Digitale camera ervaringen?

Gestart door nOOb, 24-03-2004 20:37:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boom

Citaat van: Misha op 31-05-2007 22:02:41
Citaat van: Boom op 31-05-2007 21:17:57
Sony's Cybershot is gewoon top. Nu al 2 gehad (P120 en de T9). Binnen een paar weekjes komt de T100. 8 Mpixel, 5x optische zoom (zonder uitschuifbare lens dus) en met een erg mooi schermpje ;D
???
Volgens mij houdt optisch in dat er een stelsel van lenzen/objectieven zorgt voor een vergroting, dit in tegenstelling tot digitale zoom waar een computertje de  pixels ahw opblaast en tracht recht te rekenen -wat meestal redelijk gaat.



Klopt ook, had alleen de nadruk verkeerd gelegd. De T100 heeft geen uitschuifbare lens, maar wel die 5x optische zoom (en ook 5x digitale zoom)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Taranis

#76
Citaat van: Boom op 31-05-2007 22:37:43
Klopt ook, had alleen de nadruk verkeerd gelegd. De T100 heeft geen uitschuifbare lens, maar wel die 5x optische zoom (en ook 5x digitale zoom)

Lees nou eens een keer voor je wat post  :eusa_wall:

Citaat van: Misha op 31-05-2007 22:02:41
Volgens mij houdt optisch in dat er een stelsel van lenzen/objectieven zorgt voor een vergroting, dit in tegenstelling tot digitale zoom waar een computertje de  pixels ahw opblaast en tracht recht te rekenen -wat meestal redelijk gaat.

Hoe kun je nu optische zoom hebben zonder verplaatsing van je lens?  :eusa_wall:

Hen3

Citaat van: Taranis op 31-05-2007 22:43:06
Hoe kun je nu optische zoom hebben zonder verplaatsing van je lens?  :eusa_wall:

.. hij bedoelt eigenlijk dat het objectief niet naar buiten komt... de lenzen moeten uiteraard wel t.o.v. verschuiven.

OMD

Tja, Sony... redelijk goede camera's, erg dure geheugenkaartjes.

Ik verkoop elke dag camera's. van een camera van 100 euro tot een eventueel een D-SLR van 3000+ euro.

Elk merk camera heeft zo zn voordelen en zn nadelen.


Grootste nadeel momenteel is toch wel:

DIE VERDOMDE MEGAPIXELS...

steeds meer, en meer, en meer, en meer... en hoger ISO's, en hogere, en hogere...
das dus VEEL meer ruis, en meer, en meer, VEEL meer...

iedereen wil maar die megapixels terwijl je rond de 5 a 6 PERFECT zit voor een A4 uitvergroting, ergens anders heb je het niet voor nodig.

Momenteel zijn ze al bezig met een 12 megapixel camera, ik hou me hart vast hoeveel ruis zo een ding gaat produceren.

Ach, zoals het bij mij in de winkel gaat, megapixels verkoopt, iets anders niet.


Tot frapant, ik ben 23 jaar maar heb ook nog een flink gedeelte van de analoge spiegelreflextijdperk meegemaakt met een parapluutje en een flitsertje. Toentertijd was ruis iets spannends, iets moois, iets aparts op een foto. Tegenwoordig wil iedereen geen ruis meer maar zoeken ze het wel op.

Zuch, mensen? ik zal ze nooit begrijpen.

-D©©©L-

#79
Citaat van: Turbobiker op 31-05-2007 19:48:51
Misja, onze fotograaf is het helemaal met je eens: de huidige Canon's 'sucken'. Je kunt zelfs fotograferen zonder kaart :eusa_wall:

Als je de gebruiksaanwijzing leest, weet je dat je dat gewoon zelf kan instellen...  ;)

-D©©©L-

Citaat van: OMD op 31-05-2007 23:55:09
Elk merk camera heeft zo zn voordelen en zn nadelen.


Grootste nadeel momenteel is toch wel:

DIE VERDOMDE MEGAPIXELS...

steeds meer, en meer, en meer, en meer... en hoger ISO's, en hogere, en hogere...
das dus VEEL meer ruis, en meer, en meer, VEEL meer...

Begint serieus fotograferen (na de compositie) niet bij de keuze van het juiste objectief ?!  :eusa_think:
(letterlijk zelfs !  ;D)

Hen3

Citaat van: OMD op 31-05-2007 23:55:09
Toentertijd was ruis iets spannends, iets moois, iets aparts op een foto.

Vroegah... noemden ze ruis 'korrel'. Fotografen hadden vaak een favoriete film vanwege de mooie korrel.

