Afstandbediening cv

Gestart door multiklep, 09-11-2010 16:49:18

Vorige topic - Volgende topic

snix

Dat kan ook. Ik meen dit ergens een keer gelezen te hebben in het grote assesiores boek, maar ik zal wel ergens anders mee in de war zijn geweest. Maar goed dat was de vraag niet van Casper. Volgens mij wilde hij herkenningspunten van wat voor een systeem hij mogelijk in z'n auto heeft zitten en die heb ik gegeven.

cas

onder het panneel he? ik ga er zo even onderduiken bij mn werk. of in dat kastje onder de motorkap bij relais 103?

ik ga ff snuffelen! het is droog :-)

staat slopertje alter1 met driehoekje alarmsysteem hier in den haag op binckhorst....

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

cas

Zie alleen op linkerkant  van boven naar beneden 206 210 213. Rechts helemaal boven in een rode. Maar verder r onder leeg.. Kan je hier wat mee? Of ik ? Begrijp dat gekoppelde verhaal niet helemaal..

haasje

Even uitgaande van originele volvo-alarminstallaties (guard 1, guard2, euroalarm en basisalarm) en geen deels gesloopte / verwijderde installatie.

Indien er een alarminstallatie inzit heb je een relais 210/211, anders heb je alleen relais 210.

Dan zijn er nog auto's geleverd met alleen cv met ab; zonder alarm. Ook deze hebben alleen een relais 210, maar hebben tevens rechts naast het dashboardkastje een extra kasje zitten. Dit is de ontvanger van het basisalarm, maar omdat relais 210/211 ontbreekt, heeft deze geen alarmfunctie en kan hij alleen de cv bedienen.

Indien je alleen cv met ab zoekt, zou ik op zoek gaan naar ontvanger en handzenders van het basisalarm. Mocht het een complete installatie zijn, kun je gewoon relais 210/211 weglaten. De verschillende systemen herken je het makkelijkste aan de handzenders:

Guard 1:

Guard 2:

Basisalarm:

Van het euroalarm kon ik zo geen afbeeldingen vinden.

snix

Relais 210 regelt de startonderbreking. Trek hem er maar uit en je auto start niet meer. Bij een alarm zit de startonderbreker(210) en alarm (211) in één module gebouwd. Je verwijderd dan de huidige 210 en plaatst er een module ter grote van ongeveer 2x de 210 relais. Wel weet ik dan niet zeker of de startonderbreking zoals je dat nu hebt met dat pikkie nog werkt.
Nogmaals gezien jij een t-5r hebt ga ik ervan uit dat er wel iets van een ab bijhoort en zal er dus een kastje aan de rechterkant van de dashboardkastje zitten (controleer dat ff) en moet je zoeken naar deze ab:

Anders bouw je er een alarm systeem in volgens beschrijvingen van haasje.

Groetjes Marnix

cas

Goed! Ik sloop zo ff daschboard kastje opzij. Mocht het kastje daar zitten, ik maak ff een foto want ik weet niet wat ik zoek. Heb jij dan dat ene kastje ook ? :-)

Citaat van: snix op 13-11-2010 12:17:54
Relais 210 regelt de startonderbreking. Trek hem er maar uit en je auto start niet meer. Bij een alarm zit de startonderbreker(210) en alarm (211) in één module gebouwd. Je verwijderd dan de huidige 210 en plaatst er een module ter grote van ongeveer 2x de 210 relais. Wel weet ik dan niet zeker of de startonderbreking zoals je dat nu hebt met dat pikkie nog werkt.
Nogmaals gezien jij een t-5r hebt ga ik ervan uit dat er wel iets van een ab bijhoort en zal er dus een kastje aan de rechterkant van de dashboardkastje zitten (controleer dat ff) en moet je zoeken naar deze ab:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/511TR74F7BL._SL500_AA300_.gif

Anders bouw je er een alarm systeem in volgens beschrijvingen van haasje.

Groetjes Marnix

haasje

Enige wat ik zo kon vinden is deze: http://www.ephua.com/tw/VOLVO/vo2-11.htm (en dan even scrollen naar basicalarm. Plaatje is niet erg groot, maar denk ik wel herkenbaar.