Haperen bij optrekken en continue snelheid

Gestart door Bolo, 10-11-2010 17:43:53

Vorige topic - Volgende topic

Bolo

Beste mensen, mijn t5 loopt stationair erg mooi en kalm, ook op hogere snelheden loopt hij goed, maar bij kalm aan optrekken voel je dat de auto bij bepaalde toerentalen ligt inhoud. Hij trekt a.h.w. wat "golvend" op. Asje flink optrekt dan houd hij tot 3450tpm in daarna gaat hij heerlijk voluit  ;D... Kabels, bougies verdelerkap, rotor allemaal origineel en gloedje nieuw, lmm schoon gemaakt. Nu heb ik nog mijn lambda lampje branden, overigens nadat hij dit euvel al manivesteerde, kan het aan de Sonde liggen?
Zo ja, waar koop ik zoieyt voordelig en is deze een beetje zelf te monteren.

daytonawim

Effe laten uitlezen, dan weet je een heleboel meer.

tackle

V70geRwin

LMM en/of Lambda

Lambda zou ik altijd doen wat die verdien je terug in je lagere verbruik
www.lambdasensor.com
Kun je goed zelf als de auto ff omhoog kan, losschroeven en stekkertje klik/klak.
Stekkertje is meestal nog het meeste gepruts.

LMM altijd kiezen voor origineel (Bosch dus), in dit geval is goedkoop altijd duurkoop!
Kun je ook zelf goed vervangen als je een schroevendraaier vast kan houden.
Doe gelijk een tie-wrappie om de stekker als je die weer vastzet!

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cas

ik heb beetje het zelfde in hoge toeren, dan wel dan niet.... een keer bougies vervangen toch maar voor nieuw. maar kwam vrij snel weer terug.

ook alles nieuw zon beetje kwa onsteking, alleen de lambda nog niet.... die wordt as we speak afgeleverd in Nootdorp door een bekende leverancier hier  ;D .  drna is mijn laatste optie de bobine. deze gaat sowiezo, wordt een msd.

heb je een benzine geur bij stationiar lopen? mijn lampje van lambda ging ook te pas en te onpas aan.... zelfs vanzelf weer uit! voor en na dit alles. geen peil op te trekken. Lees je even A2 uit? grote kans dat hij daar de lambda fout in heeft..

kost 114 eurotjes..... en is als het goed is simpel te vervangen, zit op je DP gedeelte ongeveer onder je voetjes onder de auto...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

-D©©©L-

Citaat van: Bolo op 10-11-2010 17:43:53
Beste mensen, mijn t5 loopt stationair erg mooi en kalm, ook op hogere snelheden loopt hij goed, maar bij kalm aan optrekken voel je dat de auto bij bepaalde toerentalen ligt inhoud. Hij trekt a.h.w. wat "golvend" op. Asje flink optrekt dan houd hij tot 3450tpm in daarna gaat hij heerlijk voluit  ;D... Kabels, bougies verdelerkap, rotor allemaal origineel en gloedje nieuw, lmm schoon gemaakt. Nu heb ik nog mijn lambda lampje branden, overigens nadat hij dit euvel al manivesteerde, kan het aan de Sonde liggen?
Zo ja, waar koop ik zoieyt voordelig en is deze een beetje zelf te monteren.

Al eens laten uitlezen ?

noors

Ik had het zelfde probleem .... Vacuum lek

Boeijke