Abs sensor verwijderen

Gestart door code850, 18-11-2010 21:12:41

Vorige topic - Volgende topic

code850

Beste volvoers,

Ik wilde abs sensoren van mijn auto reinigen hopend dat de sensoren de oorzaak zijn van het branden van mijn abs lampje. Sensoren aan de voorkant zijn makkelijk. Maar aan de achterkant lijkt het dat ze vast zitten. Wat moet ik doen om die los te krijgen?

thuur

In ieder geval voorzichtig zijn, het blikken buitenhulsje zit vaak vastgeroest in de 'naaf'. Veel kruipolie en veel geduld hebben.

Alternatief is dat je de voorkant schoonmaakt zonder de sensor te demonteren.

Vergeet niet de kransen ook goed schoon te maken en te inspecteren op breukjes!

Gr ;)

Ludo

Waarom niet beginnen bij het begin, en de foutcodes uitlezen. ???

code850

Thuur, bedankt voor je reactie. Ik zal het probeer met de kruipolie eerst en kijk ik of die los komt of niet. Anders de 2de optie is interessant. Maar om de sensor aan de binnenkant schoon te spuiten moet ik waarschijnlijk de remschijf eerst verwijderen, niet?

@Ludo, foutcodes al gelezen. De beruchte sensor signaal rechtsachter. Ik heb de controller vervangen en het probleem is nog steeds hetzelfde. Ik kan niet uitsluiten dat de tweede controller ook defect is. Die heb ik bij ebay gekocht.

Ludo

Citaat van: code850 op 18-11-2010 22:11:42
@Ludo, foutcodes al gelezen. De beruchte sensor signaal rechtsachter.

Welke code is dat dan?.

code850

Ik heb het ergens opgeschreven maar ik kan even dat papiertje niet meer vinden. Ik zal morgen nog eens proberen.

code850

Gevonden:

Twee codes waren opgeslagen:

3-2-4 Sensor rechter achterwiel. Onregelmatige signaalproblemen bij snelheden boven 40 km/h.
3-1-4 Sensor rechter achterwiel. Breuk of kortsluiting in singaal.

thuur

De typische melding van jouw type controller. Heb je een nieuwe of een gereviseerde controller aangeschaft?

Een gebruikte is zinloos, stuk gaan ze allemaal..

Gr :eusa_shhh:

elianmars

Dat wordt een controller opsturen naar wonderdokter Thuurbo  ;D

code850

Geen nieuwe controller. Was een gebruikte controller uit v70 98 gehaald. Past ook op 850 uit 1996.
Dus beter controller solderen i.p.v. naar de sensoren te kijken?

thuur

Citaat van: code850 op 18-11-2010 22:56:26
Geen nieuwe controller. Was een gebruikte controller uit v70 98 gehaald. Past ook op 850 uit 1996.
Dus beter controller solderen i.p.v. naar de sensoren te kijken?

Altijd. Met een verdachte controller kun je nooit fatsoenlijk diagnosticeren ;)

Gr 8)

code850

Ok, ik zal het solderen.

Trouwens, na het monteren van de tweede controller viel nu de cruise control uit. Ook de kilometer teller doet het niet meer. Is dit een puur onlogisch toeval of hebben deze zaken iets met elkaar te maken?

Gr,

thuur

Dat betekent dat het signaal van de sensor RV ook niet meer doorkomt.

Gr 8)

code850

Ik heb afgelopen week de controller opengemaakt en gesoldeert. Volgende dag heb ik 2 uur gereden. Geen abs lamp op de dashbord :eusa_dance: Vervolgens de hele week meegereden met in totaal 500 km, abs lamp bleef uit.

Zo lijkt mij dat het probleem van de abs is opgelost. Cruise control doet het nog steeds niet. Ook niet de kilometerteller. Het lijkt dat deze twee problemen niet veroorzaakt te zijn door een defecte controller. Ik ga eerst de main switch vd  cc vervangen en kijken of het hieraan light.

nieuwe_arjan

Het voertuig snelheids signaal komt uit de ABS/TCS module (pin 6, blauwe draad) en gaat dan naar de klokkenwinkel. Daaruit komt het signaal oa voor de Cruise control.
Ik vermoed dat er niets binnen komt bij de klokken.