turbodruk vacuum lek?

Gestart door mistah-mike, 10-11-2010 00:41:37

Vorige topic - Volgende topic

fredtref

Citaat van: volvoc70T5 op 10-11-2010 18:51:53
auto slijt sneller als ie stil staat, alles rot je vast roy;-)

Alles wat draait, wil na zo een lange stilstand graag vervangen worden, zeg ik als ervaringsdeskundige

mistah-mike

Citaat van: verburgh op 10-11-2010 15:05:16
Citaat van: Thys op 10-11-2010 12:44:36
Over de kosten van de stage 0 hoor je mij ook helemaal geen uitspraak doen, zie mijn quote.

Om een auto die onderhoud nodig heeft bij voorbaat het stempel probleemauto te geven, vind ik alleen nogal kortzichtig.

Een stage 0 gaat wat mij betreft nog een paar stappen verder, denk aan motorsteunen, ophangingsdelen, brandstoffilter, etc.
En de kosten daarvan ken ik maar al te goed, mijn stage 0 is intussen bijna voltooid.
Het is misschien wat te snel gezegd dat het een probleem auto zal gaan worden, maar er zijn zat mensen die willen een T5 rijden en zo goedkoop mogelijk als het kan, en daar gaan ze de fout meestal mee in, en idd bij een stage 0 komen nog wel meer dingen kijken zoals de carterventilatie etc etc te veel om op te noemen eigenlijk, stel als zijn auto 1000 euro heeft gekost en als je de stage 0 kosten erbij gaat rekenen had je misschien gelijk een goeie kunnen kopen toch ? daarom zei ik ook goedkoop kan duurkoop worden.
Citaat van: verburgh op 10-11-2010 15:05:16
Citaat van: Thys op 10-11-2010 12:44:36
Over de kosten van de stage 0 hoor je mij ook helemaal geen uitspraak doen, zie mijn quote.

Om een auto die onderhoud nodig heeft bij voorbaat het stempel probleemauto te geven, vind ik alleen nogal kortzichtig.

Een stage 0 gaat wat mij betreft nog een paar stappen verder, denk aan motorsteunen, ophangingsdelen, brandstoffilter, etc.
En de kosten daarvan ken ik maar al te goed, mijn stage 0 is intussen bijna voltooid.
Het is misschien wat te snel gezegd dat het een probleem auto zal gaan worden, maar er zijn zat mensen die willen een T5 rijden en zo goedkoop mogelijk als het kan, en daar gaan ze de fout meestal mee in, en idd bij een stage 0 komen nog wel meer dingen kijken zoals de carterventilatie etc etc te veel om op te noemen eigenlijk, stel als zijn auto 1000 euro heeft gekost en als je de stage 0 kosten erbij gaat rekenen had je misschien gelijk een goeie kunnen kopen toch ? daarom zei ik ook goedkoop kan duurkoop worden.

Auto heeft gewoon onderhoud nodig in mijn ogen vrij normaal  ik vraag hier om een oplossing en niet om te stellen dat dit een probleem auto is of niet haha ;)
De auto heeft meeer als 1000 euro gekost maar dat ter zijde,Ik wist alleen dat als een wagen onderhoud nodig heeft hij meteen word afgestempeld als probleem auto. maarja goed zulke reacties kan je verwachten natuurlijk.
Het is gewoon simpel het is een hobby auto en  daar mag best eens wat aan mankeren mijn broer is monteur dus een probleem auto zal het nooit word :D
Maar goed  jullie hebben wel gelijk  stage 0 is nu ook hetgeen waar ik alleen maar mee bezig ben hoor  en dat  komt  wel aardig goed  !

