Hoofdsteunen verwijderen

Gestart door Concorde, 08-11-2010 21:36:14

Vorige topic - Volgende topic

Concorde

Ik heb 't idee dat de hoofdsteunen van mijn 850 verwisseld zijn.
De hoofdsteun zit volgens mij niet recht, m'n hoofd wordt naar rechts gedrukt zeg maar...
Nu wil ik ze verwijderen, maar ik kan één vd pennen niet los krijgen. Ik weet waar ik moet drukken.
Iemand een tip hoe ik deze eigenwijze steun loskrijg? WD40 helpt niet....
En klopt mijn idee dat ze omgewisseld (kunnen) zijn?

Alvast bedankt!

Teddy81

Ik zou geen WD40 in je stoelen spuiten, Roestig zal het niet zijn neem ik aan.
Het enige dat ik kan zeggen is... nog harder drukken. Of de hoofdsteun terug drukken en beginnen met de kant die niet los wil.
Overigens denk ik dat de steunen links en rechts hetzelfde zijn, dus omwisselen zal niet zo veel uit maken. (DENK IK).

Succes ermee

Concorde

Ik spuit er ook geen liters in hoor  :)
Gewoon ietsje langs de stang, om evt. het drukknopmechanisme los te maken.
Bovendien ruikt 't ook beter dan IMAL.....
Ik heb er echt als een malle aan lopen trekken, maar hij zit muurvast....

MVeldhuis

als je vergrendeling nog niet los is kun je idd trekken als een grote.
Goed naar beneden drukken die hoofdsteun en dan drukken, volgens mij voel je plok ofzo als de vergrendeling los is. (mooie omschijving of niet :D )
Als bovenstaande echt niet lukt zou je de bekleding achter en onderop van de rugleuning wat los kunnen maken zodat je met je arm eronder kunt om dan eens te proberen de vergrendeling los te drukken.
Lukt dit ook niet zou ik de hele stoel er even uit pakken (4 boutjes) en dan de bekleding van de rugleuning naar boven rollen, maar volgens mij moet het zonder al dat extra werk ook wel te doen zijn hoor, gewoon ff door proberen.

Concorde

Ik zal vanavond 's kijken of tie wil plokken ;)
Heb jij enig idee of er een echte linker en rechtersteun is?
De steun voelt echt heel onnatuurlijk aan. Dit soort ergonomie zal meneer Volvo nooit bedoeld hebben denk ik...

daytonawim

Volgens mij is er geen enkel verschil, heb er laatst 2 gesloopt.
er zit wel een stalen constructie in, dus het zou kunnen zijn dat er wat verbogen is

Enne effe je bekleding om hoog rollen ???, dat zit echt op een flink aantal plaatsen vast
met ringetjes en stangetjes, is een gedulds karwei.

Overigens altijd met 2 man die steunen verwijderen, je komt anders net een hand te kort :-)
en eerst even de steun indrukken voordat je er aan gaat trekken  :eusa_whistle:

Concorde

Heren, bedankt voor jullie reacties!
Ik heb 'm met een vriend van me toch losgekregen!
Inderdaad effe flink naar beneden kloppen, en toen kwam íe!

Nogmaals dank!

Gr, Jan

Jaco S

Ik ben vandaag ook eens bezig geweest. Maar ik krijg er voor geen meter beweging in. Naar beneden gedrukt ik hoorde voelde niks. Ik krijg ook niet verder me vinger er in gestoken. Ik heb zelfs geprobeerd met een potloot(niet de punt) om die wat verder te krijgen...maar er is niks te voelen.
Wat doe ik niet goed?

Concorde

Toch maar's ietsjes WD40 langs de buis laten druppen?
Het gaat 't beste als je met z'n 2en bent.
En een harde klap er bovenop, om de boel los te laten schrikken helpt ook.
Suc6!

nedtrain

Ik heb er even een plaatje van gemaakt, omdat ik de stoel toch open had liggen.
Het zijn in de kunststofschaal die de achterkant van de stoel vormt twee lippen met cirkelvormige drukpunten waarop je moet drukken. Ik heb het in de foto met rode pijlen verduidelijkt. Het is altijd handig om te weten waarnaar je zoekt.

850 2.5-10v 1994 Estate, Rood.
C40 Recharge Twin, Fjord Blue

volvobug

Citaat van: nedtrain op 07-12-2014 16:28:43
Ik heb er even een plaatje van gemaakt, omdat ik de stoel toch open had liggen.
Het zijn in de kunststofschaal die de achterkant van de stoel vormt twee lippen met cirkelvormige drukpunten waarop je moet drukken. Ik heb het in de foto met rode pijlen verduidelijkt. Het is altijd handig om te weten waarnaar je zoekt.

http://i1275.photobucket.com/albums/y459/nedtrain/CIMG2162_zps3a85a774.jpg

Correct. Overigens zul je een eerste keer harder moeten drukken, omdat de knoppen dan nog vastzitten met een paar puntjes in de plastic vanuit het fabricageproces.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

ducbertus

ik zie dat dit topic over een 850 gaat. geldt dit ook voor een '99 V70?
de hoofdsteun van de passagierstoel klappert nogal irritant op klinkerwegen en dat wil ik graag verhelpen.
alvast bedankt voor reacties. :D

groet, Bertus

Sbv

ducbertus

SVB,

dank voor de snelle reactie. ik heb nog een paar dagen vrij en kan mooi eens kijken of ik een paar piepjes en rammeltjes kan verhelen.

groet,

Bertus