Remlichten werken niet

Gestart door carbagerun2011, 20-11-2010 14:38:26

Vorige topic - Volgende topic

carbagerun2011

We hebben een probleempje, de remlichten doen het niet.

Zekeringen oke, nieuwe lampjes, schakelaar bij rempedaal lijkt goed te zijn, iemand een idee?

cas

meten is weten. meet even of hij stroompje krijgt.... voor de schakelaar en daarna( met een 2e persoon op de rem). want waarom lijkt schakelaar goed te zijn?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

carbagerun2011

he Cas!

Schakelaar hebben we los doorgemeten en functioneert. Op beide draden die bij de schakelaar aankomen (geel en rood) staat geen prik.

Zekering is gecontroleerd en op het ene aansluitpunt van de zekering staat netjes prik en op de ander niet (kan ook gebeuren las ik op een engels forum)

Je zou dus zeggen dat het tussen zekering en schakelaar zit ... maar wat kunnen we daar zoeken / vinden?

Meer ideeen?

haasje

Als er aan de ene kant van de zekering wel en aan de andere kant geen spanning staat = zekering (dit staat namelijk in je verhaal)

Indien je bedoeld dat er bij de zekering wel en bij de schakelaar geen spanning staat = rotte connectoren of kabelbreuk.

carbagerun2011

Dat met die zekering bedoelde ik anders. Zonder dat de zekering erin zit, heeft de ene kant 12 volt en de andere 0. Precies zoals het hoort dus.

Maar bij de pedaal-schakelaar komt dus geen stroom aan. De fout zit dus tussen zekering en die schakelaar. Zit er nog ergens een relais tussen of zo? zoiets meende ik op een Engelstalig forum te lezen, maar begreep niet 100% wat er daar bedoelt werd.

Groeten en alvast bedankt!

cas

Kan ook bijna niet anders  ;D

wat doet ie dan aan de ene kant en andere kant aan als de zekering er WEL inzit....

probeer toch eens de zekering voor de grap te vervangen..... haal even voorzichtig een paar keer een schuurpapietje daar waar de zekering ingaat. meet je nieuwe zekering ( of anders je oude) door. wellicht zie je streepies  en denk je dat ie heel is  ;)

en anders daarna stapsgewijs even met de Piep functie van de multimeter de draad doormeten.... 

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

haasje

Er gaat 1 draad van zekering 12 naar je remlichtschakelaar (rode draad). Zoals ik al eerder meldde, als er geen spanning bij je remlichtschakelaar komt kan het alleen je zekering(-houder) of de rode draad zijn.