help ! ramen beslaan

Gestart door aardigebas, 08-11-2010 08:27:41

Vorige topic - Volgende topic

aardigebas

help!!!

sinds vrijdag beslaan mijn ramen, zowel voor tot achter.
Als ik de airco aanzet dan gaat het langzaam weg, maar als ik de airco weer uit doe, hangen de druppels op het raam.
Ik heb wel even gezocht op de zoek functie maar kon niet veel vinden.

Wel heb ik een gaatje gevonden precies boven de interieur filter, hier hoort een schroef te zitten. deze heb ik tijdelijk kit in gedaan, maar werkt niet direct denk ik.

Misschien blijft er ergens een klep hangen?

kan iemand mij verder helpen??? dit is echt irritant

cas

hoor je geklots in de bochten? je kan kijken of je bak niet is volgelopen na al die stortbuien van laatst. en je afvoer slangetje is dicht geslibt. zijn een hoop topics over.

panneel rechts verwijderen, en dan kan je even je je weerstand eruit peuteren, en voelen of het nat is van binnen. zoja, even wat handdoeken en een lege (of 2) fles pakken. er zit een zwart slangetje die je bodywork ingaat, links bij je middenconsole onder radio gedeelte. ( we hebben het nog steeds over achterinvia het panneel.. die even doorprikken met een stuk..... koperen kabel?

kan geen kwaad, te lang wachten kan evt je weerstand slopen....  meteen even je parafaan nalopen of die niet vol zit met bladeren, loshalen, interieur filter meteen vervangen indien aanwezig ( zit aan bijrijderskant) en de slangen links en rechts van parafaan doorprikken.

andere oorzaken, lekke kachelradiator? ff tjekken of het echt druppels zijn, of dat het een beetje "vettig" blijft op je ramen..

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

aardigebas

hoi cas,

Thanx voor je reactie.
Ik hoor geen geklots in de bochten.
Het is niet alleen vettigheid maar echt druppels, dus ik denk dat er puur vocht wordt ingeblazen. Als ik de ramen open zet is het weer ff weg.
Welke bak moet ik bekijken? ik kan dit topic niet echt vinden, misschien kan iemand mij doorlinken?

Ik heb dit in mindere mate een keer eerder gehad, toen was er ook veel regen gevallen, dus ik denk zelf dat er ergens vocht in komt.
Overigens heb ik gisteren avond een verwarming in mij auto aangehad, dus vocht vanaf binnenuit kan ik uitsluiten.

verron

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Mijn ramen beslaan ook als een idioot. Ik denk zelf een afvoerslangetje dat dicht zit want het gebeurd alleen als het geregend heeft of hij is net gewassen, dus er blijft ergens water zitten.  :eusa_think:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

aardigebas

daar zeg je wat.........voor de volledigheid, zaterdag heeft mijn beauty een wasbeurtje gehad.

verron

Citaat van: aardigebas op 08-11-2010 09:22:47
daar zeg je wat.........voor de volledigheid, zaterdag heeft mijn beauty een wasbeurtje gehad.

Hé hé, nog iemand uit dezelfde gemeente. Heb hem zaterdag ook weer even verwend en dan krijg je beslagen ramen als dank  :eusa_wall:

cas

dus idd waarschijnlijk van een grote hoeveelheid water.... via de parafaan? die windmachine blaast het zo overal tussen.... wacht het even een paar dagen af. maar druppels die daadwerkelijk hangen..... vind je auto niet leuk. zeker je hemeltje niet....

next time handwash!!  ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36622.15.html

daar kan je even wat lezen meen ik..... beschrijving van tunnel kan ik zo snel nog niet vinden.... ik zoek verder!

verron

Citaat van: cas op 08-11-2010 09:43:13
dus idd waarschijnlijk van een grote hoeveelheid water.... via de parafaan? die windmachine blaast het zo overal tussen.... wacht het even een paar dagen af. maar druppels die daadwerkelijk hangen..... vind je auto niet leuk. zeker je hemeltje niet....

next time handwash!!  ;)

De XC heeft bij mij nog nooit een wasstraat van binnen gezien. Zit er ergens onder het filter van de airco nog niet ergens een afvoerslangetje in de motorttuimte?

cas

Citaat van: verron op 08-11-2010 09:46:01

next time handwash!!  ;)