Laserblue

Citaat van: Mie sja op 31-05-2007 20:42:07

Dat vind ik wel een goed idee... Tegenwoordig huurt iedereen Paul Huf of Anton Corbijn in om zijn trekhaak op de plaat te zetten. Kunnen we ervaringen delen..
:eusa_dance:


Zou het toch wel knap vinden als jij Paul Huf zover krijgt om een foto te komen nemen :eusa_clap:

Ik hoop 'm voorlopig niet te spreken ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Misha

Citaat van: -D©©©L- op 01-06-2007 00:05:45
Citaat van: Turbobiker op 31-05-2007 19:48:51
Misja, onze fotograaf is het helemaal met je eens: de huidige Canon's 'sucken'. Je kunt zelfs fotograferen zonder kaart :eusa_wall:

Als je de gebruiksaanwijzing leest, weet je dat je dat gewoon zelf kan instellen...  ;)
Als je dit topic leest, had je gezien dat dat er al stond.. ;)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

#84
www.eosdigitaal.nl -> hier zijn mensen alleen maar aan het babbelen over canon-digitale-spiegel-reflex-camera's en zelfs zij zijn het niet altijd met elkaar eens. Als je een camera koopt moet je moet je afvragen: waarom maak ik foto's en hoeveel tijd wil ik eraan besteden.
Is fotograferen een hobby van je, is een d-slr aan te raden omdat je er meer mee kan spelen. Maar een d-slr kopen en vervolgens alleen met de kit-lens foto's gaan maken is duidelijk een verkeerde keuze en weggegooid geld.

Wil je wat kiekjes van de vakantie moet je vooral niet zo'n ding kopen, want je zal veel meer moeite moeten doen om hetzelfde resultaat te bereiken.

Vergeet niet: zelfs professionele fotografen maken foto's met "point and shoot" camera's.

PS: zie dit topic pas veul te laat, maar aangezien ik zelf sinds 1,5 jaar een eos 350D heb voelde ik me gedwongen mijn mening te ventileren  :azn:

pooh

Ik heb zelf een Canon 350 D, met verschillende lenzen en ja ik ben er erg tevreden over.

Maar voor wie iets leuks zoekt, compact en toch aardige kiekjes wil schieten vind ik de Casio Exilim EX-Z75 best een leuk toestel. Nu in de aanbieding overigens bijna overal. Ik zit er zelfs over te denken om er ook eentje aan te schaffen voor de vakantiekiekjes.

Met de Sony camara's heb ik helemaal niets, ik vind de kleurechtheid ver te zoeken en daarmee valt het per definitie af.

De canon blijft dit jaar thuis, het hoge jatgehalte gaan we niet uitproberen op vakantie.


Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

HaRdCoRe-WeZ

Canon roelt. Heb eens gespeeld met een Nikon, vond het niet prettig. Canon heeft hele leuke instappers, al zijn de body's van de 350D en 400D best klein. Wil niet weten hoe dat voelt als je er een prime 300mm of 100/400 aanhangt...

Zelf mag ik gelukkig af en toe spelen met een 10D, met bijbehorend L-glaswerk. Thuis heb ik een A75, best een leuk ding, kan er redelijke foto's mee schieten.

viking_in_shorts

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 01-06-2007 15:33:38
Wil niet weten hoe dat voelt als je er een prime 300mm of 100/400 aanhangt...

Met m'n relatief kleine Sigma 17-70 voelt hij al aan als "lens waar ga je met body naartoe"

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 01-06-2007 15:33:38
Canon heeft hele leuke instappers, al zijn de body's van de 350D en 400D best klein.

Dat voelt gelukkig een stuk beter met een battery-grip eronder (BG-E3 in mijn geval)  ;)

OMD

Citaat van: pooh op 01-06-2007 15:02:20
Ik heb zelf een Canon 350 D, met verschillende lenzen en ja ik ben er erg tevreden over.

Maar voor wie iets leuks zoekt, compact en toch aardige kiekjes wil schieten vind ik de Casio Exilim EX-Z75 best een leuk toestel. Nu in de aanbieding overigens bijna overal. Ik zit er zelfs over te denken om er ook eentje aan te schaffen voor de vakantiekiekjes.

Met de Sony camara's heb ik helemaal niets, ik vind de kleurechtheid ver te zoeken en daarmee valt het per definitie af.

De canon blijft dit jaar thuis, het hoge jatgehalte gaan we niet uitproberen op vakantie.

tipje:

Koop hem bij de Dixons (werk ik)
die heeft de Z75 nu in de aanbieding met tasje en extra accu voor 218 euro.

los is het bij elkaar 65 euro. Scheelt weer. Standaard Z75 prijs is 199,-

typenummer voor het aktiepakket: Z11

gewoon een tipje. Goeie camera voor een leuke prijs. Digitale beeldstabilisatie, breedbeeldscherm, Best shot...

HaRdCoRe-WeZ

Als ik een 400D in mijn handen heb, verdwijnt de body haast, en ik heb niet echt grote klauwen. Voelt allemaal wat fragiel aan, met een BG eronder zal het zeker schelen.