hoog stationair als auto koud is

Gestart door twangerd, 21-11-2010 16:29:19

Vorige topic - Volgende topic

twangerd

mijn 850 , 2500 10 klepper van 1996 heeft het volgende probleem :
wanneer de auto koud is loopt deze hoog stationait ca 1500 toeren.
dit blijft tot de auto volledig op bedrijfs temperatuur is.
wanneer de auto niet een volledige koude start maakt, heeft hij soms last van pendelende toerentallen tijdens stationair.
ondertussen een nieuwe stappenmotor gemonteerd, maar zonder resultaat.
ook de gasklep is schoongemaakt.
is er iemand die hier ook ervaring mee heeft, of weet wat hier de mogelijke oorzaak van is.

groeten Eric

combinedforces

Koude loop is normaal. Hoe is je temperatuurmeter in het dashboard van de auto? Heb je de thermostaat al eens vervangen?

mevita

ik zou voor de koelvloeistoftemperatuursensor gaan en vervang dan eveneens je thermostaat gelijk mee,

gr mevita

twangerd

de thermostaat is vorig jaar vervangen, daar kan het dus jniet aan liggen.
verder wordt de motor normaal warm, en gaat de motor pas normaal lopen als de temeratuur meter iets boven de helft staat.
is de temeratuursensor voor de koelvloeistof een goede optie, omdat de motoer normaal loopt als hij warm is.
vooral het pendelen vind ik vreemd.

Eric

Henk855

Citaat van: twangerd op 21-11-2010 17:28:58
de thermostaat is vorig jaar vervangen, daar kan het dus jniet aan liggen.

Eric

Thermostaat vervangen bij mijn wagen en binnen een half jaar kon ik er wel weer een nieuwe inzetten omdat hij niet goed functioneerde. Dus ,,vorig jaar vervangen,, is voor mij geen uitsluiting van het probleem.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

)()()sT

Citaat van: combinedforces op 21-11-2010 16:31:51
Koude loop is normaal. Hoe is je temperatuurmeter in het dashboard van de auto? Heb je de thermostaat al eens vervangen?

1500 toeren lijkt mij niet normaal. Met starten schiet ie ff omhoog tot ca. die 1500 rpm, maar erna zakt ie direct terug naar 1000 als alles goed werkt.

Jack v

Citaat van: )()()sT op 21-11-2010 18:05:50
Citaat van: combinedforces op 21-11-2010 16:31:51

1500 toeren lijkt mij niet normaal. Met starten schiet ie ff omhoog tot ca. die 1500 rpm, maar erna zakt ie direct terug naar 1000 als alles goed werkt.
yep mijne idem
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.