Klepseals Perikelen Opgelost nu met HOW TO

Gestart door petrolhead2.5, 25-04-2013 20:52:56

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Is niet noodzakelijk op de zuiger op bdp te zetten, maar mocht je dan je klep naar beneden duwen krijg je hem er zonder demontage van de kop er niet meer in.
Het is dus meer een "fail safe".
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 09-05-2013 13:11:11
Is niet noodzakelijk op de zuiger op bdp te zetten, maar mocht je dan je klep naar beneden duwen krijg je hem er zonder demontage van de kop er niet meer in.
Het is dus meer een "fail safe".

Duidelijk, thanks!

KIM

Klepspietjes kunnen verdomde vast zitten.
Naar mijn idee druk je de klep gewoon tegen de luchtdruk in open als deze niet gelost zijn.

Douwe

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

ZC3rr0r

Wow, dit is echt een heel nette toelichting :)
Ben er hopelijk nog niet aan toe (voorlopig) maar ik zal het zeker onthouden en terugzoeken als ik aan de beurt ben .

Dankjewel :eusa_clap:

arjenT5R

Citaat van: KIM op 09-05-2013 18:27:46
Klepspietjes kunnen verdomde vast zitten.
Naar mijn idee druk je de klep gewoon tegen de luchtdruk in open als deze niet gelost zijn.

Die moet je even laten schrikken als ze vast gekoekt zitten pijpsleutel op de bovenste schotel en een mep er op geven  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

petrolhead2.5

mee eens als je spietjes vast zitten ff kort tikje geven, dan vallen ze wel naar beneden. Bovendien is het handig omdat ff met z'n tweeën te doen, al is het mij alleen wel gelukt. Bovendien is het allermooist als je een paar spietjes op reserve hebt, maar weet niet of deze los verkrijgbaar zijn  :eusa_think:

razorx

Wat een juweeltje deze how-to!
Meteen maar opgeslagen.

Boom89

Ik ga ze binnenkort ook vervangen. 😃
Kan iemand mij vertellen waar ik zo een mooie
tang kan scoren om de klepveren in te
drukken??

Ingmar850

Super duidelijke uitleg en foto´s . gezien de pluimpjes bij mijn 10 klepper na start en en verkeerslicht/file stopje.
Kan het niet terug vinden in verslag maar neem aan dat het probleem nu opgelost is?!