De XC heeft bij mij nog nooit een wasstraat van binnen gezien. Zit er ergens onder het filter van de airco nog niet ergens een afvoerslangetje in de motorttuimte?

water kan ook via je interieur filter door de rijwind of een stortbui binnenkomen....
kijk even of dat allemaal nog goed zit, die rubbers daaromheen. als je het interieur filter er even uitpakt, kan je ook zien of er water in je bak staat. maar dat zegt nog niet dat je slangetje niet iets verstopt is.

ooit nieuwe voorruit ingegaan? je zal niet de eerste zijn die daar een lekkage op heeft....

hier een foto van de Bak geleend.... dat zwarte slangetje wat je ziet gaat het om. die bak hoeft niet open voor zover ik weet. gewoon even dat slangetje doorprikken/blazen...

verron

Citaat van: cas op 08-11-2010 09:49:15
Citaat van: verron op 08-11-2010 09:46:01

next time handwash!!  ;)

water kan ook via je interieur filter door de rijwind of een stortbui binnenkomen....
kijk even of dat allemaal nog goed zit, die rubbers daaromheen. als je het interieur filter er even uitpakt, kan je ook zien of er water in je bak staat. maar dat zegt nog niet dat je slangetje niet iets verstopt is.

ooit nieuwe voorruit ingegaan? je zal niet de eerste zijn die daar een lekkage op heeft....

hier een foto van de Bak geleend.... dat zwarte slangetje wat je ziet gaat het om. die bak hoeft niet open voor zover ik weet. gewoon even dat slangetje doorprikken/blazen...
http://img12.exs.cx/img12/9533/kachelradiator_93.jpg

My god, hoe kom je daarbij? Moet dan de hele bekledingeruit? Ja dus............ da's niet even doorblazen/prikken. En dat filter onder de motorkap (passagierszijde) zit daar geen afvoerslangetje?

V70geRwin

heb je een open dakje?

rubbers bij de zijruiten nog allemaal goed aansluitend?
met name de horizontale tussen ruit en sponning van de deur?

verron

Rubbers zijn allemaal oké, alle doorgangen en afvoer slangetjes  doorgeprikt met draad (die waren overigens allemaal vrij). Alleen het interieurfilter zat helemaal dicht met van die kleine vliesjes van een grote berk bij ons in de voortuin, misschien dat dat de oorzaak nog wel eens kon zijn want als hij geen verse lucht kan aanzuigen kan hij ook niet ontwazemen. Maar eens zien of dit resultaat heeft. Kwam zelfs nog een Nokia Carkit met luidspreker tegen toen ik de bekleding loshaalde  :eusa_dance: Niet dat ik wat aan heb maar toch.

verron

[/quote]

sjips net alles los gehad, lees ik dit nog een keer door, zit er onder in die bak van het interieurfilter nog een afvoer slangetje. Ik ga ervan uit dat dat goed is want alles was droog daaronderin.

Ronald21

Alle waterafvoeren  zit dicht door de herfstblaadjes

Doe ook maar even je afvoer van je dakkapel vrijmaken als je die hebt want die heeft er ook last van.

aardigebas

hoi weer ff een reactie, had vandaag een cursus.

-rubbers sluit ik uit, ik heb gisteren 5 uur een kachel in de auto gehad, was 30 graden in de auto, vandaag was het droog, dus nieuw vocht sluit ik uit.
-ik heb wel 4 maanden geleden een nieuwe vooruit erin gekregen, ik heb er met mijn neus bovenop gestaan dat ze alles dicht zouden kitten.
-mijn auto komt ook niet in de wasstraat
-kachel ventilator heb ik er 2 weken geleden eruit gehad, vogelnestje verwijdert en naaimachine olie erin. vogel is nu weg en ventilator werkt als nieuw.
-wel zit er een gaatje precies boven de filter, waar een schroef hoort te zitten, deze heb ik gisteren dichtgemaakt, maar eronder nog nat zijn uiteraard.
-

op de terugweg had ik geen last van vocht (50km gereden), maar moet ik erbij zeggen dat hij de hele dag in de garage staat, waar het warmer was dan buiten.

ik ga zo even de luchtfilter bekijken.........moet ook even de veerpootbrug eruit anders kan ik er niet bij.

Ik post vanavond ff wat ik tegengekomen ben.