Draaicirkel en verlaging

Gestart door niwesa, 14-11-2010 10:12:58

Vorige topic - Volgende topic

niwesa

Ik heb het idee dat mijn draaicirkel enorm is toegenomen nadat ik de auto 40mm. verlaagd heb.
Echter nergens vind ik informatie dat dit wel vaker het geval is, weet iemand hier of een draaicirkel groter wordt of kan worden na het velagen?

Verkoopt helaas zijn mooie V70

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

cas

je hebt toch je standaard max stuuruitslag.... (blokjes).... 
of loopt je wiel nu aan tegen spatbord ..?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

maartendeb

Heeft dit niet te maken met die omgekeerde veer? Ik heb ook APEX gemonteerd maar mijn draaicirkel is hetzelfde gebleven.

Jasper M

Voor mijn gevoel is mijn draaicirkel ook groter geworden met rondom apex -40mm veren hoor..

Omgekeerde veren? ???

niwesa

CiteerOmgekeerde veren?

Ja, ander topic, er zit waarschijnlijk een veer verkeerd om  :-\.

Maar dat ga ik morgen in orde maken.

Ik heb overigens niet het idee dat de banden aanlopen. Maar eerder als ik instuurde hoorde duidelijk de aanslag blokjes. Nu dus niet meer.

CiteerVoor mijn gevoel is mijn draaicirkel ook groter geworden met rondom apex -40mm veren hoor..

Ben dus niet de enige, bij mij was het ook mijn gevoel, tot mijn vrouw gisteren zei; het lijkt wel of ik niet meer in één keer in de parkeervakken kan draaien.

innocenti

Ik denk dat alle verlaagde 850 en x70's daar last van hebben. Mijne ook. Als ik max uitstuur en door oneffenheden in de weg zakt mn wiel een beetje kan ik extra insturen (met aanlopen als gevolg).

Met insturen komt je fusee tegen een schuin vlak op je draagarm. Door het verlagen komt je draagarm in een andere hoek te staan waardoor beide elkaar eerder raken. Ik heb ook 2 verschillende dikte aanslagblokjes op de draagarmen gehad. 3mm dikteverschil kan zomaar 1m meer draaicircel opleveren.

Dus ik denk dat het gevoel klopt. Ik heb dezelfde ervaring.

Jasper M

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de veren (voor neem ik aan) er verkeerd om inzitten. Maar eens nakijken..

PS. Naar welk topic refereer je precies?

niwesa

MICHEL306

Heb helaas het zelfde, na het monteren van een r set voor een grotere draai cirkel en echt een grotere dus.
Helaas heb ik een diesel dus is het geen optie om er t5 of t5r draagarmen te monteren, ik vermoed dat die het probleem op lossen door een andere vorm zodat t spul niet blokkeert bij volle stuur uitslag.
Blijf het wel vreemd vinden maar niks aan te doen dus.

Moet nog even opmerken dat de wagen na het monteren van t5 schokbrekers achter met veren ipv de nivomats enorm beter op de weg ligt.

gr m

SirRutte

Ik merk ook dat m'n draaicirkel fors groter is geworden na het monteren van Apex veren aan de voorzijde. De tekst op de veren staat ondersteboven, volgens het genoemde topic zitten ze dan goed. Ze pastten eigenlijk ook maar op één manier.

Is het geen idee om dunnere stuuruitslagbegrenzers op de draagarmen te maken?

niwesa

Grappig van die omgekeerde tekst. Ik heb ze er nu ook zo op zitten en nu lopen ze niet meer aan.

Maar, ik heb contact opgenomen met de fabrikant, deze verteld mij dat ze toch andersom moeten. Dus met de tekst niet omgekeerd !

Ga nu nog wel melden dat ze dan niet passen en ben benieuwd wat ze zeggen.

SirRutte

Citaat van: niwesa op 25-11-2010 21:13:11
Grappig van die omgekeerde tekst. Ik heb ze er nu ook zo op zitten en nu lopen ze niet meer aan.

Maar, ik heb contact opgenomen met de fabrikant, deze verteld mij dat ze toch andersom moeten. Dus met de tekst niet omgekeerd !

Ga nu nog wel melden dat ze dan niet passen en ben benieuwd wat ze zeggen.

Heb je al iets meer gehoord van de fabrikant? Ik ben toch wel benieuwd hoe het nou zit..

Hiker

mee eens qua draaicirkel......tig keer steken om hem in het parkeervak te krijgen
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

t5play

jup immense draaicirkel. heb nu weer alles origineel......wel lekker met parkeren enzo. met de auto valt steeds beter te leven, ook qua comfort. goed, hij ziet eruit als een suv. helaas is het bij onze auto's: of het een of het ander.