V70 R AWD vs. trein

Gestart door The Saint, 21-11-2010 17:05:22

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Het had wel wat weg van Top Gear: De heenreis Schoorl > Groenekan werd afgelegd door 'Clarkson' in een V70 R AWD met een slordige 250 pk's onder de kap in krap 60 minuten. En dat binnen de geldende snelheidsbeperkingen, want een boete of erger kan hij niet gebruiken in dat laatste ritje. Inderdaad, het laatste ritje. Niet van de R, want die gaat met 217.000 op de teller nog jaren mee, maar wel van zijn berijder. En wat was het weer genieten: je loopt er al blij naar toe als je die mooie lijnen ziet. De potentie wordt slechts licht verraden door de dubbele uitlaten en de 17 inch wielen. Starten, lopen. Een mooie sound klinkt op door een iets gemodificeerde dp.
We gaan rijden, voor de laatste keer. Eerst even een stoplichtsprintje, dat simpel wordt gewonnen. Even verderop een snelheidsbeperking, netjes gaan we 'terug'. Dan mag het gas er weer op, een verbluffende tussenacceleratie later zijn er weer enkele illusies naar de haaien.

Het ziet er fantastisch uit, het zit vorstelijk, het rijdt super. Maar aan alles komt een eind, dus ook nu. In Groenekan zet ik de R bij zijn nieuwe eigenaar op het pad. Het misstond niet, daar op dat pad, maar als je er te lang naar kijkt voel je je toch licht misselijk worden. Snel wegwezen hier.

Dan is het tijd voor 'May' om de omgekeerde weg per trein af te leggen. Kijken of de tijd van 60 minuten kan worden verbeterd. Eerst maar eens een kaartje Overvecht-Utrecht CS, 2 euro nog wat voor een sta-plaats.. Het stikt er van de stinkende medepassagiers. OMG, is dit normaal? Gelukkig mogen we er snel uit en wordt het zoeken naar de juiste trein richting Alkmaar Noord. Niet dat ik daar moet zijn, maar zo werkt dat met de trein. Het 'goede' nieuws is me al snel duidelijk, een rechtstreekse verbinding is er vandaag niet, het alternatief behelst enkele malen 'overstappen'. 'Overstappen'? Godverdegodver wat is dat voor gepruts! Het kaartje kost 12 euro nog wat.
Dan uitzoeken welk perron en hoe laat. Wachten. Tuurlijk kun je de tijd doorkomen met lekkere chickies kijken, maar dat is natuurlijk niet echt 'May style'. Daar is de trein Utrecht CS-Schiphol. Wéér staan, en wat waggelt dat ding en wat sta je beroerd. En wat is alles vies. Niet alleen ín de trein, maar ook langs het spoor. Alleen maar achterkanten van gebouwen waar niemand iets om geeft. Zouden toch mooie reclamedragers kunnen zijn. Maar goed. Op Schiphol er weer uit. Dat is gezellig. Er is veel te zien en te koop. Een leuke tijd. Maar het is ondertussen 13.00u, ik had al thuis kunnen zijn...
De volgende trein brengt me alleen maar van Schiphol naar Sloterdijk. Een zitplaats deze keer. Op Sloterdijk wéér wachten. Op de trein naar Alkmaar CS. Niet dat ik daar moet zijn... Uiteindelijk komt ook deze, en is het nog eens 20 minuten wachten op de 5e trein van vanmiddag naar Alkmaar Noord. Niet dat je dan thuis bent, maar enigszins in de buurt...

Afijn, 'May' heeft zoals gewoonlijk ruimschoots verloren. Het is de strijd van 250 paarden tegen een schildpad.

Één keer heb ik bij gebrek aan een infobalie aan een NS medewerkster gevraagd "waar gaat deze trein naar toe?". Met het belerende antwoord "goede morgen mevrouw, mag ik mss iets vragen?" wist ik meteen dat ze bij de NS nog ontzettend veel moeten leren. Want ondanks hun stinkende smerige treinen, een reis van 4 uur in plaats van 1 uur, vanaf een plaats waar ik niet was naar een plaats waar ik niet moest zijn, staanplaatsen en prijzen waar ik makkelijk de paar benodigde litertjes benzine voor had kunnen kopen, zijn ze gewoon schijt arrogant.

Wat was ik blij toen ik in mijn C30 stapte. Ik kon zitten, hoefde niet te wachten, muziekje aan en ik reed precies daarheen waar ik naar toe moest. Wat een weelde!!

Geachte medeforummers, keep on roffeling, want er is geen alternatief!

