2 x remslang?? APK afkeur

Gestart door post767, 17-11-2010 20:24:08

Vorige topic - Volgende topic

thuur

De koppelingen kunnen inderdaad roesten. Als de slangen nog goed zijn zou ik zeggen: even met een staalborsteltje de roest eraf halen en in de Tectyl zetten. Mocht je wilen gaan wisselen, zorg voor een goede set leidingsleutels!

Als de leidingen gaan roesten heb je een heel ander probleem: putcorrosie. Komt echter helemaal niet vaak voor, denk aan de Eend met ijzeren leidingen en dat soort meuk. Ik heb het wel eens gezien bij een Volvo 440. De oorzaak is dat er meer water in de leidingen zit dan remvloeistof en dit op den duur de leiding gaat aantasten. In dat geval is er geen tussenoplossing: vervangen die hap.

Gr 8)

LPGLE

Citaat van: thuur op 17-11-2010 23:04:31
Als de leidingen gaan roesten heb je een heel ander probleem: putcorrosie. Komt echter helemaal niet vaak voor,
Ben ik niet met je eens ....

Audi A3 t/m A8 !!! ja ook de nieuwe stalen leidingen roesten al vaak bij deze jonge auto's
V.A.G groep http://www.autoadviezen.nl/Fotos_VW_Passat_a_remleiding.htm
BMW 3 serie e36 én e46  boven op de tank
etc etc .
verkoop van koper leidingen en allerhande hulp gereedschap stijgt laatste tijd daardoor enorm .

elianmars

Citaat van: LPGLE op 17-11-2010 23:10:52
Citaat van: thuur op 17-11-2010 23:04:31
Als de leidingen gaan roesten heb je een heel ander probleem: putcorrosie. Komt echter helemaal niet vaak voor,
Ben ik niet met je eens ....

Ik denk dat Thuur bedoelt dat het bij de 850/x70 niet vaak voorkomt  ;)

LPGLE

Citaat van: elianmars op 18-11-2010 08:09:55Ik denk dat Thuur bedoelt dat het bij de 850/x70 niet vaak voorkomt  ;)

Citaat van: elianmars op 18-11-2010 08:09:55denk aan de Eend met ijzeren leidingen en dat soort meuk.

Dat dacht ik dus ook , maar Thuur zal wel even opheldering geven ... van wat hij precies bedoelt .
Maar zoals ik het las , was remleiding problemen juist vroeger meer .
Terwijl het nu juist weer heel actueel is .

En inderdaad , de remleiding zelf is bij mij tot op heden ook niet bekend bij een 850 / X70 , maar van de knelbevestiging is mij al wel bekend , dat steekproef controleurs , en daarom ook weer meer keurmeesters daar nauwkeuriger op letten .

Net zoals sinds een (paar) jaar opeens de voorste bovenste veerschotel van een 850/ x70 rot kunnen zijn .
Jaren lang nooit niemand naar gekeken , en nu kom je er aardig wat tegen , áls het überhaupt al opgemerkt wordt bij een APK , als je het niet weet , kijkt een apk keurmeester er overheen . Steekproefkillers  :-\

post767

vandaag slangetjes besteld, zaterdag maar ff hopen op mooi weer, gelijk de klauwen weer even goed schoon en gangbaar maken!

wil gelijk de vloeistof naar mn koppelings cylinder verversen. Is hier goed bij te komen?
Wel vaker bij toyta corolla en avensis gedaan maar nog niet bij V70

mensen bedankt voor de info

verburgh

Citaat van: post767 op 18-11-2010 17:34:04
vandaag slangetjes besteld, zaterdag maar ff hopen op mooi weer, gelijk de klauwen weer even goed schoon en gangbaar maken!

wil gelijk de vloeistof naar mn koppelings cylinder verversen. Is hier goed bij te komen?
Wel vaker bij toyta corolla en avensis gedaan maar nog niet bij V70

mensen bedankt voor de info
De koppelings cylinder ontluchten is een ****** klus ik ben er een half uur mee bezig geweest, van wanneer is jou auto?

nippel op cilinder los (met slang en flesje eraan)
Koppelingspedaal rustig op bodem duwen en laten staan
nippel dicht
pedaal omhoog trekken

Aantal malen herhalen totdat de lucht weg is. Kan soms lang duren

LPGLE

if its not broken , don't fix it .
Bij remmen heb je kans dat de remvloeistof door de hitte snel kookt .
Bij de koppeling komt veel minder warmte bij kijken.
Ik zou het lekker laten zitten , zoals verburgh al zegt , het kan een behoorlijke klus worden .
Ze zijn niet makkelijk te ontluchten .

