Brandstofpomp vervangen, leiding gebroken.

Gestart door Ruup, 10-11-2010 19:39:05

Vorige topic - Volgende topic

Ruup

Hallo. Vandaag geprobeerd de brandstofpomp te vervangen in de T-5R van mn vader, de oude bleek kapot te zijn.
Ik heb er een van Walbro gekocht dus dat was wel het een en ander veranderen, maargoed alles aangesloten de pomp werkt. Nu komt het, in denk dat ik de slangen verkeerd om heb aangesloten want er stond geen druk op de injectorrail. Dus ik ging de slangen omwisselen de een ging er goed van af de ander zit muurvast en is door het vele wrikken en doen afgebroken. >:( Met het eraf halen van de slangen op de eerste keer had ik geen problemen met vastzitten.
Nu is mijn vraag is er een speciale manier van loshalen van die klemmen?
Hier volgt nog een foto van het geheel :(

Moet er nu een nieuwe brandstofleiding op om hem weer in elkaar te krijgen?
Groeten Ruben

big ben

Ruup

Ja ik heb dit topic gedeeltelijk gebruikt. Moet ik nu een nieuwe leiding trekken van filter naar pomp? Is dat de enige oplossing? Gr. Ruben

Ronald21

plastic uit slang boren (evt met drewel)
op sloop/dealer 90 graden stukje halen

arjenT5R

ff sleutel 19 of iets in die richting onder de koppeling zetten als soort hefboom
dan druk je hem er zo vanaf  :D

edit en volgende keer even markeren hoe het in elkaar zat  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ruup

Ja ik dacht het nog te weten hoe het zat en het gele bolletje was bedekt onder een laag vuil dus het viel niet op hoe het zat :o

Boogie

Citaat van: Ronald21 op 10-11-2010 20:16:37
plastic uit slang boren (evt met drewel)
op sloop/dealer 90 graden stukje halen
En hoe ga je deze vastzetten dan? Denk dat dit niet gaat.

Ik zelf heb dit ook gehad en heb de slang vervangen met koppelingen en alles.
Van filter tot brandstofpomp. Heb daarvoor wel de brandstoftank laten zakken.
Op zoek bij de sloop of nieuw bestellen bij de dealer.
Wel even kijken welke kapot is. Er is natuurlijk een aanvoer en retourleiding.

Succes!

gr Jan

haasje

Gebruik in geen geval een stukje brandstofleiding ipv het knietje, dat heb je binnen een aantal jaar een serieus benzine lek (spreekt hij uit ervaring); garage die bij het vervangen van de pomp blijkbaar een soortgelijk probleem heeft gehad heeft bij mij een stuk slang gebruikt ipv de leiding te vervangen.