, datum deel 1 is van januari 1994! (past het wel???)

Ik heb vierkantige vormen in mijn voorbumper, volgens mij zag ik ook zwarte stekkers, rond!!! klopt dat???

Uiteraard de vraag wat zoiets nieuw kost (voor eventuele prijsvergelijk)

Ik hoop wat wijzer te worden, alvast bedankt!!

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Reitse

Vierkantige vormen zou op het oude model mistlamp duiden...
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de kabels er niet al voor je liggen, met andere woorden schakelaar en lampen zouden genoeg moeten kunnen zijn. (zeker met een GLT ;))

-EDIT-
Ik bedenk me net wel dat ophangbeugels voor de lampen ook wel handig zijn....

RonnieDuck

Zo je bent er snel bij reitse!! Wordt er niet meer gewerkt!!!!!

Ja ik zal het zooitje even goed bestuderen! Ga vrijdag even terug om wat 264 onderdelen te halen. De 850 zat behoorlijk in elkaar, ik hoop dat ze nog helemaal heel zijn!! Thanx!!!

Reitse

Werken??? nee joh, studeren ;) (mag ik ff afkoelen na een zwaar tentamen en bijna 3 uur evalueren?)

maar goed, ik hoop voor je dat die lampen nog bruikbaar zijn, hebben het verdacht vaak voorkomende gedrag om bij aanrijdingen kapot te springen...

RonnieDuck

Zo studeren. Hmmm of een zeer late leerling of gewoon een mooie auto op jonge leeftijd!! Ben zelf ook niet oud hoor!  

FF een leeftijds topicje maken, of hoe noem je dat met zo'n stemming. Kunnen we even kijken wat de gemiddelde leeftijd van de club is!

Zag ook een leuke middenarmsteun,...ja die met die bekerhouders, die neem ik wel mee. Zijn nieuw behoorlijk duur volgens mij!!!!

VliegendeBaksteen

Die twee units staan ook nog op mijn verlanglijstje (mistlampen en armleuning).

Citaat van: RonnieDuck op 24-03-2004 15:34:23
Zo studeren. Hmmm of een zeer late leerling of gewoon een mooie auto op jonge leeftijd!! Ben zelf ook niet oud hoor!  

Ik denk dat wij met z'n drieën bij elkaar nog niet eens de 90 halen  ;)

denkweb

Reitse kan er nog wat van leren...

baxie

`ff onder de auto kijken of naast je roosters in de bumper ovale/ronde gaten voorgedrukt staan. Zo ja heb je de ronde mistlampen nodig. Zoniet gewoon de mistlampen die achter de roosters passen.Je hebt nodig: schakelaar, kabel naar zekeringkast(gele stekker) en bij sommige type's ook de kabel vanaf de linker koplamp naar de mistlampen!

Reitse

Is het inmiddels gelukt met je mistlampen Ronald?

Ben gister namelijk weer es onder de auto gaan liggen om te kijken of alles droog was (ja). Meteen even naar de ophangbeugels van de mistlampen gekeken omdat m'n mistlampen nogal diep liggen ten opzichte van de kap ervoor. Voor zover ik nu kan zien lijken die beugels niet echt ingesteld op aanpassing zodat de lampen verder naar voren kunnen komen. Maar als je andere ervaringen hebt hoor ik die graag.