Water in de kelder...

Gestart door Luc, 13-11-2010 10:03:53

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Heeft er iemand al eens waterlekkage naar de kelder in gehad, via de buis waar de telefoonlijn het huis binnenkomt?
Tis moeilijk te zien omdat alles onder stucwerk zit weggewerkt maar het lijkt daarvandaan te komen.

Helaas is het zo dat ik op het laagste punt van de straat woon, met een pas (niet goed) aangelegde drempel voor de voordeur, pas (niet goed) gerenoveerde riolering, en aan een stoep die elk jaar opnieuw gelegd moet worden omdat ie verzakt en de bejaarden erover struikelen.
Met de regen van de laatste dagen, krijgt de riolering het water niet verwerkt en staat het zo hoog als de verkeersdrempel. Mn tuin is pas opnieuw aangelegd en voert zn water wel netjes af richting de straat (ligt gelukkig net iets hoger dan de stoep en de drempel).
Zou het water onder de straat de leiding in kunnen sijpelen en vervolgens op het laagste punt, bij mij in de kelder dus, er weer uit komen?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Jack v

het lijkt mij dat er een lek in de riolering zit omdat ji ook aangeeeft dat de stoep steeds verzakt, volgens mij word het zand steeds eronder weggespoelt :eusa_think:

gr ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Rob850turbo

heb je al een pomp klaar staan met slang er aan?

pwassink

Als er water IN een telefoonleiding loopt is deze buiten al ergens beschadigd.

Ik denk dat je met de buis waarover je spreekt bedoelt dat deze door een buisje de gevel inkomt
dit is wat men noemt een mantelbuisje maar dat zal alleen door de muur lopen en buiten de muur eindigen,
een (telefoon)kabel ligt normaliter alleen in muren en beton (vraag die AlienM maar  ;) ) in een buis.

Water wat langs deze leiding naar binnenkomt is dus water wat ergens van buiten komt.  Je kan dit aan de binnenkant
wel afdichten met een goede kit op een droog oppervlak, oorzaak/bron ligt iig ergens buiten de woning normaliter.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

verburgh

Niet zo gek na de regen van gisteren en vandaag dat er een beetje water binnen komt, wij zijn net klaar met 19 kelders leegpompen ;)

Owja de brandweer hoef je niet meer te bellen wij komen niet meer :D

cas

Kijk even hoe je verzekerd bent! Met alleen een UGV kom je er niet met water van buiten. UGV plus of zelfs een allrisk is wel dekkend, afhankelijk van je verzekeraar. En of evt breekwerkzaamheden ook gedekt zijn om het te vinden! All risk is denk ik wat t beste dekt in dit geval...

Succes, vocht in je huis/kelder is niet gezond of bevorderend voor de waarde..
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

RRRRR_Ramon

Mantelbuis even rondom dichtmaken met PURschuim. Er bestaat zelfs PUR die op natte oppervlakken kan worden aangebracht.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Jack v

sikaflex 221 hecht ook op natte ondergrond ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

combinedforces

Thixopalt kit for the win. Onder water te kitten, geniaal spul.

cas

Citaat van: Jack v op 13-11-2010 11:24:42
het lijkt mij dat er een lek in de riolering zit omdat ji ook aangeeeft dat de stoep steeds verzakt, volgens mij word het zand steeds eronder weggespoelt :eusa_think:

gr ;D

beter pak je dit inderdaad ook even aan. Gemeente dr verantwoordelijkheid...

tackle

Citaat van: combinedforces op 13-11-2010 23:07:49
Thixopalt kit for the win. Onder water te kitten, geniaal spul.

tixopalthe heeft alleen een nadeel, uiteindelijk wordt het hard. Het blijft niet flexibel. Dan heb je alleen een tijdelijke oplossing. Dakkitten voldoen meestal wel, ik weet de naam van het spul niet meer, maar dat is eigenlijk hetzelfde als thixo maar blijft wel soepel/

cas

Blijft tijdelijke oplossing, zou zoeken naar de oorzaak, zeker als je de kelder verder gaat opknappen.
Daarom, kijk hoe je verzekerd bent, dan kan de oorzaak en het gevolg wellicht volledig op kosten van je verzekeraar verhaald worden, evt is tijdelijk dichtkitten wel een idee, dat valt onder bereddingskosten ook wel schadebeperking genoemd en ook deze kunnen vergoed worden....

tackle

de pest is dat waterschade meestal maar één keer door de verzekeraar worden vergoed. De tweede keer niet meer, omdat je van het probleem weet, en dus moet oplossen. Zou ik dus echt een vette schade opvoeren. Anders zelf klooien.

Thys

Sketch van Kamagurka:

Jean Pierre staat in de kelder en roept naar boven "Miserie, der sta water in de kelder"
Waarop zijn vrouw vraagt: "Veel?"
Waarop Jean Pierre terugzegt "3 Bar spa en een fles Vittel"
:D

:eusa_shifty:

francois

ja ook water in de kelder

grond water komt gewoon door de beton heen (vloer)
staat ongeveer 1 cm

komt bij ons alleen voor als de beek bijna buiten zijn overs treed

gr