6 speakers en ik wil er 2 bij!!

Gestart door Oemie, 29-03-2004 17:06:55

Vorige topic - Volgende topic

Oemie

Beste Roffelaars,
Ik heb een s70 uit 2000.
Deze is voorzien van 6 speakers ( 2 hoge tonen voor, en 2 in de deuren voor en 2 in de deuren achter ).
Nou vind ik dat ik nogal wat laag mis.
Als ik nu nog 2 speakers in de hoedeplank wil zetten moeten deze dan 8 ohm zijn, of maakt dat allemaal niet uit.
Ik heb er hier 2 liggen van 4 ohm..maar ik durf ze er niet aan te hangen. Ik weet trouwens ook nog niet hoe ik ze erin moet krijgen maar dat is van latere zorg.
Iemand enig idee??

Groetjes Oemie

BartT5R

je mag er gerust 2 van 4 ohm aanhangen, geeft weing problemen echter om goed te zijn hang je d'r best een versterkertje tussen, tenminste als je een vol geluid wil krijgen, mail me ff met de gegevens van je speakertjes en dan zal ik nagaan wat je best doet, je kan namelijk ook gewoon de originele laten zitten en een subwoofertje in je koffer leggen met een ampje d'r bij, kan al voor ongeveer 100 euro.
Ik heb nog een boel liggen, anders mail je me maar.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Oemie

Dank voor je reactie,

Ik heb een radio-cd speler met een sublaag uitgang en het zijn de orginele speakers in en van de s70 feb 2000. Wat de orginele speakers zijn daar kom ik maar niet achter want ik krijg die roosters niet eraf.
alleen de speakers in de achter portieren hebben laag.
Degene in de voorportieren zijn denk ik voor het mid en dan nog op/in het dashboard hoge tonen.
die radio/cd is 4 x 52 watt piek, maar met nog 4 ohm erbij komt het totaal toch onder de 4 ohm??
Wat voor een versterker en subwoofer raad jij aan?

Grtz Oemie

BartT5R

Hetgene ik in de mijne had zitten, namelijk een Bazooka 10" basspijp, zo'n originele, niet zo'n red allert spul van 40 euro, maar een echte, dan heb je normaal genoeg aan een versterkertje van laat ons zeggen 100 watt om lekker te bassen, wil je het voelen zal je versterker 250 watt moeten zijn, ik heb de mijne altijd aangestuurd met 75watt RMS, en ik moet zeggen dat ik nooit te klagen had.
Ik heb nu echter sinds ik een estate kocht wat meer plaats en heb een 2 x 10" gekocht. die Bazooka heb ik eventueel nog liggen, ik heb ook nog wel een versterker maar ik weet niet of die sterk genoeg is.
Anders zou ik zeggen, kom eens langs en dan kan je zelf het verschil horen.
Voordeel van zo'n pijp is dat je niets hoeft te boren of zagen en als ie er uit moet omdat je koffer vol moet met bagage is ie er op 5 seconden uit.
Mail anders maar ff
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.