mistah-mike

Citaat van: jrkalf op 10-11-2010 10:20:09
Citaat van: mistah-mike op 10-11-2010 00:41:37
Gaf een beetje gas  turbodruk meter deed niks motor hield in af en toe en hikte wat  en had het idee dat mijn turbo de hele tijd afblaasde  weet niet hoe ik dat moet omschrijven.
Nu is mijn vraag kan het een vacuum lek zijn aangezien de turbodruk meter niks meer doet maar ik de turbo wel hoor?
Oja en het toerental verspringt ook constant bij stationair lopen!
als ik te weinig info verstrek hoor ik het graag

groeten mike

-- Verburgh heeft in essentie wel gelijk, maar het is niet zinnig m.b.t. het huidige onderwerp. --

Over je turbo. De mijne heeft ook net het een en ander meegemaakt. Dit heeft zelfs geleid tot het vervangen van de turbo. (Was ook noodzakelijk.)
1. Hoe klinkt je turbo bij het optrekken? Normaliter hoor je hem niet heel erg luidt. Als je hem heel luidt hoort gillen (Alsof een Lancer Evo optrekt) dan is ie aardig op z'n einde.
2. Hoe klinkt ie bij het gas loslaten? hoor je een Pfffft of hoor je een rateltje als in "flup flup flup flup". Het eerste, een korte Pfffft, is goed. Als je "flup flup flup flup" hoort, dan zit ie aan z'n einde. Zodra je de turbo lost hebt zal je het ook voelen, dan zit er speling op de spindel. Bij mij had ik zelfs een 1,5-2mm speling. Die speling zorgt er voor dat de turbo niet goed kan fungeren.

3. Wat dobbermanse zegt (ArjenT5R) klopt helemaal. Vacuum slangetjes worden met de tijd poreus en het kan prima zijn dat er een slangetje is aangetikt of kapot is gegaan tijdens je vorige onderhoudt. Dat het aan de kant van het dashboard kapot gaat is minimaal, dus bekijk in eerste instantie even het draadje aan de kant van het motorruim.
Hij blaast nog gewoon netjes af en je hoord hem een beetje blaasen verder geen raare bij geluiden we gaan er vanmiddag naar kijken  ik hou jullie wel even op de hoogte over deze probleem auto ;)
En bedankt voor de reacties allemaal!:eusa_clap:

mistah-mike

probleem opgelost hoor het was dus  de turbo slang onder het blok naar de intercooler die los lag daarom liep hij zo beroerd :eusa_whistle:
turbo druk meter die niet helemaal uitsloeg was een apart probleem dit vacuum slangetje was gewoon gaar.
Problemen opgelost loopt weer heerlijk turbodruk meter slaat netjes 3/4e uit
Dus ik denk dat de benaming probleem auto  nog niet echt van toepassing is  :eusa_whistle:
Bedankt voor alle tips iniedergeval!

Groeten Mike

cas

Citaat van: mistah-mike op 11-11-2010 14:51:20
probleem opgelost hoor het was dus  de turbo slang onder het blok naar de intercooler die los lag daarom liep hij zo beroerd :eusa_whistle:
turbo druk meter die niet helemaal uitsloeg was een apart probleem dit vacuum slangetje was gewoon gaar.
Dus ik denk dat de benaming probleem auto  nog niet echt van toepassing is  :eusa_whistle:

Groeten Mike

Goed!! we zien je nog wel terug met een ander (slijtage)probleem  ;)  hoop niet te snel! 3/4 is netjes  :eusa_clap:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

MVeldhuis

Mooi dat het weer klaar is!

mistah-mike

ja idd tog wel fijn om  de turbometer te zien bewegen ;)
Ja er zal ongetwijfeld wel  meer dingetjes tegen komen als hij binnen nu en 4 maanden maar in top staat is dan neem ik hem mee naar frankrijk namelijk!
groetjes
Citaat van: cas op 11-11-2010 19:32:12

Groeten Mike

Goed!! we zien je nog wel terug met een ander (slijtage)probleem  ;)  hoop niet te snel! 3/4 is netjes  :eusa_clap:
Citaat van: cas op 11-11-2010 19:32:12

Groeten Mike