Licht bruine smurrie in mijn tweede bolide

Gestart door Ralph, 21-11-2010 16:36:36

Vorige topic - Volgende topic

Ralph

Deze is volledig off-topic....

maar aangezien hier vast wel wat autotechneuten zijn heb ik de volgende vraag.

Mijn tweede auto (ford fiësta '94)   :eusa_shhh: blijkt ontzettend veel lichtbruine smurrie aan de olievuldop te hebben.
Vanwege de hoge brandstofkosten gebruik ik deze auto dagelijks voor mijn woon-werk kilometers en laat ik de Volvo staan.
Dit zijn zo'n kleine 30 km per dag, dus het lijkt me dat de auto wel warm genoeg word. Ook zit er geen smurrie bij de koelvloeistof.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af. Dat scheelt 2 glazen.

thuur

Citaat van: Ralph op 21-11-2010 16:36:36

Mijn tweede auto (ford fiësta '94)   :eusa_shhh: blijkt ontzettend veel lichtbruine smurrie aan de olievuldop te hebben.
Vanwege de hoge brandstofkosten gebruik ik deze auto dagelijks voor mijn woon-werk kilometers en laat ik de Volvo staan.
Dit zijn zo'n kleine 30 km per dag, dus het lijkt me dat de auto wel warm genoeg word. Ook zit er geen smurrie bij de koelvloeistof.

Ja, het motorblok zelf. Dat zijn ontzettende sludgefabrieken.. Niets aan te doen, gewoon doorhobbelen dus.

Gr :eusa_shifty:

pwassink

Citaat van: thuur op 21-11-2010 18:03:54

Mijn tweede auto (ford fiësta '94)   :eusa_shhh: blijkt ontzettend veel lichtbruine smurrie aan de olievuldop te hebben.

Ja, het motorblok zelf. Dat zijn ontzettende sludgefabrieken.. Niets aan te doen, gewoon doorhobbelen dus.

Gr :eusa_shifty:

Eens met Thuur, en met 30 km per dag, das dus 15 km per rit nu zeggen dat de boel "op temperatuur" komt ?
Als je werkelijk vocht in je blok hebt en daardoor mayovorming op koude plaatsen stook je dat moet die
rit-afstanden dus echt niet weg, daarvoor heeft hij echt wel meer nodig.

Doe je dit eens in de xx weken vindt het (ford)blokje dat ook vast niet erg.  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

The Saint

Mijn tweede auto (ford fiësta '94)   :eusa_shhh: blijkt ontzettend veel lichtbruine smurrie aan de olievuldop te hebben.

...

Iemand heeft in je tank gescheten?  ;D

excuses, dit helpt je natuurlijk niet echt..
No shirt no shoes, no pinball

volvobug

Citaat van: The Saint op 21-11-2010 20:40:47

Hi hi. Ik had ook hele andere assocaties bij de topic titel dan sludge aan je peilstok (en nu ik dit laatste schrijf weer)...  :laugh:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Saint

Citaat van: volvobug op 21-11-2010 20:43:34
Citaat van: The Saint op 21-11-2010 20:40:47

Hi hi. Ik had ook hele andere assocaties bij de topic titel dan sludge aan je peilstok (en nu ik dit laatste schrijf weer)...  :laugh:

;D ;D ;D
No shirt no shoes, no pinball

Jack v

Hebben Ford motoren wel meer last is niet erg en nou niet gaan roepen ja dat hebben meer auto's mijn Pa heeft ook zo',n mobiel die heeft het ook en eht schip rijdt hier al meer dan 8 jaar op.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

DD

wat voor een motortje ligt er in de fiesta? ik vermoed een 1.1 of een 1.3 motortje. Bij deze moteren zit uit mijn hoofd  de carter ventilatie in de olie vuldop. Dit is niks anders als een brilo sponsje wat verstopt gaat zitten.

Wanneer heb je van die smurrie aan je olievul dop? als die koud is of na die 15 km? je temp meter komt wel netjes omhoog met dit weer?