The Saint, die vandaag afscheid heeft genomen van zijn laatste 'clubauto'.
No shirt no shoes, no pinball

Jack v

:'( en nou dan, wat gebeurd er verder of is dit het einde van de Saint op het Forum
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

heutink

:D
He Saint,
in de trein 4 uur.......kon je in ieder geval nog even nagenieten van gisteravond :eusa_wall:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

animalT5R

Citaat van: Jack v op 21-11-2010 17:17:00
:'( en nou dan, wat gebeurd er verder of is dit het einde van de Saint op het Forum
Einde van The Saint op het forum is het niet,dat had ie al eerder aangegeven namelijk.
Hij heeft alleen geen V70 meer.
Sta er trouwens van te kijken dat je hem weggebracht heb Ruud  :eusa_clap:
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

rifwachter

Citaat van: animalT5R op 21-11-2010 17:29:39
Citaat van: Jack v op 21-11-2010 17:17:00
Einde van The Saint op het forum is het niet,dat had ie al eerder aangegeven namelijk.
Hij heeft alleen geen V70 meer.
Sta er trouwens van te kijken dat je hem weggebracht heb Ruud  :eusa_clap:

hadden ze The Saint niet even thuis kunnen brengen ?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Wout309t

Jammer dat je van je prachtige R af bent. Ook al had hij dan AWD en MT..
2011 V70 2.0T R-Design MT

The Saint

Zoals door Johan al aangegeven: het forum had voor mij al tijden steeds minder de functie van een verzameling autoliefhebbers. Ben vrijwel uitsluitend off-topic bezig  ;D Daarom blijf ik voorlopig hier een beetje hangen.

De R is weg (door privé omstandigheden kon de koper mij niet terugbrengen, en ik ken deze omstandigheden want het is mijn collega) en er komt denk ik nooit meer een 850/X70 bij mij op het pad. Ik zeg "denk", want voor nooit is het wel erg vroeg  ;)

Voorlopig rij ik in mijn C30 en hebben we net een Mini gekocht voor mijn vriendin. Een Cooper uit 2003, geïmporteerd vanuit Duitsland ergens 2008, rood, Union Jack op het witte dak, 17 inch etc.). A.s. zaterdag ophalen bij BMW/Mini dealer de Beier uit Heerenveen.

Zoals ik hier* al zei: het voelt wel als 'the end of an era'.

* http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,5996.240.html
No shirt no shoes, no pinball

Laurent

Mooi verhaal! Alleen echt eerlijk is het niet he, na die brand van afgelopen vrijdag in het relaishuis*. Normaliter gaat er vanaf Utrecht CS 2x per uur een directe trein naar Den Helder, uurtje red je niet, 70 minuten wel...

*kom niet aan met een back up systeem of overname van de dienst door andere verkeersposten, zolang jouw uitvoerende hardware niet werkt, ben je gewoon de klos! ;)

rifwachter

Je komt de Mini toch nog wel even laten zien hier aan ons ?

Als je maar terug kijkt op een mooie volvo periode, en zoals je zelf al aangeeft ergens anders,  "I do it My way"

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Kingfisher

Er ligt wellicht zelfs nog een carriere als schrijver voor je weggelegd.... Ondanks de jammere boodschap (V70 weg) leuk beschreven!

darius

Mooi dat je nog blijft rondhangen Saint.. Jammer van je ride..
No show, only go.

StefanCJ

Mooi omschreven, jammer dat `ie weg is. Ik hoop dat `ie bij je collega in goede handen is. Groenekan is hier in de buurt dus wellicht spot ik `m af en toe.

:)

UserID6342

Jammer dat de R weg is natuurlijk, maar je hebt je 'daggie uit' erg mooi en leuk verwoord !  En erg leuk ook dat je hier blijft hangen :)

joebar

Oh ik herken dit zo...
Nijmegen - Boxmeer, pak 'm beet 25 km...
Met de auto 12 minuten.
Openbaar vervoer ( de kids wilde een keer met de TREIN)
dukenburg >>>station ( kan met trein of bus)  4 pers 11,95 euro.
wachten....trein nijmegen boxmeer>>>> 4 pers 40 euro...
totale reistijd van deur tot deur  2 uur en ruim 50 euro

Tegen de kinderen gezegd kijk en geniet goed, dit is de ENIGSTE keer dat je met mij in het openbaar vervoer zit

Laserblue

Tering man
zie die titel en denk dat je 'm er op het laatste moment nog even tegenaan hebt gezet  :eusa_doh:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*