Levensduur diesel

Gestart door Maus-zonder-Volvo, 09-11-2010 22:35:00

Vorige topic - Volgende topic

Maus-zonder-Volvo

Hallo forumers,

Al enige tijd aan het rondneuzen in V70 land maar euze blijft lastig. Ben nu op zoek naar een diesel, maar wat zijn nog acceptabele km standen om zo´n diesel te kopen? Zie regelmatig auto´s staan met 400K op de teller, maar beleef ik dan nog wel plezier aan zo´n auto, het lijkt me behoorlijkm wat....

Hoor graag jullie ervaringen!

Groet,

Maurice

Jack v

deze lopen zomaar 5tot 7 ton of meer
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjen850

Ik heb er 1 in onderhoud die tegen de 5 ton aanzit en perfect loopt.. Veel hangt of staat met onderhoud, dus is het belangrijk daar een historie van te hebben..

Viper850

Allereerst welkom!

4 ton hoeft geen probleem te zijn, mits goed onderhouden.
Mijn "oude" V70tdi staat nog bij www.autojacobs.nl te koop en is erg netjes.

Hans Duiven

Citaat van: arjen850 op 09-11-2010 22:37:14
Ik heb er 1 in onderhoud die tegen de 5 ton aanzit en perfect loopt.. Veel hangt of staat met onderhoud, dus is het belangrijk daar een historie van te hebben..

Gerben Brouwer heeft een Volvo van een klant die al dik over de zes ton heeft gelopen dankzij goed onderhoud.

jan piet

Mijn V70 TDI liet bij 518K de originele automaat in elkaar lopen. Tot 2 minuten daarvoor reed ie geweldig! Nog steeds rijdt de auto rondt en waarschijnlijk deze week een minimeet! (met m'n oude auto) Overigens in 2,5 jr van 249K naar 518K gestuurd, daarna een NIEUWE A4 Avant, wat een hok..... mijn dochters, partner, moeder en broer waren het er allemaal over eens: terug die V70
Dus met goed onderhoud geen enkel probleem, kogelwerende blokken!
Gr,JP

UserID6342

Zoals de anderen ook al zeggen, 4 ton en meer is absoluut geen enkel probleem voor deze blokken.  Echter hangt en staat alles met het onderhoud wat is /wordt gepleegd.  Een goed onderhouden blok loopt zomaar 7 ton of meer.  Stond laatst een heel mooi stukje van, ik meen, Autoweek over een V70 TDI blok met tegen de 8 ton aan meen ik.

Blokken zijn ijzersterk en hoef je echt niet bang voor te zijn.

hathü

Die van mij heeft nu zo,n 410000 km verslonden, onderhoud is behoud.  :eusa_dance:

Maus-zonder-Volvo

Dankjulliewel voor de reacties! Iemand Ervaring met Malmö Auto's?

Groet,

Maurice

Garrett

Beste mede roffelaars,

Ik ken iemand die heeft met een 850 tdi station 1 miljoen km op de km teller en hij rijd nog prima.
Deze kennis rijd 80000km per jaar.

gr Garrett

jan piet

Citaat van: Garrett op 10-11-2010 20:43:53
Beste mede roffelaars,

Ik ken iemand die heeft met een 850 tdi station 1 miljoen km op de km teller en hij rijd nog prima.

gr Garrett

Laatst toch ook in België een echtpaar? (of bedoel je die?)

verburgh

Beste mede roffelaars,

gr Garrett
Met een dikke Garrett ;D

Garrett

Nee het is een nederlander, en woont ook in nederland.

Douwe

Beste mede roffelaars,

gr Garrett

Mijn teller gaat maar tot 999.999 ;D ;D ;D
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Maarten

475000  en nog steeds lekker rijden.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!