Niet voor niets  probeert men bij een koppelingswissel de nemer angstvallig in elkaar te houden .
Als je hem niet met t-wrap of ductape bij elkaar houdt, floept ie uit elkaar , en kan je ontluchten .
Meesten zijn al blij dat de koppeling er weer in zit , om dan ook nog een gaan te ontluchten .

Zijn er speciale redenen voor , of is het preventief ?

verburgh

Een 98er is makkelijker te doen zoals ik had begrepen, of je rijdt even langs de dealer die doen het in 10min.

HanV70

Ik ben hier ooit eens op het forum tegengekomen, dat de koppeling eigenlijk alleen zich goed laat ontluchten, met toevoer van remvloeistof onder druk, via de nippel bij de koppeling, zodat de lucht naar het potje gaat op de remcylinder.

verburgh

Citaat van: HanV70 op 18-11-2010 23:40:11
Ik ben hier ooit eens op het forum tegengekomen, dat de koppeling eigenlijk alleen zich goed laat ontluchten, met toevoer van remvloeistof onder druk, via de nippel bij de koppeling, zodat de lucht naar het potje gaat op de remcylinder.

Is eigenlijk ook niet te doen, het beste is dat heel het systeem onder druk komt te staan.

post767

reden van verversen is dat de koppeling erg zwaar gaat ivg met de auto van mijn broer

dit is een s70 tdi met zelfde bouwjaar en km stand

Vulk

Citaat van: elianmars op 17-11-2010 21:17:02
Roest op de remslangen? Vreemd. Die zijn van rubber  ;D

Ga je ze zelf vervangen, of laat je dat doen? De koppelingen kunnen namelijk flink vast zitten. Ik heb ze bij een paar auto's vervangen. Heef me heel veel bloed, zweet en tranen gekost. Bij de laatste V70 heb ik er eentje niet los kunnen krijgen. Ik wilde niet verder gaan, omdat ik bang was dat de boel zou afbreken.

Gewoon er gelijk nieuwe klauwen onder zetten?

elianmars

Citaat van: Vulk op 19-11-2010 22:06:00
Citaat van: elianmars op 17-11-2010 21:17:02
Roest op de remslangen? Vreemd. Die zijn van rubber  ;D

Ga je ze zelf vervangen, of laat je dat doen? De koppelingen kunnen namelijk flink vast zitten. Ik heb ze bij een paar auto's vervangen. Heef me heel veel bloed, zweet en tranen gekost. Bij de laatste V70 heb ik er eentje niet los kunnen krijgen. Ik wilde niet verder gaan, omdat ik bang was dat de boel zou afbreken.

Gewoon er gelijk nieuwe klauwen onder zetten?

De slangen zitten achter niet op de klauwen, maar zitten ergens tussenin. Zie de foto's die ik een aantal posts terug heb geplaatst.

UserID6342

Citaat van: verburgh op 18-11-2010 23:55:53

Is eigenlijk ook niet te doen, het beste is dat heel het systeem onder druk komt te staan.
Oh Roy ???  Ik doe hier toch echt niet anders hoor en tot nu toe eigenlijk allemaal zonder problemen gedaan.  kan wel eens een keer een wat lastige tussen zitten, maar normaliter werkt het gewon perfect op die methode.

verburgh

Citaat van: Dirk342 op 19-11-2010 22:48:40
Citaat van: verburgh op 18-11-2010 23:55:53

Oh Roy ???  Ik doe hier toch echt niet anders hoor en tot nu toe eigenlijk allemaal zonder problemen gedaan.  kan wel eens een keer een wat lastige tussen zitten, maar normaliter werkt het gewon perfect op die methode.
Dan had ik die lastige ;D er bleven maar belletjes komen werdt er gek van, na hoeveel keer pompen is het meestal bij jou goed ontlucht? ik moest het toch zeker 25 keer doen tot dat er alleen maar olie kwam